Hudo / Zgovorna maska

Sredinec na glavi

Saša Eržen
MLADINA, št. 40, 8. 10. 2021

© Arhiv Mladine

Kako najhitreje poveš ljudem, da ti gredo na živce ali da se z njimi ne strinjaš? Pokažeš sredinec, kakopak. Iztegnjeni sredinec v zahodnem svetu pomeni nebesedno žalitev, kretnja pa naj bi izvirala iz antičnega sveta; z njo je v 4. stoletju pred našim štetjem grški filozof Diogen pokazal, kaj si misli o državniku in govorniku Demostenu. Izražanje mnenja z razporeditvijo prstov, ki spominja na penis, umeščen med testisa, je odslej mogoče tudi z naglavno masko. Z njo lahko brez besed, a zelo na glas sporočamo nestrinjanje, jezo, protest ipd. Maska je narejena iz lateksa in ima na območju ust in nosa pravokotno odprtino, prekrito z mrežico, nad njo sta luknji, skozi kateri gledamo. Izdelujejo jo v eni sami velikosti, tehta 300 gramov in ima zadaj razporek, da jo lahko poveznemo čez glavo. Notranjost se verjetno fino navlaži, tako da jo je treba pred nošenjem umiti, obrisati in posušiti. Samo razkazovanje iztegnjenega sredinca v javnosti nas utegne sicer udariti po žepu, saj gre za kršitev zakona o varstvu javnega reda in miru, vprašanje pa je, kako bi jo s tem nedostojnim vedenjem odnesli, če zanj uporabimo masko.

Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti