Vanja Pirc

 |  Mladina 9

Nagrade, podjetja in habilitacije

Kako je skoraj leto dni trajajoča afera z novo celostno grafično podobo vrgla skrajno nenavadno luč na Univerzo v Mariboru in kako je ta afera pravzaprav le del zaposlovalnih in poslovnih odločitev, ki so tarča kritik

Sedež Univerze v Mariboru na Slomškovem trgu 15

Sedež Univerze v Mariboru na Slomškovem trgu 15
© Marko Pigac

Na Univerzi v Mariboru so začeli po novem letu postopno spreminjati vizitke, dopise, napise, ki visijo pred fakultetami, spletne strani in vse druge nosilce, na katerih smo lahko srečevali dosedanjo celostno grafično podobo naše druge največje univerze. Lani so se namreč odločili, da je podoba, ki smo jo najbolj poznali po znaku z univerzitetnim poslopjem, ki ga je pred leti obnovil arhitekt Boris Podrecca, potrebna osvežitve, zato so objavili razpis, s pomočjo katerega naj bi univerza v novo desetletje vstopila z novo, boljšo in sodobnejšo podobo. Najbolj jih je prepričal predlog dr. Gabrijele Fužir Bauer z oddelka za tekstilstvo na Fakulteti za strojništvo. Njena rešitev, ki jo še vedno zaznamuje univerzitetno poslopje in ki jo je kot prva že maja lani posvojila Filozofska fakulteta, zdaj postaja realnost v okviru celotne univerze.
Težava je v tem, da ta za univerzo vsekakor pomembni korak že ves čas spremljajo številne kritike na račun izbirnega postopka in tudi izbrane rešitve. Nekateri avtorici očitajo, da kot strokovnjakinja za modo menda ni imela zadostnih strokovnih referenc za zasnovo celostne grafične podobe, drugi menijo, da jih rešitev spominja na kakšno že obstoječo, tretji so izbrano rešitev označili celo za likovno katastrofo. Zanimivo je, da takšne izrazito kritične ocene ne prihajajo le iz kroga mariborske univerze in nekaterih agencij. Tudi soustanovitelj studia IlovarStritar ter asistent na ljubljanski akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Jernej Stritar, ki je skupaj s kolegom Robertom Ilovarjem raziskoval dobre prakse oblikovanja za državo, pravi, da izbrana rešitev niti približno ne dosega minimalne likovne in semantične ustreznosti. »Prostodušno lahko povem, da je sam znak skrpucalo; nekakšna ploskovna silhueta fasade, postavljene v amatersko varianto Batmanovega simbola. Ne morem si misliti, da bi kdo pri zdravi pameti potrdil kaj takšnega,« pravi Stritar.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.