Film / Avdicija

Das Vorspiel, 2019, Ina Weisse

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 30, 24. 7. 2020

Učiteljica.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 30, 24. 7. 2020

Učiteljica.

Če vam je vroče, pa bi se malce ohladili, si poglejte Avdicijo, v kateri skuša Anna (Nina Hoss), učiteljica violine, kanalizirati Eriko Kohut (Isabelle Huppert), učiteljico klavirja iz Hanekejeve Učiteljice klavirja, le da mazohizem zamenja sadizem. Anna – stroga, rezka, hrapava, ledena, prestižna profesorica na berlinski glasbeni akademiji, “perfekcionistka” s francoskim možem (Simon Abkarian), ki je ne poteši, čelističnim ljubimcem (Jens Albinus), s katerim izživlja mehko verzijo hanekejevskega grotesknega torture porna, in sinom (Serafin Mishiev), ki je ne čuti in ki bi bil rajši hokejist kot violinist – namreč odkrije Alexandra (Ilja Monti), mladega, nadarjenega violinista, ki sicer nima osupljive tehnike, a v njem vidi material, ki bi ga lahko klesala in pilila in disciplinirala in mučila in zastraševala in zlorabljala in pripravljala na avdicijo.

Njun odnos postane teater krutosti, grobosti in osornosti. Tu ni srečnih trenutkov – cilj je stanje permanentne napetosti, ne pa emocionalno udobje. Ne družbenost, temveč samoosamljenost. Ekskluzivnost, ne pa priljudnost. Ne katarza, temveč stres. “Bolezen” je zanjo le “pomanjkanje discipline”. Jasno ni le, zakaj vse to počne: ker njej sami ni uspelo postati velika violinistka? Ker je bila nadarjena, a ni imela tehnike? Ker je imela tehniko, pa ni bila dovolj nadarjena? Ker je imela tehniko in talent, ne pa tudi živcev? Ker ni bilo nikogar, ki bi jo znal dovolj močno, sadistično in natančno mučiti? Ker je ženska, pa ji kompetitivni, “moški” sistem ni pustil, da bi uspela? Ker ni mogla imeti družine in kariere? Ker je to jebeni kapitalizem, v katerem so učitelji – gospodarji – s svojimi učenci – svojimi sužnji – ujeti v večni boj za obstanek, v večni boj za življenje in smrt?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.