Monika Weiss

 |  Mladina 35  |  Družba

Omejimo oglaševanje ob cestah

Zakaj agencija varnost prometa promovira na »nevarnih« obcestnih plakatih?

Ena takšna lepa oglasna vsebina ob dolenjski avtocesti

Ena takšna lepa oglasna vsebina ob dolenjski avtocesti
© Borut Krajnc

Javna agencija za varnost prometa je izpeljala javno naročilo, s katerim je iskala izvajalce za izvedbo oglaševalsko-komunikacijskih kampanj za letos in za prihodnje leto. Eden od sklopov je zajemal oglaševanje z »jumbo plakati in avtocestnimi panoji«, ki vključuje »najem plakatnih mest ob avtocestah, mestnih vpadnicah in v mestnih središčih«.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Monika Weiss

 |  Mladina 35  |  Družba

Ena takšna lepa oglasna vsebina ob dolenjski avtocesti

Ena takšna lepa oglasna vsebina ob dolenjski avtocesti
© Borut Krajnc

Javna agencija za varnost prometa je izpeljala javno naročilo, s katerim je iskala izvajalce za izvedbo oglaševalsko-komunikacijskih kampanj za letos in za prihodnje leto. Eden od sklopov je zajemal oglaševanje z »jumbo plakati in avtocestnimi panoji«, ki vključuje »najem plakatnih mest ob avtocestah, mestnih vpadnicah in v mestnih središčih«.

Kako to, da državna agencija, ki skrbi za varnost prometa in jo promovira, zakupuje jumbo plakate in panoje ob avtocestah? Se ji tako oglaševanje ne zdi nevarno?

Ker je oglaševanje na prostem nevarno za uporabnike avtocest, ga nekatere države prepovedujejo. To navaja tudi primerjalna analiza obcestnega oglaševanja, ki so jo leta 2017 opravili v raziskovalno-dokumentacijskem sektorju državnega zbora. Analiza navaja podatek za sosednjo Avstrijo, kjer je zunaj naselij prepovedano vsako oglaševanje (ne glede na kategorijo cest) v oddaljenosti do 100 metrov od roba cestišča.

Iz Javne agencije za varnost prometa so odgovorili, da zakon dovoljuje rabo panojev ob avtocestah za obvestila udeležencem v prometu, namenjena izboljšanju prometne varnosti. Dodali so, da naj bi bila pri vsem pomembna oglaševana vsebina: »Če gre za smiselna in pomembna obvestila (namenjena prometni varnosti), je to smiselno, takšno sporočanje je lahko dobrodošlo, saj opomni voznika na ustrezno ravnanje v neposredni prometni situaciji (npr. opomnik glede ustreznega razvrščanja reševalnega pasu, na uporabo varnostnega pasu). Kadar pa je vsebina obcestnega oglaševanja reklamno sporočilo, le-ta ne sme motiti voznika v zahtevnejših situacijah.«

Kakorkoli že, še vedno je utemeljeno vprašanje, kako bo jumbo plakat agencije viden in učinkovit med vsemi raznoraznimi pisanimi jumbo plakati ob avtocestah, ki voznike obveščajo o množici akcij in jih prepričujejo, naj takoj kupijo klimatsko napravo ali pa odprejo podjetje v Bosni in Hercegovini. Ob tem le pripis: naročilo agencije je kot najugodnejši ponudnik dobilo podjetje iz skupine Pristop, Pristop Media.

Prizadevanja številnih strokovnih združenj, da bi se v Sloveniji smiselno uredilo (zmanjšalo) obcestno oglaševanje, ki med drugim močno kazi videz krajine, so bila do zdaj jalova. Predlogi, ki se prikradejo v osnutke zakonodaje, poniknejo, razpršenost oziroma nepreglednost zakonske ureditve tega področja pa očitno marsikomu koristi. Lani je bila tako v prvem osnutku predloga zakona o cestah, ki ga je pripravilo ministrstvo za infrastrukturo pod ministrom Jernejem Vrtovcem, predlagana razširitev prepovedi oglaševanja, a v končnem predlogu in različici zakona o njej ni bilo več ne duha ne sluha. Odgovor, zakaj je bilo tako, je bil viden nekaj mesecev kasneje, med letošnjo predvolilno bitko, ki je potekala tako rekoč ob avtocestah in cestah.

Sedanja vlada v koalicijski pogodbi obljublja: »Zagovarjali bomo najnaprednejše varnostne standarde načrtovanja cest in urbanega okolja.« To lahko z ne preveč domišljije razširimo tudi na pričakovanje, da bo vendar uredila in omejila oglaševanje ob cestah …

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.