Uredništvo

 |  Kultura

Objem kot ultimativno dejanje neizgovorljivega

Od 15. do 18. septembra bo potekal 10. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica

En-Knap Group: Odvečni

En-Knap Group: Odvečni
© Andrej Lamut

V Ljubljani se začenja 10. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica, ki bo predstavil pregled dogajanja na tem področju v minulih dveh letih. Ob glavnem programu plesnih predstav bo ponudil tri diskurzivne dogodke. Na odprtju bodo podelili nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo 2021 Marku Mlačniku.

Otvoritveni dogodek v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana, ki bo potekal danes ob 20. uri, so naslovili Početi objem. Naslov je improvizirana koreografska izpeljanka iz predstave Tristanov akord ali sladki poslej. "Objem je točka ustavitve gibanja, hkrati pa je točka vstopa v čisto telesnost. Z drugim. Objem je ultimativno dejanje neizgovorljivega, utelešeni 'dam-sprejmem', ki zahteva le dovolj odprtosti (ali želje), da se 'zapremo' vanj," so zapisali na spletni strani bienala.

Kot še piše, bodo v "objemalne etude" povabili plesalce vseh generacij, v želji, da izpostavijo to, kar nam je skupno: potrebo po dotiku. Umetniško vodstvo je prevzela Kaja Lorenci, avtorji in nastopajoči so Kristyna Šajtošova, Žigan Krajnčan, Ivan Mijačević, Aleš Zorec, Kaja Lorenci in gostje, avtorja glasbe sta Aleš Zorec in Ivan Mijačević.

Na odprtju bodo podelili nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo 2021 Marku Mlačniku. Mlačnik je, kot piše v utemeljitvi, kot avtor podpisan zgolj pod peščico koreografskih in plesno-gledaliških projektov, vendar je v novejši zgodovini sodobnih scenskih umetnosti na Slovenskem s svojim koreografskim in plesnim umetniškim delom verjetno najznamenitejši avtor v senci.

Svojo plesno pot je začel v krogih Studia za svobodni ples. Sodeloval je s Ksenijo Hribar ter z večino svojih plesno-koreografskih kolegov iz Plesnega teatra Ljubljana, je tudi ključni sodelavec Dragana Živadinova. V Slovenskem mladinskem gledališču sooblikuje enciklopedična dela.

Na odprtju bodo podelili nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo 2021 Marku Mlačniku.

Selektorji Zala Dobovšek, Bettina Masuch in Benjamin Perchet so v tekmovalni program letošnje Gibanice izbrali osem predstav: Fent Cua/Medtem ko smo čakali (avtorstvo in koreografija Joana Serra Foraste, Urša Sekirnik, Carlota Grau Bages), Sine (Nataša Živković), Predmetenje (Jan Rozman), Song (Mala Kline), Odvečni (EN-KNAP Group), "Neodpovedan" let (Alien Express - Žigan Kranjčan, Gašper Kunšek), Jata izkušenih ptic (Ajda Tomazin) in Izumitelj na zemlji (Bara Kolenc).

Predstava Ni mogoče čakati zaman Leje Jurišić in Miklavža Komelja pa se je pa uvrstila neposredno v tekmovalni program zaradi nagrade, ki jo je Leja Jurišić prejela na minuli Gibanici za predstavo Skupaj, ki je nastala v soavtorstvu z Markom Mandićem v produkciji društva Pekinpah.

Leja Jurišič in Miklavž Komelj: Ni mogoče čakati zaman

Leja Jurišič in Miklavž Komelj: Ni mogoče čakati zaman
© Matija Lukić

Na programu letošnje Gibanice so tudi trije diskurzivni dogodki: okrogli mizi na temo Nacionalne plesne platforme - supermarketi ali stičišča? in Gibanica, pogled v prihodnost ter pogovor z avtoricami in avtorji izbranih del, ki so ga naslovili Slovenski sodobni ples včeraj, danes, jutri.

Bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica pripravlja Društvo za sodobni ples Slovenije s partnerji. Prizorišča letošnje Gibanice so Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, Cankarjev dom, Center kulture Španski borci, na Novem trgu in v CUK Kino Šiška.

Ob zaključku Gibanice 18. septembra bodo podelili nagradi za najboljšo predstavo po izboru občinstva ter nagrado strokovne komisije.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.