Manipulator / Avtomatski SOS

Prostovoljno gre počasneje

Staš Zgonik
MLADINA, št. 34, 27. 8. 2009

Sistem eCall naj bi ob prometni nesreči v klicni center 112 poslala sporočilo o nesreči, lokaciji in tipu vozila

Sistem eCall naj bi ob prometni nesreči v klicni center 112 poslala sporočilo o nesreči, lokaciji in tipu vozila
© Denis Sarkić

Evropska komisija je že leta 2002 zagnala projekt avtomobilske eVarnosti, v sklopu katerega je izdelala predloge ukrepov za razvoj in namestitev inteligentnih sistemov za varnost vozil, ki naj bi temeljili na sodobnih informacijskih in komunikacijskih tehnologijah. Eden takih sistemov je tako imenovani eCall. Naprava, ki naj bi bila nameščena v avtomobilih, naj bi ob prometni nesreči, če voznik ne bi mogel sam poklicati reševalcev, v klicni center 112 poslala sporočilo o nesreči, lokaciji in tipu vozila, to pa bi omogočilo neprimerno hitrejši odziv reševalnih služb in bi pogosto tudi rešilo življenja. Prav bi recimo prišla ob nesreči, ki je bila odkrita nedavno, saj je avto s ponesrečencema več mesecev sameval pod enim od viaduktov na primorski avtocesti, ker nesreče ni nihče opazil. Pomembna lastnost sistema naj bi bila, da bi deloval po vsej EU in da bi sporočilo vedno poslal v najbližji klicni center. Verjetno je bolje, da na primer v Latviji pustite napravi, da se z latvijskimi reševalci pogovarja namesto vas. Po trditvah Evropske komisije naj bi sistem na leto rešil predvidoma 2500 življenj. Za tiste, ki vas skrbi varovanje osebnih podatkov, naj povemo, da naj bi sistem, ki naj bi se tako ali tako sprožil le ob trku (najverjetneje ob sprožitvi zračnih blazin), v klicni center poslal le najnujnejše podatke, ne pa tudi imena, tako da vas tajne službe ne bi mogle nadzorovati.
Leta 2005 je sporazum za prostovoljno uvajanje sistema v avtomobile podpisalo 19 držav članic EU, med njimi tudi Slovenija. Preostalih šest je zaradi zadržkov glede precejšnjih stroškov vzpostavitve takega sistema podpis zavrnilo. Časovni načrt je predvideval, da bo sistem eCall s 1. septembrom 2010 kot standardna možnost uveden v vseh homologiranih vozilih. Pa se je zaradi prostovoljnosti pridružitve sporazumu seveda zapletlo. Sistem še v nobeni državi članici sploh ni operativen. Evropska unija je zato rok s prihodnjega leta prestavila na leto 2014, hkrati pa države članice opozorila, da razmišlja o zavezujoči direktivi, če bodo prostovoljno še naprej »zabušavale«.
V Sloveniji je odgovornost za uvajanje sistema razdeljena med ministrstvi za gospodarstvo in obrambo. Ministrstvo za gospodarstvo, natančneje direktorat za elektronske komunikacije, je svoj del naloge že opravilo, s tem ko je mobilne operaterje obvezalo, da morajo poleg elektronskega klica v klicni center omogočiti tudi posredovanje lokacije vozila. Pri Upravi za zaščito in reševanje, organu v sestavi ministrstva za obrambo, pa so povedali, da je njihov sistem sprejemanja klicev v osnovi že pripravljen za sprejemanje klicev eCall, ga bo pa treba ob dejanski uvedbi še nekoliko dopolniti. »Za vse potrebne dopolnitve imamo v letih 2010 in 2011 predvidena potrebna denarna sredstva. Konec letošnjega leta naj bi v Evropski uniji začeli proizvajati naprave za eCall. Vzporedno potekajo pogajanja Komisije z avtomobilsko industrijo, ki se še ni opredelila za sodelovanje pri uvajanju eCalla v vozila, prav tako poteka raziskava, ki ugotavlja, v kakšnem razmerju je cena uvajanja sistema s koristmi.« Posamezna naprava naj bi stala okoli sto evrov.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Staš Zgonik
MLADINA, št. 34, 27. 8. 2009

Sistem eCall naj bi ob prometni nesreči v klicni center 112 poslala sporočilo o nesreči, lokaciji in tipu vozila

Sistem eCall naj bi ob prometni nesreči v klicni center 112 poslala sporočilo o nesreči, lokaciji in tipu vozila
© Denis Sarkić

Evropska komisija je že leta 2002 zagnala projekt avtomobilske eVarnosti, v sklopu katerega je izdelala predloge ukrepov za razvoj in namestitev inteligentnih sistemov za varnost vozil, ki naj bi temeljili na sodobnih informacijskih in komunikacijskih tehnologijah. Eden takih sistemov je tako imenovani eCall. Naprava, ki naj bi bila nameščena v avtomobilih, naj bi ob prometni nesreči, če voznik ne bi mogel sam poklicati reševalcev, v klicni center 112 poslala sporočilo o nesreči, lokaciji in tipu vozila, to pa bi omogočilo neprimerno hitrejši odziv reševalnih služb in bi pogosto tudi rešilo življenja. Prav bi recimo prišla ob nesreči, ki je bila odkrita nedavno, saj je avto s ponesrečencema več mesecev sameval pod enim od viaduktov na primorski avtocesti, ker nesreče ni nihče opazil. Pomembna lastnost sistema naj bi bila, da bi deloval po vsej EU in da bi sporočilo vedno poslal v najbližji klicni center. Verjetno je bolje, da na primer v Latviji pustite napravi, da se z latvijskimi reševalci pogovarja namesto vas. Po trditvah Evropske komisije naj bi sistem na leto rešil predvidoma 2500 življenj. Za tiste, ki vas skrbi varovanje osebnih podatkov, naj povemo, da naj bi sistem, ki naj bi se tako ali tako sprožil le ob trku (najverjetneje ob sprožitvi zračnih blazin), v klicni center poslal le najnujnejše podatke, ne pa tudi imena, tako da vas tajne službe ne bi mogle nadzorovati.
Leta 2005 je sporazum za prostovoljno uvajanje sistema v avtomobile podpisalo 19 držav članic EU, med njimi tudi Slovenija. Preostalih šest je zaradi zadržkov glede precejšnjih stroškov vzpostavitve takega sistema podpis zavrnilo. Časovni načrt je predvideval, da bo sistem eCall s 1. septembrom 2010 kot standardna možnost uveden v vseh homologiranih vozilih. Pa se je zaradi prostovoljnosti pridružitve sporazumu seveda zapletlo. Sistem še v nobeni državi članici sploh ni operativen. Evropska unija je zato rok s prihodnjega leta prestavila na leto 2014, hkrati pa države članice opozorila, da razmišlja o zavezujoči direktivi, če bodo prostovoljno še naprej »zabušavale«.
V Sloveniji je odgovornost za uvajanje sistema razdeljena med ministrstvi za gospodarstvo in obrambo. Ministrstvo za gospodarstvo, natančneje direktorat za elektronske komunikacije, je svoj del naloge že opravilo, s tem ko je mobilne operaterje obvezalo, da morajo poleg elektronskega klica v klicni center omogočiti tudi posredovanje lokacije vozila. Pri Upravi za zaščito in reševanje, organu v sestavi ministrstva za obrambo, pa so povedali, da je njihov sistem sprejemanja klicev v osnovi že pripravljen za sprejemanje klicev eCall, ga bo pa treba ob dejanski uvedbi še nekoliko dopolniti. »Za vse potrebne dopolnitve imamo v letih 2010 in 2011 predvidena potrebna denarna sredstva. Konec letošnjega leta naj bi v Evropski uniji začeli proizvajati naprave za eCall. Vzporedno potekajo pogajanja Komisije z avtomobilsko industrijo, ki se še ni opredelila za sodelovanje pri uvajanju eCalla v vozila, prav tako poteka raziskava, ki ugotavlja, v kakšnem razmerju je cena uvajanja sistema s koristmi.« Posamezna naprava naj bi stala okoli sto evrov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani