Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

The Gray Man

Anthony Russo & Joe Russo, 2022

zadržan +

Klišeji sive cone.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

zadržan +

Klišeji sive cone.

V Aldrichevem Ducatu umazancev je Lee Marvin – major – prišel v vojaški zapor ter dal ducatu obsojencev – kolekciji umazancev, morilcev, sociopatov, psihopatov – drugo priložnost: lahko greste ven, na prostost, toda pod pogojem, da boste sodelovali v zelo nevarni, samomorilski vojni misiji! V filmu The Gray Man, ki sta ga posnela brata Russo, režiserja najuspešnejših Marvelovih superjunaških spektaklov, in v katerega je Netflix vrgel 200 milijonov dolarjev, Leeja Marvina nadomešča Billy Bob Thornton, ki Ryanu Goslingu, alias Courtu Gentryju, stoičnemu, ciničnemu, brezizraznemu jetniku, obsojenemu na zelo dolgo ječo, ponudi nekaj, česar ne more zavrniti: če hoče, lahko za Cio po svetu izvršuje zelo nevarne, samomorilske misije, »črne« operacije, umazano delo za ameriško vlado.

In Gosling, novodobni Faust, postane Six (Sierra Six s polnim imenom). Ja, vrne se na svobodo – na trg. Trg pa je ubijanje konkurence. In Six je teater učinkovitosti in storilnosti: živi v hiperaktivni sivini, seli se po svetu (Bangkok, Dunaj, Hrvaška, Praga, London, Baku itd.), opravlja bombastične misije in atentate, pakira nihilistične karnevale mačističnega poziranja (Ano de Armas kar odpihne), vsako lokacijo pa prelevi v samomorilski ground zero (no, samomor namesto njega raje naredi kaka ženska), dokler Cia, ki jo vodijo liki, kakršne najdete le še v akcijskih Z-filmih (ves dan preživijo pred monitorji, direktno vključenimi v akcijo), za njim ne pošlje najboljšega med najboljšimi (Chris Evans), lunatičnega brkatega harvardskega genija ( ja, rojenega za stotnika Ameriko), ki za nameček razpiše še nagrado na njegovo glavo, tako da se potem za njim zaprašijo vsi morilski profiji – vsi morilski stroji – tega sveta. Nič čudnega:

Six, brezhiben in neuničljiv (krogle, ki bi ga zadela, še niso izumili), izgleda kot kataloški, sejemski derivat vseh sodobnih akcijskih junakov – Johna Wicka, Jasona Bournea, Ethana Hunta, Franka Martina, gospoda Smitha, Bryana Millsa, Curtisa Everetta, Ip Mana, Rame, Jacka Reacherja, Jamesa Bonda (via Daniel Craig), Tylerja Rakea, Vincenta, Dominica Toretta ter Furiose, Hanne, Lucy in Atomske blondinke. Six, kliše sive cone (da MacGuffin postane USB-ključ, ultimativni generik akcijskih filmov, ne preseneča), res gara – res kanalizira. In obdelati skuša vsa mesta tega sveta – kot moški in ženska, ki v porniču med seksom obdelata vse lokacije hiše, v katero sta padla. Nova lokacija – nova poza. Vedno imate občutek, da garata. Da dajeta vse od sebe. Kot Six. Moderni Sizif. Bolj ko gara, bolj je brezoseben. Popolna metafora sodobnega človeka, ujetega v začarani neoliberalni krog dela, ki ga ne pusti več spati. (Netflix)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.