Uredništvo

 |  Kultura

Flâneur / Ljubljana

Nova publikacija Igorja Andjelića, ki je nastala kot proizvod njegove ljubezni do rodnega mesta - Ljubljane

Igor Andjelić

Igor Andjelić
© Osebni arhiv

V Cukrarni bo danes, 2. decembra ob 19. uri potekal pogovor z vizualnim umetnikom in fotografom Igorjem Andjelićem, ki ga bo vodila Bojana Leskovar. Predstavil bo svojo publikacijo z naslovom Flâneur / Ljubljana, ki zajema dela umetnika ter besedila več kot tridesetih znanih osebnosti iz različnih družbenih in kulturnih sfer.

Andjelić je sodeloval z Moderno galerijo in Muzejem sodobne umetnosti Metelkova. Kot fotograf je sodeloval pri projektih Neue Slowenische Kunst. Dve njegovi fotografiji se nahajata v muzeju MOMA v New Yorku. Razstavljal je v galeriji Fotografija, njegova dela pa so objavili tudi številni mednarodni časopisi, med drugim Eyemagazine, BeauxArts, Wallpaper, Stern in Corriere della Sera. Igor Andjelić je tudi dobitnik nagrade Art Directors Club in Type Directors Club New York.

Flâneur je naslov nove publikacije, ki je nastala kot proizvod njegove ljubezni do rodnega mesta - Ljubljane. Ujel je dragocene trenutke sladkega ljubljanskega življenja, sodobnega meščanstva – od naključnih mimoidočih meščanov, ki vsak na svoj način simbolizirajo svoje mesto, do tistih, ki so nam vsem znani – Igor Vidmar, Dejan Knez, Vesna Milek, Leja Jurišič ...

Andjelić ni le opazovalec svojega mesta, ampak od nekdaj tudi njegov sooblikovalec. Leta 1990 je galerijo Škuc spremenil v poseben prostor napolnjen s kulturno vsebino, kjer so se zbirali posebni ljudje. Konec devetdesetih je legendarni Konjski rep preobrazil v kavarno Pločnik, ki je takrat ponujala kulturni program za otroke in odrasle – od glasbe do literature, kjer so se povezale različne kulture – od alternativne do mainstreama in kjer so se zbirali vsi od znanih obrazov do metelkovcev. Preoblikoval in vodil je Klub K4 v njegovi verjetno najzahtevnejši dekadi, kjer je vzpostavil redni scenosled in prvi cyber cafe v mestu.

"Njegovi socialni prostori so celostne umetnine. Bili so predhodniki 'real time' projektov v drugi polovici 90. let v Sloveniji. To so bila umetniška dela/instalacije, v katerih smo se družili. V našem prostoru na žalost to njegovo delo ni bilo prepoznano kot umetniško delovanje niti takrat niti sedaj. To obdobje in njegova dela v tem času bi si zaslužilo podrobnejšo analizo umetnostnih strokovnjakov in teoretikov. Njegovo fotografsko delo pravzaprav ni tako daleč stran od Igorjevih zgodnjih projektov. Fotografije v pričujoči knjigi ravno tako združujejo in povezujejo ljudi ter arhitekturo" je zapisal Miran Mohar.

Knjiga poleg več kot stotih črno-belih fotografij posnetih v Ljubljani s kamero IPhone-a vključuje tudi preko trideset zapisov najbolj vidnih osebnosti iz različnih sfer – od kulture, novinarske do politične. Svoja besedila so, med drugimi, prispevali: Aldo Kumar, Aleksander Bassin, Alenka Gregorič, Blaž Peršin, Bojana Leskovar, Boris Cavazza, Esad Babačić, Igor Vidmar, Irena Štaudohar, Jani Bavčer, Janja Klasinc, Jelka Šutej Adamič, Jurij Hudolin, Karin A. Košak, Ksenja Benedetti, Leon Magdalenc, Lidija Šircelj, Marjan Lah, Miran Mohar, Miša Molk, Pavel Ganter, Peter Mlakar, Taja Legat Lokar, Vesna Milek, Zdenka Badovinac.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.