Film / Tron: Ares

Joachim Rønning, 2025

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 42, 17. 10. 2025

zadržan +

Ex Machina.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 42, 17. 10. 2025

zadržan +

Ex Machina.

Tu imate zadnji stadij sodobnega tehnološkega kapitalizma: za prevlado in totalno zmago se – ob soundtracku benda Nine Inch Nails – borita le še dva milijarderja, le še dva tehnološka giganta, ENCOM, ki ga vodi Eve Kim (Greta Lee) in za katerega je nekoč, v prelomnem Tronu (1982), delal genialni računalniški dude Kevin Flynn (Jeff Bridges), kreator najbolj igrane videoigrice vseh časov, in Dillinger, ki ga vodi Julian Dillinger (Evan Peters), čigar ded, genialni programer z mračno črto (hej, igral ga je David Warner), je nekoč, ja, v Tronu, delal za ENCOM.

V Tronu je fizično bitje – Flynn – padlo v virtualno realnost (»Mrežo«) in tako rekoč mutiralo v umetno inteligenco. Tu, v psihedeličnem Aresu, drugem nadaljevanju Trona (ki ni neposredno nadaljevanje prvega nadaljevanja, daftpunkovske Zapuščine, zato pozabite na nekatere like »Tronovega kinematičnega univerzuma«), pa umetna inteligenca – Dillingerjev morilski program Ares (Jared Leto) v paketu z militantno, fatalno Atheno (Jodie Turner-Smith) – v slogu Terminatorja pade v realnost in mutira v fizično bitje. V tem krasnem analognem svetu lahko preživi le 29 minut, potem pa ga čaka neizbežni razpad (sesutje v digitalni prah), toda v tem kratkem času se mora dokopati do Eve in Flynnove »kode permanentnosti« (Permanence Code), ki bi umetni inteligenci – replikam replikantov iz Scottovega Iztrebljevalca – zagotovila permanentno, »večno« fizično bivanje, trdnost in stalnost. Dillinger, ki bi tako kot Eve vse digitalno predelal v resnično, ima – v nasprotju z utopistično Eve, »etično«, »biblično« kapitalistko, ki bi ustvarjala pomarančevce tam, kjer je večna zima, in zdravila za redke bolezni – gangsterske motive: umetno inteligenco hoče s pomočjo generativnega laserja preleviti v ultimativno orožje, vir neskončne rasti kapitala, navsezadnje, če bi si prisvojil tisto »kodo«, bi lahko kjerkoli v trenutku ustvaril največjo vojsko na svetu. Poznate diktatorja, ki ne bi hotel imeti te tehnologije? Trg je brezmejen. In ja – večen. Ares je film o božjem kompleksu in sociopatskem karakterju milijarderjev, neoliberalni militarizaciji, dvoreznosti revolucionarnih tehnologij, fašizaciji ekonomske neenakosti, obsedenosti s profiti, dominaciji digitalnega, novi genezi (ljudje se hočejo digitalizirati, UI – novi Bog – pa se hoče učlovečiti in ex nihilo ustvariti nov svet) ter iskanju trdnosti in stalnosti v svetu, v katerem se vse trdno in stalno tali in v katerem nič ne traja dlje kot 29 minut. (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu