Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

Balerina, ki apokaliptično maščuje smrt svojega očeta

V Balerini živijo le ljudje z nabitimi pištolami, ki pobijajo ljudi z nabitimi pištolami – vsi ostali očitno kopljejo, kajti nekdo mora vse te pobite ljudi z nabitimi pištolami pokopati

zadržan +

V imenu očeta. Balerina (Ballerina, 2025, Len Wiseman). 

Eden izmed ključnih dogodkov v vesternu je bil vedno revolveraški obračun, dvoboj, duel – v Balerini dvoboj dveh revolverašev zamenja dvoboj dveh metalcev ognja. No, metalcev in metalke. Metalka je Eve Macarro (Ana de Armas), balerina, ki jo je kriminalni sindikat Ruska Roma – sicer alma mater Johna Wicka, neoliberalna verzija globalne kriminalne organizacije SPECTRE, znane iz bondiad – prelevil v johnwickovski stroj za ubijanje, le da se mora Eve zaradi svoje krhkosti – tudi v imenu kredibilnosti – zanašati na svoj smisel za gverilsko, partizansko, neortodoksno zadajanje destruktivnih, pogubnih, smrtonosnih udarcev (včasih z drsalkami, včasih z ročnimi granatami).

Balerina se dogaja nekje med tretjim in četrtim Johnom Wickom (balerina se je za hip prižgala v tretjem, a tedaj jo je igrala prava balerina, Unity Phelan), kar pomeni, da je del »Wickovega kinematičnega vesolja« (integralni naslov filma se glasi: Iz sveta Johna Wicka: Balerina). Pojavitve hotela Continental, avtokratske direktorice (Anjelica Huston), menedžerja Winstona Scotta (Ian McShane) in tudi samega Johna Wicka (Keanu Reeves), ki mu Eve dahne, da bi rada počela to, kar počne on, to legitimirajo, še bolj pa to vesolje legitimira manihejski vzporedni svet, ki se ravna po Blondiejevem sloganu iz Leonejevega metavesterna Dober, grd, hudoben: »Vidiš, prijatelj, na tem svetu sta le dve vrsti ljudi: na eni strani so tisti z nabitimi pištolami, na drugi pa oni, ki kopljejo.«

Ja, v Balerini in Johnih Wickih živijo le ljudje z nabitimi pištolami, ki pobijajo ljudi z nabitimi pištolami – in ja, vsi ostali očitno kopljejo, kajti nekdo mora vse te pobite ljudi z nabitimi pištolami pokopati. Eve, ki bombastično, tako rekoč apokaliptično maščuje smrt svojega očeta (John Wick je maščeval le smrt svojega psa, pa se potem ni mogel več ustaviti), pride celo v avstrijski Hallstatt, v katerem res živijo sami ljudje z nabitimi pištolami, ki jih je treba pobiti. In Eve – ultimativna koreografinja maničnih plesov smrti, morda pod vtisom izraelskega pustošenja Gaze – jih pobija s tako nonstop genocidno vnemo, da se ustrašite, da jih bo zmanjkalo za druge filme. (kino)

0FSwsrFpkbw

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.