Ustvarjanje družbene resničnosti

Ni se zgodilo nič posebnega in dramatičnega, vsekakor nič, zaradi česar bi bilo nujno krizno upravljanje

© Borut Krajnc

V sociologiji poznamo tako imenovani Thomasov teorem, ki ga je davnega leta 1928 oblikoval sociolog W. I. Thomas in v poenostavljeni različici pravi, »da so stvari ali situacije, ki jih imajo ljudje za resnične, resnične predvsem v posledicah«. Z drugimi besedami – na ravnanje posameznikov (in množic) odločilno vplivajo subjektivne, najpogosteje popačene zaznave okoliščin, tudi ko so na voljo objektivne informacije. Številni primeri iz vsakdanjega življenja, ki potrjujejo Thomasovo razlago »ustvarjanja družbene resničnosti«, prihajajo iz ekonomije, nič manj uporabna pa ni teorija za razlago splošnega družbenega ozračja. Tudi razmere v Sloveniji že dolga leta spremlja svojevrsten javnomnenjski paradoks. Prepričanja ljudi o ključnih temah so pogosto v popolnem neskladju z objektivnimi kazalniki.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.