Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

Sikstinska kapela humorja

V Goli pištoli, ki pika na vse strani, je vic vse – tudi vsaka replika 

za +

Metavic o policajih. Gola pištola (The Naked Gun, 2025, Akiva Schaffer). 

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

za +

Metavic o policajih. Gola pištola (The Naked Gun, 2025, Akiva Schaffer). 

Liam Neeson je v zadnjih sedemnajstih letih – po Ugrabljeni – igral dovolj odločnih, rigidnih, brezkompromisnih, smrtno resnih pravičnikov, ki se ne menijo za zakon, da je bil zrel za vlogo poročnika Franka Drebina mlajšega, sina poročnika Franka Drebina, ki ga je nekoč – najprej v televizijski seriji Police Squad!, ki je za policijsko-detektivske serije naredila to, kar je komedija Ali je pilot v letalu? naredila za Letališče in druge filme katastrofe, in potem še v filmski seriji Gola pištola – igral Leslie Nielsen. Drebin je bil ameriška hardboiled verzija inšpektorja Clouseauja – kretenski, brezizrazen in smrtno resen, relikt starih časov (že kar starih geoloških dob, ko je bila Amerika še velika), komičen sebi navkljub.

In tak je tudi njegov sin, vdovec, ki najprej v slogu Bryana Millsa, agenta s »posebnim setom veščin«, razmeče bančne roparje in ki skuša potem – v družbi Pamele Anderson, skrivnostne femme fatale – demaskirati tehnološkega giganta (Danny Huston), razvpitega, ošabnega, zarotniškega, elonmuskovskega proizvajalca električnih avtomobilov: svet okrog njega razpada, a sam tega ne opazi, zato je vic na dveh nogah, permanentni vic, neskončna komedija – vsak njegov korak, vsaka njegova poteza, vsaka njegova gesta je burleskna katastrofa, lunatični geg, kaotični non sequitur, bebavi absurd, elegantna subverzija, pikantni nonsense. V Goli pištoli, ki pika na vse strani, je pač vic vse – tudi vsaka replika (»Od kdaj pa morajo policaji spoštovati zakon?«), celo ozadje je popisano z vici, tako da je videti kot Sikstinska kapela humorja. Ja, komični so celo trenutki brez vicev, praznine, tisti »počitki« med vici. In ja, če kak vic že ravno ni dober, je to le zato, ker je bil tisti pred njim tako briljanten. A Drebin, ki spije toliko kave, da imate občutek, da bo zdaj zdaj padel v Seinfeldovo serijo Comedians in Cars Getting Coffee, premore le toliko samodistance in samoironije kot vsi tisti tough-guys, ki jih je Neeson igral v zadnjih sedemnajstih letih, zato je Drebin videti kot njihova parodija. Ali bolje rečeno: Drebin pokaže, kako bi morali gledati Neesonove smrtno resne akcijske vigilance – kot komedije. Neeson ne impersonira Nielsena, temveč sebe. In še final insult – o sinu O. J. Simpsona, ki je kot detektiv Nordberg briljiral v prvih treh Golih pištolah, ni ne duha ne sluha. (kino)

fA5WQhknJu4

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.