Manipulator / Ljubljanski mestni promet

In njegove napake

Tjaša Zajc
MLADINA, št. 3, 20. 1. 2011

/media/www/slike.old/mladina/mtrolab5.jpg

© Borut Peterlin

Ljubljanski potniški promet je zadnja leta doživel kar nekaj sprememb. Ena izmed izboljšav, ki smo jih bili deležni z uvedbo enotne mestne kartice Urbana, je brezplačno prestopanje v 90 minutah po plačilu prve vožnje. Še ena dobra novost je uvedba prikazovalnikov na nekaterih postajališčih, a so ti ponekod tako nerodno postavljeni, da moramo najti pravi kot, preden nanje sploh vidimo.
Franc Možina z oddelka za gospodarske dejavnosti in promet pri Mestni občini Ljubljana pojasnjuje: »V prvi fazi postavljanja prikazovalnikov smo se za lokacije odločali na podlagi števila avtobusnih linij, ki na posameznem avtobusnem postajališču ustavljajo. Mikrolokacije so se določale na terenu samem; tiste, za katere se je po poskusnem obdobju pokazalo, da niso dovolj pregledne, smo kasneje spremenili.« Bomo pa prikazovalnikov deležni še na več lokacijah, saj se bo leta 2011 postavljanje prikazovalnikov nadaljevalo.
Oboje, uvedba kartice Urbana in prikazovalnikov, sodi v projekt Civitas elan, ki je eden od projektov v okviru evropske pobude Civitas plus. Civitas je pobuda evropske komisije, ki poteka od leta 2002, »njen namen pa je testiranje inovativnih strategij v mestnem prometu, ki prispevajo k uresničevanju evropskih politik na področju prometa, učinkovite rabe energije in alternativnih virov v prometu ter varstva okolja,« je mogoče izvedeti na spletni strani Civitas Ljubljana. Gre torej za prizadevanje za večjo učinkovitost prometa in zadovoljstvo uporabnikov.
Še bolj bi bili zadovoljni, če bi bil vstop na avtobuse mogoč pri vseh vratih, s čimer bi se skrajšali postanki na posameznih postajah. Pogosto se tudi zgodi, da so avtobusi zelo natrpani pri prvih vratih in precej prazni v zadnjem delu. Ali se bo to spremenilo, še ni znano, saj, kot je povedala Justina Simčič iz Javnega holdinga Ljubljana, se o možnostih za uvedbo vstopa pri vseh vratih še razmišlja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Tjaša Zajc
MLADINA, št. 3, 20. 1. 2011

/media/www/slike.old/mladina/mtrolab5.jpg

© Borut Peterlin

Ljubljanski potniški promet je zadnja leta doživel kar nekaj sprememb. Ena izmed izboljšav, ki smo jih bili deležni z uvedbo enotne mestne kartice Urbana, je brezplačno prestopanje v 90 minutah po plačilu prve vožnje. Še ena dobra novost je uvedba prikazovalnikov na nekaterih postajališčih, a so ti ponekod tako nerodno postavljeni, da moramo najti pravi kot, preden nanje sploh vidimo.
Franc Možina z oddelka za gospodarske dejavnosti in promet pri Mestni občini Ljubljana pojasnjuje: »V prvi fazi postavljanja prikazovalnikov smo se za lokacije odločali na podlagi števila avtobusnih linij, ki na posameznem avtobusnem postajališču ustavljajo. Mikrolokacije so se določale na terenu samem; tiste, za katere se je po poskusnem obdobju pokazalo, da niso dovolj pregledne, smo kasneje spremenili.« Bomo pa prikazovalnikov deležni še na več lokacijah, saj se bo leta 2011 postavljanje prikazovalnikov nadaljevalo.
Oboje, uvedba kartice Urbana in prikazovalnikov, sodi v projekt Civitas elan, ki je eden od projektov v okviru evropske pobude Civitas plus. Civitas je pobuda evropske komisije, ki poteka od leta 2002, »njen namen pa je testiranje inovativnih strategij v mestnem prometu, ki prispevajo k uresničevanju evropskih politik na področju prometa, učinkovite rabe energije in alternativnih virov v prometu ter varstva okolja,« je mogoče izvedeti na spletni strani Civitas Ljubljana. Gre torej za prizadevanje za večjo učinkovitost prometa in zadovoljstvo uporabnikov.
Še bolj bi bili zadovoljni, če bi bil vstop na avtobuse mogoč pri vseh vratih, s čimer bi se skrajšali postanki na posameznih postajah. Pogosto se tudi zgodi, da so avtobusi zelo natrpani pri prvih vratih in precej prazni v zadnjem delu. Ali se bo to spremenilo, še ni znano, saj, kot je povedala Justina Simčič iz Javnega holdinga Ljubljana, se o možnostih za uvedbo vstopa pri vseh vratih še razmišlja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.