Film / Zlati časi

La Belle Époque, 2019, Nicolas Bedos

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 30, 24. 7. 2020

zadržan +

Polnoč v Lyonu.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 30, 24. 7. 2020

zadržan +

Polnoč v Lyonu.

Kje so romantične komedije? Zakaj jih ni? Kaj se je zgodilo z njimi? Nič, obtičale so v preteklosti, pravijo francoski Zlati časi, v katerih Victor (Daniel Auteuil) sklene, da bo skočil v romantično komedijo, ki je nekje v preteklosti. Že njegovo ime je laž – Victor namreč ni zmagovalec, temveč kronični luzer. Bil je časopisni karikaturist, a je delo izgubil, ker se ni prilagodil novi tehnologiji. Čas ga je povozil. Nove tehnologije – s telefoni in socialnimi omrežji vred – mu gredo na živce. Marianne (Fanny Ardant), njegova žena, psihoanalitičarka, ki ga je že davno “prebrala”, ki se zvečer v postelji mirno prepušča VR-okolju, ne pa branju knjige (kot on), in ki ga itak vara (s tipom, ki ga je odpustil), mu dahne: “Živel si predolgo.” Strast je zamenjal dolgčas.

Toda potem dobi nepričakovano darilo – priložnost, da odpotuje v francosko verzijo Westworlda, ki jo producira Antoine (Guillaume Canet), sinov ošabni, bogati, pohabljeni prijatelj, in v kateri klientom – s pomočjo igralcev, setov, sofisticirane, interaktivne tehnologije, personaliziranega “potovanja skozi čas”, logike tematskega parka itd. – omogočijo, da podoživijo najljubši trenutek svojega življenja. Victor si izbere 16. maj 1974 – dan, ko je v nekem zakajenem lyonskem bistroju spoznal Marianne, natakarico, ki jo v tej imerzivni produkciji igra Margot (Doria Tillier), Antoinovo dekle. Njuna naloga je, da odigrata svoji vlogi, da se torej zaljubita. Kar ni težko: format jima pove, kako se to naredi. Format jima sformatira emocije, željo, simptome. Ja, format ju dela “avtentična”. Toda Victorju se ne zgodi Popolni spomin – niti se mu ne zgodijo Zadnji dnevi. Zgodi se mu kvečjemu Polnoč v Parizu, toda brez Ernesta Hemingwaya, ki je sicer prav tako opcija, samo drugje, kar pomeni, da se mu bolj ko ne zgodi Polnoč v Lyonu, še bolj pa Čedno dekle: Margot je “igralka” (Julia Roberts, če hočete), ki ve, da je ljubezen investicija (tako kot nostalgija), Victor pa je klient (Richard Gere, če hočete), ki bi za vedno ostal s to fantazijsko – mlajšo, ustrežljivo, “natakarsko” – verzijo svoje žene. Nostalgija po dobrih starih časih, beg pred “stresno” modernostjo, želja po podoživljanju preteklosti, sentimentalna regresivnost, rasizem, ki je v tistem bistroju nekaj vsakdanjega – dobro vemo, kako se vse to konča. Tega se očitno nezavedno zaveda tudi sam film, saj se Victor in Margot nenadoma znajdeta v nacistični Nemčiji, najljubšem trenutku, ki vabi in kliče.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Izraela ni napadla tuja država«

IZJAVA DNEVA

Kultura

Konec MTV-ja

Prva 24-urna glasbena TV postaja na svetu po 40 letih ukinja pet programov v Veliki Britaniji. Sledile bodo Francija, Avstralija in na Poljska. 

»To izgleda kot druga svetovna vojna!«

Zakaj se je Trump nad antifašiste spravil z vojsko