Goran Kompoš

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

Burial: Tunes 2011–2019

2019, Hyperdub

+ + + + +

Londonska neodvisna znamka Hyperdub, ki je v poldrugem desetletju delovanja postala ena ključnih založb za napredno mislečo plesno glasbo, je nedavno petnajstletnico obeležila z dvema ploščama. Najbolj goreči privrženci (in zbiratelji) so se razveselili butične kompilacije Konsolation, za katero je ekskluzivne skladbe prispevalo enajst hyperdubovih varovancev in je na voljo le v paketu z igralno konzolo. Širše občinstvo pa bo nagovorila Burialova antološka (dvojna) plošča Tunes 2011–2019 z izborom skladb, ki jih je vplivni južnolondonski elektronski producent v tem obdobju objavil v obliki malih plošč in singlov. Ker jih torej Burialovi feni v svojih zbirkah že imajo, na prvi pogled morda ni jasno, komu je nova kompilacija sploh namenjena. Če pa vemo, da je producent, ki so ga mnogi najvplivnejši mediji razglasili za enega ključnih elektronskih glasbenikov minulega desetletja, v času največje priljubljenosti prodal več fizičnih nosilcev glasbe kot Adele in drugi britanski bestseller prvokategorniki, potem Hyperdubove odločitve ni težko razumeti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

+ + + + +

Londonska neodvisna znamka Hyperdub, ki je v poldrugem desetletju delovanja postala ena ključnih založb za napredno mislečo plesno glasbo, je nedavno petnajstletnico obeležila z dvema ploščama. Najbolj goreči privrženci (in zbiratelji) so se razveselili butične kompilacije Konsolation, za katero je ekskluzivne skladbe prispevalo enajst hyperdubovih varovancev in je na voljo le v paketu z igralno konzolo. Širše občinstvo pa bo nagovorila Burialova antološka (dvojna) plošča Tunes 2011–2019 z izborom skladb, ki jih je vplivni južnolondonski elektronski producent v tem obdobju objavil v obliki malih plošč in singlov. Ker jih torej Burialovi feni v svojih zbirkah že imajo, na prvi pogled morda ni jasno, komu je nova kompilacija sploh namenjena. Če pa vemo, da je producent, ki so ga mnogi najvplivnejši mediji razglasili za enega ključnih elektronskih glasbenikov minulega desetletja, v času največje priljubljenosti prodal več fizičnih nosilcev glasbe kot Adele in drugi britanski bestseller prvokategorniki, potem Hyperdubove odločitve ni težko razumeti.

Smotrnost plošče je še bolj upravičena zato, ker Burial že vse od izida druge plošče Untrue (2007), s katero je pridobil nominacijo za odmevno nagrado mercury za najboljšo britansko ploščo, ni objavil novega dolgometražca. In ti imajo na otoku očitno še vedno veljavo, ne nazadnje brez plošče in posledične nominacije morda še danes ne bi poznali Burialove prave identitete. Ne bi vedeli, da se za imenom skriva Will Bevan, ki v svojih zvočno motnih permutacijah UK garaga, 2-stepa, housa, (dubovske) elektronike in ambientalne glasbe, s katerimi je v drugi polovici prejšnjega desetletja močno zaznamoval podobo dubstepa in poznejših basovskih izpeljank, poskuša ujeti razpoloženje poulične bede in kulturne pisanosti domačega južnega Londona. In izvedeli smo, da ima rad svojo zasebnost. Tako zelo, da se je odpovedal snemanju albumov in se namesto tega posvetil ustvarjanju posameznih kompleksnejših skladb, v katerih inovativno vijuga med klubskim plesiščem oziroma dediščino britanskih rejverskih muzik, plesno pop senzibilnostjo in atmosferičnim ambientom.

Plošča Tunes 2011–2019 izvrstno predstavi različne Burialove stilske etape, s katerimi je izoblikoval enega najizvirnejših elektronskih izrazov na sceni.

Plošča Tunes 2011–2019 izvrstno predstavi različne Burialove stilske etape, s katerimi je izoblikoval enega najizvirnejših elektronskih izrazov na sceni.
© Arhiv založbe

Burialove različne stilske etape, ki so izoblikovale enega najbolj izvirnih in prepoznavnih elektronskih izrazov na sceni, zdaj izvrstno predstavi plošča Tunes 2011–2019. Če jo bodo opazili tisti, ki so mislili, da se je enigmatični producent po plošči Untrue umaknil z glasbenega prizorišča, ne bo presenečenje, če se bo znašla med prazničnimi bestsellerji. Prav bi bilo, če bi se. Tudi zavoljo prihodnosti izvrstnega Hyperduba, ki z večino ostalih varovancev sicer nagovarja izbranejše občinstvo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.