Manipulator / Učinki pivske sinergije

V Mercatorju prodajo najmanj različnih piv

Borut Mekina
MLADINA, št. 22, 30. 5. 2008

Pestra izbira piva v trgovini, ki ni Mercator

Pestra izbira piva v trgovini, ki ni Mercator
© Miha Fras

Mercator v svojem največjem ljubljanskem trgovskem centru prodaja pivo na približno trideset metrov dolgih policah. Tam je najti skoraj dvajset različnih tujih proizvodov, toda večino prostora, gre za približno tri četrtine ponudbe, zavzemajo derivati iz Pivovarne Laško in Pivovarne Union. Seveda drži, kar je nedavno dejal prvak SLS Bojan Šrot, da bi tudi v portugalskih trgovinah našli predvsem portugalsko pivo, saj je pivo lokalni proizvod. Vendar je ponudba pri konkurenčnih trgovcih v Ljubljani, v Intersparu in Leclercu, veliko bolj pluralna - ne spominja na čase planskega gospodarstva, ko se je vzdolž polic svetila ena sama vrsta konzerv. V Intersparu zavzemajo derivati iz Uniona in Laškega manj kot polovico prostora, pa tudi tujih vrst piva ponujajo približno enkrat več kot v Mercatorju. Še več uvoženih vrst piva - našteli smo jih približno petdeset - je najti v Leclercu.
Pivovarna Laško je pred točno tremi leti dobila dovoljenje za prevzem Pivovarne Union. Urad za varstvo konkurence ji je tedaj dovoljenje izdal pod pogojem, da skupna družba ne bo izkoriščala svojega monopolnega položaja na trgu. To se je zgodilo maja 2005, nekaj mesecev preden je pivovarna ob pomoči vlade postala največji lastnik največjega slovenskega trgovca Mercatorja. Spomnimo se, da so Laščani tedaj urad za varstvo konkurence prepričali z argumentom, da bo združitev imela pozitivne »sinergijske« učinke, ki naj bi se prenesli tudi na potrošnike. Zlorabe monopolnega položaja na trgu, kot kažejo sedanje težave urada za varstvo konkurence, sicer ni lahko dokazati - formule so zapletene -, pa vendar so sinergijski učinki največjega slovenskega monopola na policah trgovin dovolj očitni.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Borut Mekina
MLADINA, št. 22, 30. 5. 2008

Pestra izbira piva v trgovini, ki ni Mercator

Pestra izbira piva v trgovini, ki ni Mercator
© Miha Fras

Mercator v svojem največjem ljubljanskem trgovskem centru prodaja pivo na približno trideset metrov dolgih policah. Tam je najti skoraj dvajset različnih tujih proizvodov, toda večino prostora, gre za približno tri četrtine ponudbe, zavzemajo derivati iz Pivovarne Laško in Pivovarne Union. Seveda drži, kar je nedavno dejal prvak SLS Bojan Šrot, da bi tudi v portugalskih trgovinah našli predvsem portugalsko pivo, saj je pivo lokalni proizvod. Vendar je ponudba pri konkurenčnih trgovcih v Ljubljani, v Intersparu in Leclercu, veliko bolj pluralna - ne spominja na čase planskega gospodarstva, ko se je vzdolž polic svetila ena sama vrsta konzerv. V Intersparu zavzemajo derivati iz Uniona in Laškega manj kot polovico prostora, pa tudi tujih vrst piva ponujajo približno enkrat več kot v Mercatorju. Še več uvoženih vrst piva - našteli smo jih približno petdeset - je najti v Leclercu.
Pivovarna Laško je pred točno tremi leti dobila dovoljenje za prevzem Pivovarne Union. Urad za varstvo konkurence ji je tedaj dovoljenje izdal pod pogojem, da skupna družba ne bo izkoriščala svojega monopolnega položaja na trgu. To se je zgodilo maja 2005, nekaj mesecev preden je pivovarna ob pomoči vlade postala največji lastnik največjega slovenskega trgovca Mercatorja. Spomnimo se, da so Laščani tedaj urad za varstvo konkurence prepričali z argumentom, da bo združitev imela pozitivne »sinergijske« učinke, ki naj bi se prenesli tudi na potrošnike. Zlorabe monopolnega položaja na trgu, kot kažejo sedanje težave urada za varstvo konkurence, sicer ni lahko dokazati - formule so zapletene -, pa vendar so sinergijski učinki največjega slovenskega monopola na policah trgovin dovolj očitni.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Spomenka Hribar / Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.