Nace Zavrl

19. 10. 2018  |  Mladina 42  |  Kultura

Megafon, transparent, kamera

Filmi, posneti leta 1968 na pariških barikadah, pričajo o trenutku, ko so bila obzorja mogočega še široko odprta in bi se prihodnost lahko izšla tudi drugače

Pariški protesti leta 1968

Pariški protesti leta 1968
© Bruno Barbey

Lahko film spremeni svet? Vprašanja ne smemo razumeti retorično, pač pa povsem dobesedno: kakšne oprijemljive, materialne učinke lahko kinematografija doseže v okolju, v katerem deluje? Danes, 50 let po izbruhu protestov maja 1968, se zdi, da so gibljive podobe izgubile moč. Mobilni telefoni in kamere preplavljajo množične shode, toda brez vsakršnega učinka. Snemalni aparati (filmski, zvočni, fotografski) so navzoči povsod, sprememb pa od nikoder. Vse, kar zagotavlja objava videa na Facebooku ali Instagramu, je zaslužek lastnikov družabnih omrežij. Slike s protestov so nemalokrat v pomoč celo policiji in vladnim agencijam, ki posameznikom sledijo prek GPS-lociranja in algoritmov za prepoznavo obrazov, kot je to počel na primer ameriški FBI med zasedbo rezervata Standing Rock.

 

Celoten članek je na voljo le naročnikom. .

Zakup člankov

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890. Kodo, prejeto na telefon, prepišite v spodnje okence in takoj boste boste lahko dostopali do vsebin.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Mladina digital - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate .
Z dolgoročno NAROČNINO prihranite tudi do 25 %!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.