Provokator / Tv-prodaja: Ringaraja vs Živžav

Ko se zdi Big Brother neškodljiv izdelek

Stanka Prodnik
MLADINA, št. 20, 21. 5. 2008

Bratz

Bratz
© Pop tv

V nedeljo zjutraj se oblikujejo nove generacije - v nedeljo zjutraj se dogaja tisto, za kar sta minister Zver in Angelca Likovič prepričana, da se dogaja v šolah. Spoštovana gospa Likovič, ko pridete vi, je posel že opravljen, že pospravljajo.
Nedeljsko jutro se sicer začne na TV Slovenija ob sedmih in večina otrok se res priklopi na nacionalko. TV Slovenija sicer ohranja spodobno raven risank - niso slaboumne, načelno so poučne, niso pretepaške, a izbor je ravno prav zaprašen, še Nodija in njegovega avtka ni več, pa tudi prefinjeno prokatoliškega Marcelina ne. A vidi se, da je v risanke danes vloženega manj denarja kot včasih - seveda, denar je v paradnih oddajah Zvezde pojejo, Vroči stol, Piramida, Na zdravje ... V skladu z obljubami vlade in njenih izvrševalcev na RTV Slovenija, da bodo zagotovili kakovosten program. In tako vsak otrok, ki je enkrat, dvakrat imel priložnost spoznati konkurenco, čaka na začetek Ringaraja na Pop TV.
Ringaraja je čudna zmešnjava: začne se neškodljivo, z risankami za najmlajše. A temeljna razlika med Pop TV in nacionalko je, da se gledanje risanke na Pop TV lahko vedno nadaljuje - te risanke je mogoče kupiti v vsakem megacentru, pa tudi junaki v plišu in plastiki čakajo tam na male potrošnike. Risanke na Pop TV so tako le tizer - biznis se začne pozneje. Pop TV se tudi ne drži nazaj, ko gre za oglaševanje: oglasov za zadnje otroške hite - da so ti kosi plastike in želatine hiti, seveda otroci izvedo prav tu - je toliko, kot je reklam za siceršnjo populacijo gledalcev med najbolj gledanimi nanizankami. V Sloveniji podrobne regulacije na področju otroškega marketinga ni.
In kaj je osrednje sporočilo Popovih risank? Če si lep, suh, bogat, si nekaj vreden. Za oblikovanje otroškega vrednostnega sistema najprej poskrbijo Aisha, Bloom, Flora, Stella, Teena, Musa iz Wings Cluba, lepe, dolgonoge, dolgolase ... Kaj so problemi življenja, pa se bodo otroci naučili v risanki Bratz. Risanka nam slika dve uredništvi konkurenčnih “modnih in trač” revij. Kdo bo s kom (plesal, govoril, žural ...), kdo ima kakšno majčko, frizuro, mejkap - to je pač osrednji problem. A gredo tudi korak naprej: ne nazadnje do tega, da bodo v risanki Bratz fantje izvedeli, da je eden izmed načinov, kako osvojiti dekle - ko že zamenjaš vse frizure, majčke, uhane itd., pa še ni uspeha -, da se preprosto preoblečeš. V dekle, seveda.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Stanka Prodnik
MLADINA, št. 20, 21. 5. 2008

Bratz

Bratz
© Pop tv

V nedeljo zjutraj se oblikujejo nove generacije - v nedeljo zjutraj se dogaja tisto, za kar sta minister Zver in Angelca Likovič prepričana, da se dogaja v šolah. Spoštovana gospa Likovič, ko pridete vi, je posel že opravljen, že pospravljajo.
Nedeljsko jutro se sicer začne na TV Slovenija ob sedmih in večina otrok se res priklopi na nacionalko. TV Slovenija sicer ohranja spodobno raven risank - niso slaboumne, načelno so poučne, niso pretepaške, a izbor je ravno prav zaprašen, še Nodija in njegovega avtka ni več, pa tudi prefinjeno prokatoliškega Marcelina ne. A vidi se, da je v risanke danes vloženega manj denarja kot včasih - seveda, denar je v paradnih oddajah Zvezde pojejo, Vroči stol, Piramida, Na zdravje ... V skladu z obljubami vlade in njenih izvrševalcev na RTV Slovenija, da bodo zagotovili kakovosten program. In tako vsak otrok, ki je enkrat, dvakrat imel priložnost spoznati konkurenco, čaka na začetek Ringaraja na Pop TV.
Ringaraja je čudna zmešnjava: začne se neškodljivo, z risankami za najmlajše. A temeljna razlika med Pop TV in nacionalko je, da se gledanje risanke na Pop TV lahko vedno nadaljuje - te risanke je mogoče kupiti v vsakem megacentru, pa tudi junaki v plišu in plastiki čakajo tam na male potrošnike. Risanke na Pop TV so tako le tizer - biznis se začne pozneje. Pop TV se tudi ne drži nazaj, ko gre za oglaševanje: oglasov za zadnje otroške hite - da so ti kosi plastike in želatine hiti, seveda otroci izvedo prav tu - je toliko, kot je reklam za siceršnjo populacijo gledalcev med najbolj gledanimi nanizankami. V Sloveniji podrobne regulacije na področju otroškega marketinga ni.
In kaj je osrednje sporočilo Popovih risank? Če si lep, suh, bogat, si nekaj vreden. Za oblikovanje otroškega vrednostnega sistema najprej poskrbijo Aisha, Bloom, Flora, Stella, Teena, Musa iz Wings Cluba, lepe, dolgonoge, dolgolase ... Kaj so problemi življenja, pa se bodo otroci naučili v risanki Bratz. Risanka nam slika dve uredništvi konkurenčnih “modnih in trač” revij. Kdo bo s kom (plesal, govoril, žural ...), kdo ima kakšno majčko, frizuro, mejkap - to je pač osrednji problem. A gredo tudi korak naprej: ne nazadnje do tega, da bodo v risanki Bratz fantje izvedeli, da je eden izmed načinov, kako osvojiti dekle - ko že zamenjaš vse frizure, majčke, uhane itd., pa še ni uspeha -, da se preprosto preoblečeš. V dekle, seveda.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Kultura

»Priseljenci nosimo v sebi sram, ker ne pripadamo družbi«

KOMENTAR DNEVA

»Nasilje ne sme postati politično orožje v rokah političnih strank«

Zveza veteranov vojne za Slovenijo in Zveza policijskih veteranskih društev Sever za umiritev razmer

»Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Varuh človekovih pravic je opozoril, da so izbruhi nasilja odsev sistemskih pomanjkljivosti