Vojna z mediji

V članku Vojna z mediji (Mladina, 26. marec) vsa zgrožena in zaskrbljena med drugim preberem o cenzuri kolumne Janeza Markeša »Vsa trobila porajajoče se diktature«, na žalost pa je tudi na spletu ne morem prebrati. Že kar nekaj časa se sprašujem, ali smo morali iz »demokratičnih« ZDA res vse po vrsti »uvažati«. Valentinovo in noč čarovnic mi gresta na živce, a veliko hujše so: propaganda, lažno novinarstvo, lažne novice, lažni profili … Pri tem takoj pomislim na Freuda. Slavni Freud je namreč poleg psihoanalize imel brihtnega nečaka, živečega v ZDA, ki je »izumil« propagando, način, kako državljane brez uporabe fizične sile prepričati, da počno to, kar hočejo pomembni drugi. Izkazala se je za zelo učinkovito, zato jo uporablja ves svet. Še sami se ne zavedamo, kdaj in komu podležemo, propaganda se spravi na naša čustva, logično mišljenje pa izklopi. Že če pomislim na reklame, ali pa morda na vsakoletne »modne trende« oblačil, avtomobilov, »lepote« …, se zavem, s kakšno lahkoto postanemo ovčji trop, ki slepo sledi. Upam, da še niste na svoji koži občutili čudežnih kapljic, ali čudodelnih zdravilcev, ki z oglašanjem iščejo naivne žrtve in nemoralno izkoriščajo strah pred boleznijo in smrtjo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

V članku Vojna z mediji (Mladina, 26. marec) vsa zgrožena in zaskrbljena med drugim preberem o cenzuri kolumne Janeza Markeša »Vsa trobila porajajoče se diktature«, na žalost pa je tudi na spletu ne morem prebrati. Že kar nekaj časa se sprašujem, ali smo morali iz »demokratičnih« ZDA res vse po vrsti »uvažati«. Valentinovo in noč čarovnic mi gresta na živce, a veliko hujše so: propaganda, lažno novinarstvo, lažne novice, lažni profili … Pri tem takoj pomislim na Freuda. Slavni Freud je namreč poleg psihoanalize imel brihtnega nečaka, živečega v ZDA, ki je »izumil« propagando, način, kako državljane brez uporabe fizične sile prepričati, da počno to, kar hočejo pomembni drugi. Izkazala se je za zelo učinkovito, zato jo uporablja ves svet. Še sami se ne zavedamo, kdaj in komu podležemo, propaganda se spravi na naša čustva, logično mišljenje pa izklopi. Že če pomislim na reklame, ali pa morda na vsakoletne »modne trende« oblačil, avtomobilov, »lepote« …, se zavem, s kakšno lahkoto postanemo ovčji trop, ki slepo sledi. Upam, da še niste na svoji koži občutili čudežnih kapljic, ali čudodelnih zdravilcev, ki z oglašanjem iščejo naivne žrtve in nemoralno izkoriščajo strah pred boleznijo in smrtjo.

Propagando na veliko uporabljajo politiki. Lahko samo načrtno širijo in pojasnjujejo svoje politične ideje, lahko pa pri tem še zavajajo, prikrivajo, žalijo in lažejo …, vse z namenom, da bi prišli ali ostali na oblasti. To drugo, negativno in sovražno propagando, v največji meri uporabljajo SDS, njeni piarovci, mediji, poslanci in Janša, ki poleg vsega še ustrahuje in kaznuje. Se spominjate pred leti zloglasnih predvolilnih »brezplačnikov«, (tudi zanje se je ugibalo, od kod jim denar), ki so preplavili slovenska gospodinjstva, tako kot so zdaj Janševe ankete, s katerimi nas snubi? »Novinarji« z lažnimi imeni so pisali v prid SDS in obračunavali z nasprotniki, tako kot počno pri Demokraciji, na svojih portalih in Novi24TV, ki bi jo zdaj radi reševali še z davkoplačevalskim denarjem, Janša pa jo bogokletno primerja z Novo revijo. Gredo se »sodobno« lažno novinarstvo, brez morale in etike.

Še večjo možnost manipulacije in vplivanja na javno mnenje imajo na družbenih omrežjih, ki nudijo neposreden stik z državljani brez »pristranskih levih« novinarjev in časnikov. (Za neuporabnike družbenih omrežij, za starejše, pa ima Janša še druge prijeme: lažne parole na »jumbo plakatih«, avtobus s sendviči in 50 evrov, in kot vladar različne »bonbončke« …) Če je Trump zmagal samo zaradi tviterja, menijo, potem naj tudi Janša, ki se hvali, koliko sledilcev ima, tvita noč in dan, koalicijski partnerji pa tako ali tako samo kimajo. Lažni profili širijo Janševe čivke na potenco naprej, delovanje gre tudi v obratni smeri, in vprašanje je, koliko lažnih imen ima ena oseba in koliko od njih ni samo podpornikov SDS, ampak so njeni člani in poslanci. Sovražna in žaljiva komunikacija je identična tej, ki polni Janševe medije z namenom, da bi nas prepričali v lažno realnost in da bi kritiki obmolknili. Po naročilu se lotijo tudi medijskih umorov, kot so se predsednika računskega sodišča, žvižgača Galeta, dr. Marka Milosavljevića, Ane Roš in drugih.

Pred kratkim so o tej tematiki razpravljali v Tarči. Prestrašila me je razširjenost in škodljivost pojava, menda gre celo za organizirano in vodeno dejavnost. Hojs, ki ni nikakršen ekspert, ampak Janšev vojak in neplačnik RTV prispevka, je seveda poskušal vsemu zmanjševati pomen. Tudi svetovalec različnih političnih strank, trenutno Počivalškove, Sebastjan Jeretić, ki v Janši vidi »edino točko stabilnosti v političnem prostoru« (in ki se mu je s propagando odprla zlata jama zaslužkarstva), je menil, da so metode lažnih profilov neučinkovite in izguba časa. Kako je možno, da človek, ki ga mediji tako radi vabijo in celo predstavljajo za političnega analitika, noče videti, kakšno škodo ta pojav prinaša za družbo. Še dobro, da so bili drugi gostje realni, analitični in kritični.

Lahko nas skrbi. Lahko se vprašamo, kam gremo, bomo še znali ločiti med resnico in lažjo, nas bo sovraštvo popolnoma zastrupilo ... In zlasti, kaj lahko proti temu storimo. 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.