Damjana Kolar

 |  Kultura

Film tedna / Veliko potovanje

Sanjsko popotovanje skozi preteklost in sedanjost

V Kinodvoru bo 21. maja ob 20.30 premiera filma Veliko potovanje, v katerem nas portugalski režiser Miguel Gomes z razburkano ljubezensko zgodbo, postavljeno v kolonialno Azijo zgodnjega dvajsetega stoletja, popelje na sanjsko popotovanje skozi preteklost in sedanjost.

Film se odvija v Burmi, kjer Edward, uslužbenec britanskega imperija, pobegne od zaročenke Molly prav na dan, ko bi se morala poročiti, in se odpravi na popotovanje v neznano. Pot ga pelje v Singapur, Bangkok, na Kitajsko, vendar pa njegovo razpoloženje kmalu prežame melanholija. Medtem ko se strahopetni Edward sprašuje, kaj se je zgodilo z Molly, se začne zavedati tudi praznine svojega obstoja. Tudi Molly ne odneha kar tako, zato se odpravi po njegovih stopinjah. Vendar pa se na dolgi poti tudi ona kmalu izgubi in zboli. Sprašuje se, ali bo sploh še kdaj videla svojega nesojenega moža.

"Idejo za zgodbo sem dobil v knjigi Somerseta Maughama The Gentleman in the Parlour. Gre za nekakšen potopis po jugovzhodni Aziji. Na dveh straneh knjige pisatelj opiše srečanje z nekim angleškim prebivalcem Burme. Ta človek je bil dolgo zaročen z žensko v Londonu, toda ko je pripotovala v Burmo, da bi se z njim poročila, se je ustrašil in zbežal – ona pa mu je sledila. Vsakič, ko je prispel v nov kraj, ga je čakal njen telegram, da prihaja. Mislim, da zgodba ni resnična. Po mojem gre za nekakšno šalo o strahopetnih moških in trmastih ženskah," je zapisal režiser Miguel Gomes.

V začetku dvajsetega stoletja so se bogati Evropejci radi podali na potovanje, ki se je začelo na eni od lokacij britanskega imperija – v Bombaju, Kalkuti ali, kot v tem primeru, Burmi – in se končalo na Kitajskem. Temu se je reklo ‘veliko azijsko potovanje’.

"V filmu je več ‘velikih potovanj’. Geografsko potovanje je prikazano skozi podobe sodobne Azije, te pa se ujemajo s potjo obeh likov po izmišljeni, v studiu posneti Aziji. Potem je tu še čustveno potovanje, ki ga Edward in Molly doživljata različno; oba se gibljeta skozi čustveno območje, ki ni nič manj obsežno od fizičnega. Toda najpomembnejše med vsemi je velikansko potovanje, ki združuje vse, kar je razdeljeno: države, spola, čase; resničnost in imaginarno, svet in film. Mislim, da je to bistvo filmske umetnosti," je še poudaril Gomes.

nt1E8qYAe_E

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.