Film / Nevidno življenje Evridike

A vida invisível, 2019 Karim Aïnouz 

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 2, 10. 1. 2020

za +

Groza tradicije.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 2, 10. 1. 2020

za +

Groza tradicije.

So danes, v času interneta, facebooka in socialnih omrežij, sploh še mogoče melodrame? Nevidno življenje Evridike danes ne bi bilo mogoče, ali natančneje: Nevidno življenje Evridike ne bi bilo mogoče, če bi se dogajalo danes, v času interneta, facebooka in socialnih omrežij. Če bi se namreč dogajalo danes, bi ga bilo konec že po nekaj minutah – Eurídice (Carol Duarte) in Guida (Julia Stockler), “izgubljeni” sestri Gusmão, bi se takoj našli. Takoj bi vzpostavili stik. Takoj bi ugotovili, da živita v istem mestu. In ja, takoj bi ugotovili, da sta zdajle v isti restavraciji. Ker pa se dogaja v petdesetih (in šestdesetih, sedemdesetih, osemdesetih itd.), se v tisti restavraciji – v res antologijskem prizoru! – ne srečata, saj sta prepričani, da živita daleč druga od druge in da sta srečni.

V resnici je ravno nasprotno: ko divja, strastna Guida zbeži z grškim mornarjem in se vrne noseča, jo oče (António Fonseca), strog, krut, patriarhalen Brazilec, nažene, obenem pa se ji zlaže, da je glasbeno nadarjena Eurídice odšla na Dunaj, kjer je dobila štipendijo. Čas polzi, obe živita v Riu, hodita druga mimo druge, ne da bi se tega zavedali, Guida se stara ob upokojeni prostitutki Filomeni (Bárbara Santos), ki je “moja mati, moj oče in tudi moja sestra”, Eurídice, nesojena pianistka, pa ob posiljevalskem poslovnežu (Gregório Duvivier), ki je ni vreden. Guidina pisma, zapeljiva, melanholična, boleča in nežna, prihajajo, a so analogna – mogoče jih je prestreči, tako da jih naslovnica, Eurídice, nikoli ne dobi. Eurídice in Guida sta nevidni, utišani, zlorabljeni, agonični ženski, žrtvi “tradicije”, ki se tolažita, da je vsaj druga srečna – in svobodna. Nekje v Evropi, na Dunaju ali v Grčiji. Brez te “iluzije” – brez tega mita – bi že zdavnaj omagali. Kdo ve – ali pa bi se uprli. (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani