Film / Tiho mesto

A Quiet Place, 2018, John Krasinski

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 15, 13. 4. 2018

zelo za

Svet tišine.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 15, 13. 4. 2018

zelo za

Svet tišine.

Ljudi je nekaj razredčilo, kajti daleč naokrog ni nikogar, razen ruralne družine Abbott, ki pa se obnaša skrajno čudaško. Evelyn (Emily Blunt) in Lee (John Krasinski) ter njuna otroka, Regan (Millicent Simmonds) in Marcus (Noah Jupe), namreč ne govorijo. Ves čas molčijo – sporazumevajo se z znakovnim jezikom. In niso obuti, temveč bosi. Ne, ne kanalizirajo Jezusa Kristusa, pa vendar izgledajo kot mučeniki – živijo v svetu, v katerem ne smejo niti pisniti. Ali bolje rečeno: živijo v svetu, v katerem se morajo delati, kot da jih ni. Manj ko govorijo, bolje za njih. Manj ko govorijo, lažje preživijo. Če se oglasijo, če se jih torej sliši, jih takoj napadejo zunajzemeljske pošasti, invazivni alieni – skrivnostni, eliptični, brutalni, morilski, srhljivi, občutljivi na zvok.

Tiho mesto je postapokaliptična grozljivka, v kateri so kriki prepovedani. Osmega potnika so oglaševali s sloganom: “V vesolju nihče ne sliši tvojih krikov.” Tu, v Tihem mestu, pa te kriki pokopljejo. Še huje: pokopljejo te že besede. Tiho mesto je res tiho – tihi film, nemi film, film brez besed, metafilm, film o filmih, ki so jih ugonobile besede, film, v katerem se akterji ne morejo zanašati na besede, temveč le na vizualni, sugestivni, ekspresivni, eminentno filmski jezik, kar pomeni, da morajo pokazati, kar bi sicer – lenobno, po liniji najmanjšega odpora – povedali z besedami. Zato je Tiho mesto tudi tako lucidno in inventivno – in obenem tako srhljivo. Filmsko besedovanje nam je takoj zlezlo pod kožo, da se nam od groze naježijo kocine, ko izgine. Tiho mesto, remiks Vasi ob gozdu, Ceste in Vojne svetov, je kritika filmov, ki preveč govorijo. Družina Abbott živi v svetu, v katerem je treba vsako besedo pretehtati in v katerem je rojevanje nemi film – zdaj pa to povejte dojenčku!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Kultura

»Priseljenci nosimo v sebi sram, ker ne pripadamo družbi«

KOMENTAR DNEVA

»Nasilje ne sme postati politično orožje v rokah političnih strank«

Zveza veteranov vojne za Slovenijo in Zveza policijskih veteranskih društev Sever za umiritev razmer

»Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Varuh človekovih pravic je opozoril, da so izbruhi nasilja odsev sistemskih pomanjkljivosti