audio / Odlična klubska ponudba

Zaključek ljubljanskega jazz festivala

Veljko Njegovan
MLADINA, št. 27, 7. 7. 2011

Navihana in igriva portugalska diva Maria Joao

Navihana in igriva portugalska diva Maria Joao
© Miha Fras

Nedavni 52. Jazz festival Ljubljana je prinesel novosti, ki so zaznamovale predvsem organizacijo tokratnega festivala. V nasprotju s prejšnjimi leti, ko je bilo središče nekajdnevnega jazzovskega veseljačenja avditorij Križank, so se morali ljubitelji jazza in sorodnih glasbenih zvrsti tokrat nekoliko seliti po širšem ljubljanskem središču, saj je bilo dosedanje osrednje prizorišče rezervirano samo za sklepni dan festivala. Organizatorji so tokrat poleg tradicionalnih prizorišč v Cankarjevem domu in “defonijski” Gromki na ljubljanski jazzovski zemljevid postavili tudi novo prizorišče - sodobno dvorano CUK Kino Šiška, kar je bilo pričakovano, saj so Križanke ob prejšnjih festivalih večkrat samevale. Še ena opazna novost je bilo sokuratorstvo Pedra Coste, ustanovitelja priznane založbe Clean Feed, ki je celoten petkov večer namenil varovancem svoje založbe, s čimer je proslavil desetletnico njenega delovanja in v Cankarjev dom prinesel svež veter sodobnih improviziranih godb.
Ljubitelji jazza so lahko tudi letos uživali v različnih glasbenih zvrsteh, ki so se v prvih treh večerih žanrsko prepletale in ponujale izrazito sodobne jazzovske prakse. Zaključni dan festivala pa lahko razdelimo na kakovostnejši klubski del in finalni večer v Križankah. Klubski del je že opoldne odprl novomeško-
newyorški saksofonist Igor Lumpert, ki je v Klubu CD s svojim triom, v katerem sta poleg njega še Christopher Tardini na basu in Nasheet Waits na bobnih, predstavil mešanico bopovske izraznosti in sodobnejših jazzovskih idiomov. Pri tem ga je predvsem na začetku nekoliko preglasila več kot odlična ritem sekcija, sicer pa je bil nastop soliden. Basist Eric Revis je evropskemu občinstvu premierno predstavil svojo zasedbo 11:11, v kateri sodelujejo stari znanec slovenskih odrov Ken Vandermark, pianist Jason Moran in prej omenjeni Nasheet Waits. Kvartet je občinstvu predstavil silovito, na trenutke pa tudi subtilno zmes različnih zvrsti sodobne improvizirane godbe, pri čemer so vsi glasbeniki sodelovali enakopravno. To je bil zagotovo najboljši nastop zaključnega dne.
Večerni koncert v Križankah je bil očitno namenjen nekoliko konservativnejši publiki, saj je občinstvu ponudil tradicionalne jazzovske izraze. Saksofonist Charles Lloyd je s svojim kvartetom solidno obdelal tradicijo afroameriške glasbe, preostanek večera pa je bil rezerviran za vokalni jazz: Mia Žnidarič je s Steve Klink International Bandom predstavila venček lastnih in tujih skladb iz zakladnice vokalnega jazza, festival pa je zaprla portugalska diva Maria Joao, ki se je navihano poigravala z lastnim vokalom ob spremljavi skupine.
Ljubljanski jazz festival se je tudi letos izkazal z izvrstnim naborom nastopajočih glasbenikov in odličnim vzdušjem, predvsem v klubskih prizoriščih.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Veljko Njegovan
MLADINA, št. 27, 7. 7. 2011

Navihana in igriva portugalska diva Maria Joao

Navihana in igriva portugalska diva Maria Joao
© Miha Fras

Nedavni 52. Jazz festival Ljubljana je prinesel novosti, ki so zaznamovale predvsem organizacijo tokratnega festivala. V nasprotju s prejšnjimi leti, ko je bilo središče nekajdnevnega jazzovskega veseljačenja avditorij Križank, so se morali ljubitelji jazza in sorodnih glasbenih zvrsti tokrat nekoliko seliti po širšem ljubljanskem središču, saj je bilo dosedanje osrednje prizorišče rezervirano samo za sklepni dan festivala. Organizatorji so tokrat poleg tradicionalnih prizorišč v Cankarjevem domu in “defonijski” Gromki na ljubljanski jazzovski zemljevid postavili tudi novo prizorišče - sodobno dvorano CUK Kino Šiška, kar je bilo pričakovano, saj so Križanke ob prejšnjih festivalih večkrat samevale. Še ena opazna novost je bilo sokuratorstvo Pedra Coste, ustanovitelja priznane založbe Clean Feed, ki je celoten petkov večer namenil varovancem svoje založbe, s čimer je proslavil desetletnico njenega delovanja in v Cankarjev dom prinesel svež veter sodobnih improviziranih godb.
Ljubitelji jazza so lahko tudi letos uživali v različnih glasbenih zvrsteh, ki so se v prvih treh večerih žanrsko prepletale in ponujale izrazito sodobne jazzovske prakse. Zaključni dan festivala pa lahko razdelimo na kakovostnejši klubski del in finalni večer v Križankah. Klubski del je že opoldne odprl novomeško-
newyorški saksofonist Igor Lumpert, ki je v Klubu CD s svojim triom, v katerem sta poleg njega še Christopher Tardini na basu in Nasheet Waits na bobnih, predstavil mešanico bopovske izraznosti in sodobnejših jazzovskih idiomov. Pri tem ga je predvsem na začetku nekoliko preglasila več kot odlična ritem sekcija, sicer pa je bil nastop soliden. Basist Eric Revis je evropskemu občinstvu premierno predstavil svojo zasedbo 11:11, v kateri sodelujejo stari znanec slovenskih odrov Ken Vandermark, pianist Jason Moran in prej omenjeni Nasheet Waits. Kvartet je občinstvu predstavil silovito, na trenutke pa tudi subtilno zmes različnih zvrsti sodobne improvizirane godbe, pri čemer so vsi glasbeniki sodelovali enakopravno. To je bil zagotovo najboljši nastop zaključnega dne.
Večerni koncert v Križankah je bil očitno namenjen nekoliko konservativnejši publiki, saj je občinstvu ponudil tradicionalne jazzovske izraze. Saksofonist Charles Lloyd je s svojim kvartetom solidno obdelal tradicijo afroameriške glasbe, preostanek večera pa je bil rezerviran za vokalni jazz: Mia Žnidarič je s Steve Klink International Bandom predstavila venček lastnih in tujih skladb iz zakladnice vokalnega jazza, festival pa je zaprla portugalska diva Maria Joao, ki se je navihano poigravala z lastnim vokalom ob spremljavi skupine.
Ljubljanski jazz festival se je tudi letos izkazal z izvrstnim naborom nastopajočih glasbenikov in odličnim vzdušjem, predvsem v klubskih prizoriščih.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

Odločilni glas glede objave Epsteinovih dosjejev

Demokratska kongresnica Adelite Grijalva je pripravljena 

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani