audio / Vrhunski neodvisni rock
Arcade Fire na INmusic festivalu
Veljko Njegovan
MLADINA, št. 26, 30. 6. 2011

Arcade Fire: Trenutni prvaki neodvisnega rocka so blesteli.
© Miro Majcen
Čeprav je Ljubljana v zadnjih nekaj letih doživela infrastrukturno preobrazbo, ki se počasi kaže v nekoliko pestrejši ponudbi koncertov večjih zvezdnikov popularne glasbe, še zmeraj ne moremo zatrditi, da ta ponudba zares zadovoljuje želje in pričakovanja slovenske publike (razen klubskih nastopov, ki so od otvoritve Kina Šiška na več kot zadovoljivi ravni). Pri tem imamo v mislih tudi ponudbo poletnih open air festivalov, ki jih sicer v Sloveniji ne primanjkuje, a večinoma gre za nizkoproračunske lokalne glasbene veselice, na katerih nastopajo domači, manj znani tuji izvajalci ali žanrsko natančno profilirani izvajalci, katerih nastopi praviloma niso namenjeni širšemu poslušalstvu. A primanjkljaj tovrstnih dogodkov slovenska publika po navadi poišče v bližnji soseščini, ki se lahko pohvali z velikimi, od sponzorjev podprtimi glasbenimi festivali, kot so npr. novosadski Exit ali zagrebški T-Mobile InMusic Festival, na katerem smo 21. junija preverili, kako v živo zveni trenutno največja svetovna indie-rock poslastica, montrealska skupina Arcade Fire.
Letošnji, že šesti festival je obiskovalcem ponudil veliko zvenečih imen, ki so se v dveh večerih predstavili številnim obiskovalcem Otoka hrvatske mladeži na zagrebškem Jarunu. Dovolj bo omeniti tiste najvidnejše, kot so npr. Grinderman, Jamiroquai, The Streets ali TV On The Radio, v nadaljevanju pa se bomo nekoliko bolj posvetili nastopu kanadskih indie-rockerjev Arcade Fire, ki so z lanskim albumom The Suburbs poželi izvrstne kritike občinstva in glasbenih medijev.
Arcade Fire so prišli na oder ob natančno napovedani uri in odprli nastop s skladbo Ready To Start z omenjenega albuma. Osemčlanska zasedba glasbenikov, med katerimi najbolj izstopata Win Butler in Régine Chassagne, se je v prvi polovici nastopa malce izgubila v svojem bogatem instrumentariju, saj jim je zvok nekoliko pešal, kar je povzročilo okrnjeno zvočno sliko, česar ne bi pričakovali od trenutno največje atrakcije neodvisnega rocka. Napaka je bila odpravljena v drugi polovici nastopa, med katero je zasedba briljirala s komadi The Suburbs, Month of May, We Used to Wait in Neighborhood #3, vrhunec vzdušja pa sta bila zagotovo Rebellion (Lies) in zaključni Wake Up.
Arcade Fire so obiskali hrvaško prestolnico v trenutku svojega ustvarjalnega vrhunca in največje slave, zato je nekoliko čudno, da jih niso organizatorji namesto Jamiroquaia predstavili kot glavne izvajalce prvega festivalskega večera. A če odštejemo to malenkost in začetne težave z zvokom, so trenutni prvaki neodvisnega rocka na velikem odru INmusic festivala zablesteli. Vprašanje pa je, kdaj jih bomo imeli priložnost videti v Sloveniji - upajmo, da ne šele čez deset let ...
Veljko Njegovan
MLADINA, št. 26, 30. 6. 2011

Arcade Fire: Trenutni prvaki neodvisnega rocka so blesteli.
© Miro Majcen
Čeprav je Ljubljana v zadnjih nekaj letih doživela infrastrukturno preobrazbo, ki se počasi kaže v nekoliko pestrejši ponudbi koncertov večjih zvezdnikov popularne glasbe, še zmeraj ne moremo zatrditi, da ta ponudba zares zadovoljuje želje in pričakovanja slovenske publike (razen klubskih nastopov, ki so od otvoritve Kina Šiška na več kot zadovoljivi ravni). Pri tem imamo v mislih tudi ponudbo poletnih open air festivalov, ki jih sicer v Sloveniji ne primanjkuje, a večinoma gre za nizkoproračunske lokalne glasbene veselice, na katerih nastopajo domači, manj znani tuji izvajalci ali žanrsko natančno profilirani izvajalci, katerih nastopi praviloma niso namenjeni širšemu poslušalstvu. A primanjkljaj tovrstnih dogodkov slovenska publika po navadi poišče v bližnji soseščini, ki se lahko pohvali z velikimi, od sponzorjev podprtimi glasbenimi festivali, kot so npr. novosadski Exit ali zagrebški T-Mobile InMusic Festival, na katerem smo 21. junija preverili, kako v živo zveni trenutno največja svetovna indie-rock poslastica, montrealska skupina Arcade Fire.
Letošnji, že šesti festival je obiskovalcem ponudil veliko zvenečih imen, ki so se v dveh večerih predstavili številnim obiskovalcem Otoka hrvatske mladeži na zagrebškem Jarunu. Dovolj bo omeniti tiste najvidnejše, kot so npr. Grinderman, Jamiroquai, The Streets ali TV On The Radio, v nadaljevanju pa se bomo nekoliko bolj posvetili nastopu kanadskih indie-rockerjev Arcade Fire, ki so z lanskim albumom The Suburbs poželi izvrstne kritike občinstva in glasbenih medijev.
Arcade Fire so prišli na oder ob natančno napovedani uri in odprli nastop s skladbo Ready To Start z omenjenega albuma. Osemčlanska zasedba glasbenikov, med katerimi najbolj izstopata Win Butler in Régine Chassagne, se je v prvi polovici nastopa malce izgubila v svojem bogatem instrumentariju, saj jim je zvok nekoliko pešal, kar je povzročilo okrnjeno zvočno sliko, česar ne bi pričakovali od trenutno največje atrakcije neodvisnega rocka. Napaka je bila odpravljena v drugi polovici nastopa, med katero je zasedba briljirala s komadi The Suburbs, Month of May, We Used to Wait in Neighborhood #3, vrhunec vzdušja pa sta bila zagotovo Rebellion (Lies) in zaključni Wake Up.
Arcade Fire so obiskali hrvaško prestolnico v trenutku svojega ustvarjalnega vrhunca in največje slave, zato je nekoliko čudno, da jih niso organizatorji namesto Jamiroquaia predstavili kot glavne izvajalce prvega festivalskega večera. A če odštejemo to malenkost in začetne težave z zvokom, so trenutni prvaki neodvisnega rocka na velikem odru INmusic festivala zablesteli. Vprašanje pa je, kdaj jih bomo imeli priložnost videti v Sloveniji - upajmo, da ne šele čez deset let ...