Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 5  |  Kultura  |  Film

Alone

John Hyams, 2020

za +

Lovec

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 5  |  Kultura  |  Film

za +

Lovec

Jessica (Jules Willcox) je samska ženska. Ni bila vedno, toda po družinski tragediji ostane sama. In ko se z avtom, polnim prtljage, ravno pelje tja, kjer naj bi življenje začela na novo, ko torej potuje skozi divjino, naleti na brezimnega moškega (Marc Menchaca), ki je videti povsem “normalno” (prijazen, vljuden, ustrežljiv, v črnem cherokeeju), a se hitro izkaže, da je “pravi” moški, prepričan, da je treba samsko žensko kaznovati. Ugrabi jo, zastrašuje, muči, terorizira, celo zaklene jo v gozdno kočo, kar je verjetno njegova ideja “skupnega” življenja – in ko mu zbeži, jo začne podivjano in obsedeno preganjati. Gozd – divji, nepredvidljiv, blaten, spolzek, prostran – postane prizorišče vojne spolov. Na eni strani je ženska, na drugi strani pa moški, ki jo zalezuje, pleni, objektivira – pač moški, ki si jo hoče pokoriti. A kot rečeno: videti je povsem “normalno” (nima imena, Moški). Kar govori o tem, kako “normalizirano” – kako nepresenetljivo in vsakdanje – je že objektiviranje, zalezovanje in nadlegovanje žensk. Ko naletita na lovca, ga Jessica prosi, naj ji pomaga, Moški pa mu reče, da je Jessica mentalno motena – jasno, lovec verjame njemu. Igra ga Anthony Heald, ki ga je Hannibal Lecter na koncu filma Ko jagenjčki obmolknejo tako ljubeče povečerjal.

Alone, romaneskno razdeljen na poglavja, ni original, temveč rimejk švedskega trilerja iz leta 2011 (Försvunnen, alias Gone), kar seveda ni presenetljivo. Da vsi snemajo le še rimejke (in nadaljevanja in predzgodbe in reboote), vemo. Presenetljivo pa je to, da rimejk izgleda fantastično – in da je celo boljši od originala. Ohranja tisto elementarnost in urgentnost, ne napihuje se z budžetom, truščem in efekti ali nepotrebnimi digresijami, ne maha z grotesknostjo – v vsakem trenutku je jasno, da gre ženski res za nohte, da jo zebe, trese, trga in praska, da se ne sme ustaviti, da jo tolčejo veje, da je blatna, da je voda ledena, da je sredi boja za preživetje, da so njene možnosti minimalne, da ne ve, kaj je pred njo, da neprestano lovi sapo. Kot Harrison Ford v Beguncu. Ali Leonardo DiCaprio v Povratniku. Le da je njen obup res avtentičen. In napet. Ker ve, da mora paziti na vsak detajl. (Amazon Prime)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.