Film / Terminal

Terminal, 2018, Vaughn Stein

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 28, 13. 7. 2018

zadržan +

Mračno zrcalo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 28, 13. 7. 2018

zadržan +

Mračno zrcalo.

Če hočete videti, kako se Singerjevih Osumljenih pet, McGuiganov Srečnež Slevin in De Palmova Femme fatale potapljajo v dobro staro Siodmakovo noir klasiko Mračno zrcalo (1946), v kateri detektive in psihiatre vrtita enojajčni dvojčici (Olivia De Havilland & Olivia De Havilland), potem si poglejte Terminal, film noir s tako toksično, difuzno in zadušljivo atmosfero, da bi jo lahko rezali s skalpelom. Ljudi je malo, svetlobe še manj. In skozi to wonderlandsko – večno, neskončno, neonsko, velemestno, anonimno, retrostilizirano, blazno, bizarno, morasto, brezčasno, antirealistično, v skrajni liniji irelevantno – noč pridrsa karizmatična femme fatale, ki skrivnostnemu moškemu, neke vrste »duhovniku«, razkrije, da bo dva plačana morilca izigrala drugega proti drugemu. V zameno naj bi ji »duhovnik« prepustil vse njune »pogodbe«.

In ker so se filmi noir vedno odvrteli v kakšnem zakotnem baru, se bar – »End of the Line Café« – tudi tu prelevi v prizorišče igric med sarkastično natakarico Annie (Margot Robbie), obema ošabnima plačancema (Dexter Fletcher & Max Irons), na smrt bolnim učiteljem (Simon Pegg), debelušnim, invalidnim nadzornikom metrojske postaje »Terminal« (Mike Myers) in flešbeki, ki jih pilotira Katarina Čas, mati-ki-je-preveč-videla. Terminal – ne sicer brez twistov, a tudi ne brez togega, dolgočasnega, utrudljivega, mrliškega odmotavanja teh twistov – izgleda kot prebujni film nekoga, ki je odkril film noir in se vprašal: kako bi to posnel Tarantino? Jasno, Vaughn Stein ni Tarantino.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.