1. zapoved / William Shakespeare: Kralj Lear

Premiera koprodukcijske predstave

Damjana Kolar
MLADINA, št. 37, 16. 9. 2010

Jana Menger

Jana Menger
© Primož Lukezič

V gospodarskem poslopju nekdanjega gradu Klevevž pri Šmarjeti bodo 21. septembra ob 20. uri premierno uprizorili tragedijo, ki je nastala v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Anton Podbevšek teatra. Avtor priredbe in režiser Matjaž Berger je svojo pot teoretiziranega gledališča začel z gledališkimi eseji o Galileju, Brechtu, Freudu, Lacanu in Shakespearu. Tokrat pa se vrača h Kralju Learu, nevralgični točki razdelitve in delitve kraljestev, k veliki tragediji o spletu norosti in bolečine polisa ter intimnega sveta, očetov in hčera. Njegov dialog bo potekal v duhu Badioujeve analize 20. stoletja ter Kosovelovega stoletja nemira in poetike čakanja.
Več o predstavi, ki jo bodo 2. novembra uprizorili tudi v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani, nam je povedal Matjaž Berger: “Sam prostor uprizoritve se strukturira v historičnem in univerzalnem, se pravi v diahroniji, v polju rane med principom upanja in med smrtnostjo želje. Ta zgodba govori o ljubezni do dostojanstva in horizontov, ki veljajo za polje sublimnosti. V obdobjih po elizabetinski dobi, še zlasti v obdobju klasicizma, je bil privilegiran in predpisan svojevrsten pogled za gledalca, pogled tistih, ki so uživali v igri, podobni tedanjemu tenisu ... Od objekta do objekta, od pogleda do perverznega pogleda, od užitka do perverznega uživanja ... Kaj pa je drama o Learu drugega kot to ... Drama o dveh telesih: reprezentančnem (kraljevem) in singularnem (čisto človeškem, individualiziranem) ... - in o vseh, ki bi nekaj radi (od denarja do čustev).”

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Damjana Kolar
MLADINA, št. 37, 16. 9. 2010

Jana Menger

Jana Menger
© Primož Lukezič

V gospodarskem poslopju nekdanjega gradu Klevevž pri Šmarjeti bodo 21. septembra ob 20. uri premierno uprizorili tragedijo, ki je nastala v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Anton Podbevšek teatra. Avtor priredbe in režiser Matjaž Berger je svojo pot teoretiziranega gledališča začel z gledališkimi eseji o Galileju, Brechtu, Freudu, Lacanu in Shakespearu. Tokrat pa se vrača h Kralju Learu, nevralgični točki razdelitve in delitve kraljestev, k veliki tragediji o spletu norosti in bolečine polisa ter intimnega sveta, očetov in hčera. Njegov dialog bo potekal v duhu Badioujeve analize 20. stoletja ter Kosovelovega stoletja nemira in poetike čakanja.
Več o predstavi, ki jo bodo 2. novembra uprizorili tudi v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani, nam je povedal Matjaž Berger: “Sam prostor uprizoritve se strukturira v historičnem in univerzalnem, se pravi v diahroniji, v polju rane med principom upanja in med smrtnostjo želje. Ta zgodba govori o ljubezni do dostojanstva in horizontov, ki veljajo za polje sublimnosti. V obdobjih po elizabetinski dobi, še zlasti v obdobju klasicizma, je bil privilegiran in predpisan svojevrsten pogled za gledalca, pogled tistih, ki so uživali v igri, podobni tedanjemu tenisu ... Od objekta do objekta, od pogleda do perverznega pogleda, od užitka do perverznega uživanja ... Kaj pa je drama o Learu drugega kot to ... Drama o dveh telesih: reprezentančnem (kraljevem) in singularnem (čisto človeškem, individualiziranem) ... - in o vseh, ki bi nekaj radi (od denarja do čustev).”

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Do nasilja nad ženskami prihaja v vseh družbenih slojih

Politika ne sme dovoliti minimiziranja nasilja

Zakaj je Trump vseeno prejel Nobelovo nagrado za mir

IZJAVA DNEVA

»Kazenska odgovornost še zdaleč ni edina oblika odgovornosti«

IZJAVA DNEVA