Kdaj z vlakom na Brnik?

Gaber Gunde, vodja razvoja infrastrukture in sistemov v Fraportu Slovenija
MLADINA, št. 17, 28. 4. 2023

Spoštovani, v tiskani izdaji vaše publikacije je našo pozornost pritegnila vsebina novinarja g. Boruta Mekine z naslovom »Kdaj z vlakom na Brnik?«, objavljena 17. marca 2023. Želeli bi opozoriti, da v njej ne držijo navedbe, da je letališče pobudnik oziroma predlagatelj nadgradnje železniškega omrežja s krožno povezavo Ljubljana–Komenda–Brnik–Kranj– Ljubljana, ki vključuje tudi predlog podzemne železniške postaje (na SV strani) z ločenim potniškim in tovornim delom. Zaradi napačno objavljenih informacij želimo uveljavljati pravico do popravka objavljenega besedila.

Fraport Slovenija za navezavo železnice na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana pristojnim nikoli ni predlagal trase s krožno povezavo Ljubljana– Komenda–Brnik–Kranj–Ljubljana, saj ocenjuje, da bi ta ogrozila nadaljnji infrastrukturni razvoj letališča. Kot alternativni predlog za navezavo na letališče je predlagal celovito rešitev prometnih povezav, ki vključuje tudi hitro mednarodno železniško progo v X. Panevropskem prometnem koridorju, ki bi potekala vzdolž gorenjske avtoceste.

V nadaljevanju pojasnjujemo in podajamo nujna dopolnila za ustrezno razumevanje tematike. V letu 2016 smo s strani Ministrstva za infrastrukturo prejeli dopis o opustitvi trase hitre železniške proge v X. Panevropskem prometnem koridorju. Proga, ki bi potekala mimo letališča (JZ stran) ob avtocesti iz Ljubljane proti karavanškemu železniškemu predoru v smeri Avstrije in Bavarske, je bila zaradi ekonomskih in ekoloških razlogov ocenjena kot neustrezna. Kot alternativa za opuščeno progo nam je bila predstavljena krožna železniška povezava Ljubljana–Komenda–Brnik–Kranj–Ljubljana, ki je v članku zmotno navedena kot predlog letališča.

Stališče Fraporta Slovenija je, da predlagana krožna regionalna proga poteka povsem izven glavnih prometnih tokov in je zato dejansko lokalnega značaja, hkrati pa v svojem poteku pod že zgrajenim letališkim kompleksom ruši komunalno infrastrukturo in sklenjeno funkcionalno celoto letališkega območja. Prav tako ne omogoča transporta tovora, kar bi moralo predstavljati eno od izhodiščnih prednosti. Iz tega razloga je Fraport Slovenija pristojnim večkrat uradno izrazil stališča, da je opisana rešitev neustrezna in bo ogrozila nadaljnji infrastrukturni razvoj letališča. 

Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Glavni članek

Kdaj z vlakom na Brnik?


Preberite tudi

TV komentar

Kako postati Slovenec?

Kakšna sreča, da se nam ni treba učiti slovenščine pri 30 ali celo 50 letih

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi