Kultura / Prodnikov izbranec
Kdo je novi direktor Filmskega sklada RS?
Vanja Pirc
MLADINA, št. 22, 30. 5. 2008

Član nadzornega sveta filmskega sklada Stane Malčič, minister za kulturo Vasko Simoniti ter dosedanji v. d. direktorja in prvi nadzornik filmskega sklada Igor Prodnik, katerega osnovna zaposlitev je sicer vodenje direktorata za medije na kulturnem ministrstvu
© Borut Krajnc
Filmski sklad RS je po dveh letih, ko so si njegovo vodenje podajali vršilci dolžnosti, vendarle dobil direktorja s polnimi pooblastili. Na razpis so se prijavili štirje kandidati - nekdanji vodja Celjskih kinematografov Bojan Vivod, akademska slikarka Anja Fabiani, Igor Kadunc, ki je bil v preteklosti med drugim pomočnik generalnega direktorja RTV Slovenija in finančnik na filmskem skladu, ter asistent na mariborski ekonomsko-poslovni fakulteti Jernej Belak. Slednji je bil prejšnji petek izbran za novega direktorja naše osrednje filmske ustanove.
Ključno vprašanje, ki si ga ob tem zastavlja filmska srenja, je, ali se bo z imenovanjem novega direktorja končala agonija, v kateri se je znašel filmski sklad, potem ko je val kadrovskih zamenjav po nastopu sedanje oblasti pljusknil tudi nanj. Začelo se je oktobra 2006, ko je nadzorni svet razrešil direktorico Ireno Ostrouško in za v. d. direktorja imenoval predsednika nadzornega sveta Staneta Malčiča. Ostrouškova je odstavitev izpodbijala na sodišču in nekaj mesecev zatem ji je uspelo dokazati, da je bila razrešena nezakonito. Nadzorni svet jo je takoj po razsodbi še enkrat razrešil, tokrat v skladu s predpisi. Ker pa je postopek na sodišču zadržal imenovanje novega direktorja, so sklad medtem vodili vršilci dolžnosti. Najprej Malčič, ki je bil hkrati prvi nadzornik in poslovodja ter je filmsko srenjo najbolj razburil s tem, ko je zavrnil predlog programa, ki ga je za leto 2007 na podlagi javnega razpisa pripravila Irena Ostrouška, in ga brez novega razpisa nadomestil z lastnim. Zaplet je za nekaj časa povsem ohromil filmsko produkcijo pri nas, med filmarji je zavrelo in Malčič je moral z obeh funkcij. Prvi nadzornik je postal direktor direktorata za medije na kulturnem ministrstvu Igor Prodnik, v. d. direktorja pa Denis Miklavčič, a se je kmalu izkazalo, da sklad v celoti vodi Prodnik. Miklavčič je moral namreč na zahtevo nadzornega sveta vladi v potrditev poslati Malčičev sporni program, čeprav se sam z njim ni strinjal. Miklavčič je sklad vodil le tri mesece, potem pa je Prodnik ob funkciji prvega nadzornika prevzel tudi položaj v. d. direktorja sklada. S tem je vodenje javnega sklada tudi uradno prevzelo kulturno ministrstvo oziroma njegov visoki uradnik. Ker pa Prodnik vodi tudi svet Viba filma, je med filmarji obveljal za nekakšnega »vladarja slovenskega filma«.
Molčeči direktor
Vanja Pirc
MLADINA, št. 22, 30. 5. 2008

Član nadzornega sveta filmskega sklada Stane Malčič, minister za kulturo Vasko Simoniti ter dosedanji v. d. direktorja in prvi nadzornik filmskega sklada Igor Prodnik, katerega osnovna zaposlitev je sicer vodenje direktorata za medije na kulturnem ministrstvu
© Borut Krajnc
Filmski sklad RS je po dveh letih, ko so si njegovo vodenje podajali vršilci dolžnosti, vendarle dobil direktorja s polnimi pooblastili. Na razpis so se prijavili štirje kandidati - nekdanji vodja Celjskih kinematografov Bojan Vivod, akademska slikarka Anja Fabiani, Igor Kadunc, ki je bil v preteklosti med drugim pomočnik generalnega direktorja RTV Slovenija in finančnik na filmskem skladu, ter asistent na mariborski ekonomsko-poslovni fakulteti Jernej Belak. Slednji je bil prejšnji petek izbran za novega direktorja naše osrednje filmske ustanove.
Ključno vprašanje, ki si ga ob tem zastavlja filmska srenja, je, ali se bo z imenovanjem novega direktorja končala agonija, v kateri se je znašel filmski sklad, potem ko je val kadrovskih zamenjav po nastopu sedanje oblasti pljusknil tudi nanj. Začelo se je oktobra 2006, ko je nadzorni svet razrešil direktorico Ireno Ostrouško in za v. d. direktorja imenoval predsednika nadzornega sveta Staneta Malčiča. Ostrouškova je odstavitev izpodbijala na sodišču in nekaj mesecev zatem ji je uspelo dokazati, da je bila razrešena nezakonito. Nadzorni svet jo je takoj po razsodbi še enkrat razrešil, tokrat v skladu s predpisi. Ker pa je postopek na sodišču zadržal imenovanje novega direktorja, so sklad medtem vodili vršilci dolžnosti. Najprej Malčič, ki je bil hkrati prvi nadzornik in poslovodja ter je filmsko srenjo najbolj razburil s tem, ko je zavrnil predlog programa, ki ga je za leto 2007 na podlagi javnega razpisa pripravila Irena Ostrouška, in ga brez novega razpisa nadomestil z lastnim. Zaplet je za nekaj časa povsem ohromil filmsko produkcijo pri nas, med filmarji je zavrelo in Malčič je moral z obeh funkcij. Prvi nadzornik je postal direktor direktorata za medije na kulturnem ministrstvu Igor Prodnik, v. d. direktorja pa Denis Miklavčič, a se je kmalu izkazalo, da sklad v celoti vodi Prodnik. Miklavčič je moral namreč na zahtevo nadzornega sveta vladi v potrditev poslati Malčičev sporni program, čeprav se sam z njim ni strinjal. Miklavčič je sklad vodil le tri mesece, potem pa je Prodnik ob funkciji prvega nadzornika prevzel tudi položaj v. d. direktorja sklada. S tem je vodenje javnega sklada tudi uradno prevzelo kulturno ministrstvo oziroma njegov visoki uradnik. Ker pa Prodnik vodi tudi svet Viba filma, je med filmarji obveljal za nekakšnega »vladarja slovenskega filma«.
Molčeči direktor
Večji centralizem