Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 52  |  Kultura  |  Film

Vsi javkajo, da so dobre romantične komedije danes redkost

Sami veste, kaj se zgodi, ko si fant in dekle v romantični komediji rečeta: samo delajva se, da sva zaljubljena!

zadržan +

Mnogo hrupa za nič. Samo ne ti (Anyone But You, 2023, Will Gluck). 

Sami veste, kaj se zgodi, ko si fant in dekle v romantični komediji rečeta: samo delajva se, da sva zaljubljena! Točno – zlagoma se zaljubita. Neizbežno. Ne moreš se delati, da si zaljubljen, ne da bi se zaljubil. To si rečeta Ben (Glen Powell) in Bea (Sydney Sweeney), finančni svetovalec, ki mu je res nerodno, da dela pri Goldman Sachsu, in študentka prava, utopljena vsak v svoji coni udobja (in vsak v svojem strahu pred resno, stalno zvezo). Srečata se v neki kavarni, kjer med njima tako klikne, da skupaj preživita noč – entuziastično, a brez konzumacije. Potem ju zgrešena komunikacija tako spre, da drug za drugega nočeta več slišati, spletom okoliščin pa se čez kako leto – v slogu Poti v raj – znajdeta na prestižni lezbični svatbi (v Avstraliji), kjer v izogib katastrofi – še toliko bolj, ker tam nepričakovano srečata tudi svoja bivša partnerja – skleneta, da se bosta pretvarjala, da sta par. Beini sestri Halle (Hadley Robinson) in Benovi prijateljici Claudii (Alexandra Shipp), ki se bosta poročili, ni treba ničesar fejkati – dovolj je bilo fejkanja.

Vsi javkajo, da so dobre romantične komedije danes redkost, zdi se, da jih je »nemogoče« posneti, številni poskusi so zadnja leta spodleteli, zato ne preseneča, da skuša Will Gluck izgubljeno magično esenco romantične komedije izkopati tako, da se vrne nazaj k prvemu klasiku romantične komedije, Willu Shakespearu – in njegovi komediji fejkanja Mnogo hrupa za nič, v kateri koreninijo vsi domisleki, zmešnjave, spletke, zvijače, zmote, iskrice in tudi protagonista, Ben(edikt) in Bea(trice). Toda izgubljeno magično esenco romantične komedije bi nemara lažje izkopal, če bi logiko obrnil in vrtiljaku romantične komedije prepustil lezbijki, Claudio in Halle, izurjeni in opolnomočeni v umetnosti pretvarjanja (v dolgem boju z represivnimi normami heteroseksualne družbe), medtem ko bi oba spolirana heteroseksualca – Bena in Beo – prepustil dolgi poti do spoznanja, da se lahko zaljubita le, če prikrivata, da sta heteroseksualca. Ljubezen je boj, osvobodilno gibanje, ilegala, prikrivanje. Samo ne ti se drži bolj napisanih kot nenapisanih pravil romantične komedije, pa čeravno vsi tako evforično prepevajo Unwritten, dobri stari megahit Natashe Bedingfield, ki poziva k »osvoboditvi inhibicij«, ki pravi, da »razbija tradicijo«, in ki slavi tisto, kar je »še nenapisano«. Kot bi skušala pojasniti, kako posnameš romantično komedijo. (kino)

UtjH6Sk7Gxs

ESEc6W2h9_k

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.