Plošča / Swans: Leaving meaning

2019, Mute / Young God

Goran Kompoš
MLADINA, št. 44, 30. 10. 2019

+ + + +

Michael Gira, šef in edini stalni član kultne zasedbe Swans, ki je daljnega leta 1982 vzniknila na vplivni newyorški nowave sceni, je dobršen del skladb z nove plošče odigral že na solističnem koncertu v Ljubljani prejšnji teden. Le s kitaro in glasom, tako kot je napisal vse nove skladbe, po čemer se ta plošča najbolj razlikuje od zadnjih treh, pri katerih so sodelovali tudi drugi člani Swansov po reinkarnaciji zasedbe leta 2010. Ker so veliko nastopali (trikrat tudi v Ljubljani), je bilo pravzaprav logično, da so vsi glasbeniki postali integralni del bendovega izraza zadnjih let. Toda maratonski, zvočno intenzivni koncerti so terjali davek, zato je Gira zasedbo konec leta 2017 razpustil in začel razmišljati o sodelavcih za novo avanturo. Prvi rezultat je zdaj petnajsta studijska plošča, ki spomni na nekatere dosedanje vrhunce zasedbe, hkrati pa ponudi tudi smernice za naprej.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Goran Kompoš
MLADINA, št. 44, 30. 10. 2019

+ + + +

Michael Gira, šef in edini stalni član kultne zasedbe Swans, ki je daljnega leta 1982 vzniknila na vplivni newyorški nowave sceni, je dobršen del skladb z nove plošče odigral že na solističnem koncertu v Ljubljani prejšnji teden. Le s kitaro in glasom, tako kot je napisal vse nove skladbe, po čemer se ta plošča najbolj razlikuje od zadnjih treh, pri katerih so sodelovali tudi drugi člani Swansov po reinkarnaciji zasedbe leta 2010. Ker so veliko nastopali (trikrat tudi v Ljubljani), je bilo pravzaprav logično, da so vsi glasbeniki postali integralni del bendovega izraza zadnjih let. Toda maratonski, zvočno intenzivni koncerti so terjali davek, zato je Gira zasedbo konec leta 2017 razpustil in začel razmišljati o sodelavcih za novo avanturo. Prvi rezultat je zdaj petnajsta studijska plošča, ki spomni na nekatere dosedanje vrhunce zasedbe, hkrati pa ponudi tudi smernice za naprej.

Vsaj deloma so te pričakovane. Še posebno na koncertih je močno izstopal zasedbin posluh za osupljivo, transcendentalno zvočno plastenje, to pa je zdaj očitno vplivalo tudi na Girovo izbiro sodelavcev. Nekaj jih poznamo že iz prejšnjih postav zasedbe, med novimi pa najbolj izstopajo vsesplošno cenjeni avstralski impro drone trio The Necks, avstralski elektronski skladatelj Ben Frost in dvojec A Hawk and a Hacksaw, ki je s folk izpeljankami evropske židovske in balkanske glasbe med drugim opremil dokumentarec Žižek!. Morda ne najprepoznavnejša imena za dozdajšnje fene Swansov, toda Gira jih je izbral z jasno namero.

Čeprav je Michael Gira staro zasedbo razpustil, je Leaving meaning kljub novim sodelavcem značilna plošča Swansov.

Čeprav je Michael Gira staro zasedbo razpustil, je Leaving meaning kljub novim sodelavcem značilna plošča Swansov.
© Arhiv založbe

Ker so v novih kantavtorskih komadih ponovno bolj v ospredju vokali (te sta poleg Gire med drugimi prispevali švedska glasbenica Anna von Hausswolff in performativna umetnica Baby Dee) in besedila, je glasba morala postati bolj zadržana, nežnejša in elegantnejša. To ne pomeni, da se je zato povsem izgubila tista prepoznavna intenzivnost, so pa zvočni kontrasti med umirjeno (ambientalno) folkovsko akustiko po zgledu Girove zasedbe Angels of Light in (postrockovskimi) hrupnimi vrhunci, s katerimi nas je zasedba Swans pretresla na zadnjih treh koncertih, po novem še izrazitejši.

Leaving meaning je kljub novim sodelavcem pravzaprav značilna plošča Swansov – zaradi Girovih besedil, v katerih tudi tokrat ostaja nihilističen ne glede na to, ali poje o ljubezni, svetu, ki se je snel s tečajev, ali o koncu. Zaradi prepoznavne temačne, nelagodne senzibilnosti in ne nazadnje zaradi unikatnega izraza, ki kljub stilskemu raziskovanju že sedemintrideseto leto prepričljivo temelji na Girovih oziroma bendovih najprepoznavnejših adutih. Izvrstna plošča, pri čemer pa morda še večje skomine zbuja že napovedana, nova koncertna postava zasedbe.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

Odločilni glas glede objave Epsteinovih dosjejev

Demokratska kongresnica Adelite Grijalva je pripravljena 

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani