20. 11. 2020 | Mladina 47 | Kultura | Film
The Secrets We Keep
Yuval Adler, 2020
Deklica in smrt.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 11. 2020 | Mladina 47 | Kultura | Film
Deklica in smrt.
Sigourney Weaver, vajena pošasti, je v Deklici in smrti igrala Paulino Escobar, nekdanjo politično zapornico, ki v dr. Robertu Mirandi (Ben Kingsley) prepozna pošastnega zdravnika, kolaboranta vojaške hunte (Čile?), ki jo je pred mnogimi leti v zaporu sadistično, mengelejevsko mučil, trpinčil in posiljeval ob Schubertovi skladbi Deklica in smrt. Jasno, Miranda pravi, da je ne pozna in da ne ve, o čem govori. Natanko to v filmu The Secrets We Keep trdi Thomas (Joel Kinnaman), samozvani Švicar, v katerem Maja (Noomi Rapace), Američanka romskega rodu, prepozna Karla, nacista, ki jo je med vojno mučil, trpinčil in posiljeval.
Maja ga ugrabi, zveže in zapre v klet, kjer mu začne – ob asistenci svojega moža Lewisa (Chris Messina), sicer doktorja – soditi. Lewis je zgrožen in zrevoltiran, ker o tem ni imel pojma (in ker izgublja kontrolo nad ženo), toda vse skupaj je brez prave gravitacije, tako da imate občutek, kot da se skušata znebiti le njenega skrivnega ljubimca. Film, odmev Dekleta z zmajskim tatujem (Maja kot Lisbeth Salander) in gibanja #MeToo (Karl kot Harvey Weinstein?), ni nič posebnega, le opozarja na to, na kar je pred davnimi leti, takoj po koncu II. svetovne vojne, opozarjal Wellesov Tujec: kako zlahka se nacistični vojni zločinci infiltrirajo v Ameriko in kako zlahka lahko prevzamejo ameriško identiteto, kako zlahka se torej transformirajo v Američane. Mala, idilična, domačna, kičasta mesta, božji vrtovi ameriškega sna, kar kličejo fašizem. (Amazon Prime)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.