Film / Heads of State

Ilya Naishuller, 2025

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 29, 18. 7. 2025

za +

Trst je naš.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 29, 18. 7. 2025

za +

Trst je naš.

Video Bad Motherfuckers, ki ga je leta 2013 za ruski rock bend Biting Elbows posnel Ilya Naishuller (sicer član tega benda), je bil zgodba o tipu, ki se brutalno, neumorno, nezadržno in ringelšpilsko spopada s trumami plačancev – vso akcijo, od streljanj in mikastenj do razstreljevanj, ta testosteronski perpetum mobile, smo videli skozi njegove oči, njega samega pa ne. Naishuller je dve leti kasneje, v Hardcore Henryju, ta samoironični ultrakinetični hipertrip megasubjektivne metakamere podaljšal v film – vso frenetično in frapantno akcijo, neskončni razčefuk (z blaznim smislom za sarkazem in cinizem), ves ta testosteronski perpetum mobile, vidimo skozi cyberpunkerske oči eksplozivnega kiborga, »robocopskega« Henryja, ki se – v golem boju za preživetje – spopada s hordami morilskih napadalcev, plačancev diaboličnega kriminalca, ki si sveta noče le pokoriti, ampak ga hoče uničiti. Hardcore Henry – sicer kulten in razvpit –presenetljivo ni dobil nobenega nadaljevanja (ali predzgodbe ali reboota), toda Naishuller je zdaj, deset let kasneje, v ta format – neskončni johnwickovski perpetum mobile, samoironični ultrakinetični hipertrip, kaskaderski twister, metafilm, poln referenc in citatov – katapultiral trumpovskega ameriškega predsednika (John Cena), sicer nekdanjega holivudskega akcijskega junaka (»Strup v kavbojkah«), in precej resnejšega britanskega premierja (Idris Elba), nekdanjega specialca, alergičnega na politični Hollywood, ki se po sestrelitvi predsedniškega letala Air Force One, s katerim potujeta, znajdeta v Evropi (najprej v Belorusiji, potem na Poljskem itd.), kjer se – lucidno, vizualno atraktivno (včasih ob asistenci tajnega agenta Jacka Quaida, včasih ob asistenci specialke Priyanke Chopra Jonas) – spopadata s hordami napadalcev, plačancev sadističnega, sociopatskega, megalomanskega trgovca z orožjem (Paddy Considine), ki si hoče pokoriti svet, tako da ju boj za golo preživetje – in boj za demokracijo, ki za preživetje očitno nujno in tako rekoč konstitutivno potrebuje vojno, magari vojno proti terorju – vrže na naš prag, v Trst (briljira!), dobro staro bojišče nove hladne vojne, kjer se odvrti pikantni grand finale te odiseje, v kateri je – zaradi nenehnih »partnerskih« pričkanj in prerekanj – več romantične komedije kot v sodobnih romantičnih komedijah in v kateri ne boste navijali za koalicijo nacionalistično-izolacionističnega bloka in vojaško-industrijskega kompleksa, ki hočeta demontirati Nato. (Prime Video)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti