Kako do obveznega cepljenja?

Kaj določa slovenska zakonodaja

Jure Trampuš
MLADINA, št. 49, 10. 12. 2021

Četudi bi cepljenje v Slovenije res postalo obvezno, to ne pomeni, da bo tudi prisilno, nihče ne bo ljudi z injekcijo preganjal po ulicah in jih na silo cepil. Res pa je, da država pozna drugačne metode prepričevanja. Ena od njih je striktno izvajanje PC pogoja.

Četudi bi cepljenje v Slovenije res postalo obvezno, to ne pomeni, da bo tudi prisilno, nihče ne bo ljudi z injekcijo preganjal po ulicah in jih na silo cepil. Res pa je, da država pozna drugačne metode prepričevanja. Ena od njih je striktno izvajanje PC pogoja.
© Borut Krajnc

1. Zakon o nalezljivih boleznih v 22. členu določa bolezni, za katere je predpisano obvezno cepljenje. To so hemofilus influence b, davica, tetanus, oslovski kašelj, otroška paraliza, ošpice, mumps, rdečke in hepatitis B. Bolezni covid-19 ni med njimi.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Jure Trampuš
MLADINA, št. 49, 10. 12. 2021

Četudi bi cepljenje v Slovenije res postalo obvezno, to ne pomeni, da bo tudi prisilno, nihče ne bo ljudi z injekcijo preganjal po ulicah in jih na silo cepil. Res pa je, da država pozna drugačne metode prepričevanja. Ena od njih je striktno izvajanje PC pogoja.

Četudi bi cepljenje v Slovenije res postalo obvezno, to ne pomeni, da bo tudi prisilno, nihče ne bo ljudi z injekcijo preganjal po ulicah in jih na silo cepil. Res pa je, da država pozna drugačne metode prepričevanja. Ena od njih je striktno izvajanje PC pogoja.
© Borut Krajnc

1. Zakon o nalezljivih boleznih v 22. členu določa bolezni, za katere je predpisano obvezno cepljenje. To so hemofilus influence b, davica, tetanus, oslovski kašelj, otroška paraliza, ošpice, mumps, rdečke in hepatitis B. Bolezni covid-19 ni med njimi.

2. Isti zakon v istem členu določa, da se seznam bolezni, proti katerim je cepljenje obvezno, lahko razširi v določenih epidemioloških razmerah. Bolezni, proti katerim je v takšnem primeru treba opraviti obvezno cepljenje, so: steklina, rumena mrzlica, trebušni tifus, klopni meningoencefalitis, gripa, tuberkuloza in druge nalezljive bolezni. Bolezni covid-19 ni med njimi.

3. Isti zakon v 25. členu določa, da »letni program cepljenja in zaščite z zdravili ter pogoje in način izvedbe letnega programa določi minister, pristojen za zdravje, na predlog inštituta za varovanje zdravja«. Vsebina letnega programa cepljenja je torej v pristojnosti ministra za zdravje.

4. Ker zakon v epidemioloških razmerah omogoča cepljenje proti »drugim nalezljivim boleznim«, bi lahko minister za zdravje pri letnem načrtu cepljenja določil – ali pa bi ta letni načrt kasneje dopolnil – obveznost ali pa delno obveznost cepljenja proti bolezni covid-19. Za kaj takšnega ima politično, strokovno, pravno avtonomijo. Res pa je, da vsaj do zdaj ne NIJZ ne ministrstvo za zdravje kaj takšnega nista predlagala.

5. V pritrdilnem ločenem mnenju, ki ga je ob zavrnitvi vladnega odloka o uvedbi pogoja PC za zaposlene v državni upravi zapisal ustavni sodnik dr. Rok Čeferin, je pojasnjeno: »Morda bi lahko razumeli, da je uskladitev 39. člena zakona o nalezljivih boleznih z ustavo v trenutnem političnem položaju za izvršilno in zakonodajno vejo oblasti resen izziv. Težko pa je razumeti, da vlada oziroma pristojni minister nista uspela dopolniti niti Programa s kratkim dostavkom, da spada cepljenje proti covid-19 za zaposlene v državnih organih med obvezna cepljenja. Če bi ravnali tako, bi vlada verjetno imela zadostno zakonsko podlago za sprejetje navedenega ukrepa.« Minister, vlada in parlament bi lahko z majhnimi posegi ustvarili ustavno veljavne ukrepe za boj proti epidemiji. To sta storili Avstrija in Nemčija. »Na vprašanje, zakaj v slovenskem prostoru to ni mogoče, žal ne najdem odgovora,« je še pripisal Rok Čeferin.

6. Kako deluje pravna država in zakaj je pomembna, se bodoči pravniki učijo v prvem letniku študija prava.

POVEZAVA DO GLAVNEGA ČLANKA >>

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Odstop omogoča, da se postopki vodijo brez političnih pritiskov«

V stranki SD odstop poslanca Janija Prednika vidijo kot pravilno potezo

Odstopil poslanec SD

Jani Prednik je odločitev sprejel po obtožbah o fizičnem in psihičnem nasilju

Poslanec SD ovaden zaradi nasilja 

Očitki o nasilju so hudi, Jani Prednik lahko pričakuje tudi zaslišanje na policiji