Plošča / Tame Impala: Slow Rush

2020, Interscope

Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 8, 21. 2. 2020

+ + +

Pred nedavnim je po spletu zakrožil mem, ki prikazuje diptih fotografij: na prvi so tipični oboževalci Tame Impale med letoma 2008 in 2015: najstniški zapohanci, ki počivajo na kavču, obdani z gostim oblakom dima marihuane. Na drugi je značilna baza fenov Tame Impale, kakršni so videti od leta 2015: gospodične, malo starejše od dvajset let, ki evforično nazdravljajo s kozarci belega vina. Če si zaporedoma predvajamo Innerspeaker – prvenec glasbenega projekta avstralskega glasbenika Kevina Parkerja, ki ustvarja pod psevdonimom Tame Impala – in Slow Rush, njegov najnovejši studijski izdelek, nam je v hipu jasno, da mem zadene žebljico na glavico: Parker je vintidž stonersko psihedelijo skoraj v celoti zamenjal za izjemno dostopen, spoliran in speven zvok. Psihedelični rock je preobrazil v dizajnersko sproduciran synthpop, ki krmari predvsem med discom in funkom. A ta preobrazba nikakor ni bila hipna.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 8, 21. 2. 2020

+ + +

Pred nedavnim je po spletu zakrožil mem, ki prikazuje diptih fotografij: na prvi so tipični oboževalci Tame Impale med letoma 2008 in 2015: najstniški zapohanci, ki počivajo na kavču, obdani z gostim oblakom dima marihuane. Na drugi je značilna baza fenov Tame Impale, kakršni so videti od leta 2015: gospodične, malo starejše od dvajset let, ki evforično nazdravljajo s kozarci belega vina. Če si zaporedoma predvajamo Innerspeaker – prvenec glasbenega projekta avstralskega glasbenika Kevina Parkerja, ki ustvarja pod psevdonimom Tame Impala – in Slow Rush, njegov najnovejši studijski izdelek, nam je v hipu jasno, da mem zadene žebljico na glavico: Parker je vintidž stonersko psihedelijo skoraj v celoti zamenjal za izjemno dostopen, spoliran in speven zvok. Psihedelični rock je preobrazil v dizajnersko sproduciran synthpop, ki krmari predvsem med discom in funkom. A ta preobrazba nikakor ni bila hipna.

Parker se z vsako novo ploščo bolj oddalji od zvoka psych-rocka, s katerim je pred desetimi leti privrel na površje alternativne glasbene krajine. S prejšnjo ploščo Currents je sprane kitare zamenjal za sprane synthe: anekdota pravi, da naj bi bil pod vplivom norih gobic in kokaina med vožnjo po Los Angelesu prepoznal genialnost zasedbe Bee Gees, v kateri je našel nov navdih. Potopil se je v retro diskoidno estetiko in se večidel znebil značilne psihedelije, na kateri si je zgradil ime. Njeno moč je deloma nadomestil z iskreno songwritersko melanholijo, ki je izhajala iz strtega srca.

Parker je stonersko psihedelijo skoraj v celoti zamenjal za dostopen, spoliran in speven zvok

Parker je stonersko psihedelijo skoraj v celoti zamenjal za dostopen, spoliran in speven zvok
© Arhiv založbe

Kaj pa ostane zdaj, ko je srečno poročen, ko je iz skladb izparela večina otožnosti, ko je psihedeličnih elementov, drugače kot v zgodnjih delih, zgolj še za odtenek? Ostane njegov izjemni občutek za skladanje bokzibajočih groovov, ostanejo čvrste basovske linije, ostajajo introspektivna, a na trenutke nekoliko plehka besedila, ki jih dostavlja z značilnim falzetom, s čimer včasih že nekoliko utruja. Predvsem pa se ni izgubila nostalgija: kot odmeva v tretjem singlu, ki promovira novo ploščo, je Parker »izgubljen v včerajšnjem dnevu«.

Pri tem ni več zazrt v šestdeseta in sedemdeseta leta, temveč je zasidran predvsem v osemdesetih. No, vsaj z eno nogo: z drugo skuša stopiti na polje visokokategornega popa sodobnosti, a mu pri tem nekoliko zmanjkuje ravnotežja. Pop apil, za katerega si prizadeva in ki ga brez dvoma premore – med drugim je v studiu sodeloval z Lady Gaga, Travisom Scottom, Kali Uchis in Kanyejem Westom, priredbo njegove skladbe pa je posnela Rihanna – na plošči pogosto ne pride do želenega izraza: refreni so spevni in zapomnljivi, a večina ne dovolj, da bi se kosali z radiofoničnostjo blockbusterskega popa. Ni pa dvoma, da se bo Slow Rush izjemno dobro znašel v garderobah trgovin H & M, kjer melodije Tame Impale že dolgo kraljujejo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.