Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

The Stranger

Thomas M. Wright, 2022

za +

Videli boste hudiča.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

za +

Videli boste hudiča.

V številnih kriminalkah imate detektive, ki se infiltrirajo v podzemlje, kjer potem spoznajo, kako sladek in zapeljiv je kriminal – kako čarobno in hipnotično je Zlo. Vedno je velika verjetnost, da bo detektiva odneslo, da se torej Zlu ne bo mogel upreti. Spomnite se le, kako je v filmu Rush odneslo detektiva (Jason Patric) in detektivko (Jennifer Jason Leigh), ki sta se infiltrirala med dilerje ( ja, oba se navlečeta), ali pa, kako je v Mannovem Lovcu na ljudi odneslo FBI-jevega profilerja Willa Grahama (William Petersen), ki se pretirano vživi v možgane serijskega morilca Hannibala Lecterja (Brian Cox). Lecter mu zmeša možgane. Mentalno ga zmelje, zlomi, uniči. Mark (Joel Edgerton) noče, da se mu to zgodi, ko se prilepi na Henryja (Sean Harris), bradatega, razcapanega klateža, ki naj bi ugrabil in umoril nekega dečka. Mark seveda ni Mark, temveč detektiv Peter Worley, ki skuša pridobiti Henryjevo zaupanje, zato dela vse, da bi tega demona navezal nase – in iz njega potegnil priznanje. Avstralski psihotriler Tujec, alias The Stranger, posnet po resnični zgodbi, je dolga, intenzivna, stilizirana igra zaupanja. Peter, ki se pretvarja, da je kriminalec, ve, da na silo ne bo šlo – potrebnega je veliko teatra (in veliko fikcije, veliko skupnih potovanj in voženj, veliko skupnih motelskih bivakiranj ipd.), pri čemer pa mora ves čas paziti tako na to, da se ne izda, kot na to, da se vanj preveč ne »zaljubi«.

Henry je namreč mračen, toksičen in srhljiv, a fascinanten. Ker je neprebojen – brezčuten, brezdušen, brezizrazen. Ker izgleda kot senca, fantom, silhueta, halucinacija – kombinacija mistika in divjaka. Tujec, ki gori počasi, tesnobno in nelagodno (kot Zodiak, Snowtown ali Nitram), nas sili v identifikacijo s Petrom, a tudi v Petru – dobrem detektivu, personifikaciji Dobrega, Spodobnega in Dostojnega – mora biti nekaj sociopatskega, da se v svojo vlogo tako precizno vživi, da ga Henry, ultimativni sociopat, ne pogrunta. Še toliko bolj, ker se zdi, da živi Peter v nenehnem strahu, da bo med Henryjem in sabo – med njegovim mrakom in svojo jezo, med njegovo karizmatičnostjo in svojo moralno vzvišenostjo – našel preveč stičnih točk, da bo torej v sebi prepoznal pošast in se začel gledati z gnusom, tesnobo in grozo. In ja, kako bo to kožo, to vlogo stresel s sebe, ko bo misije enkrat konec? (Netflix)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.