Janja Prešern

 |  Mladina 46

Videz vara

Slovenska prestolnica ima metro!

Podhod Ajdovščina v Ljubljani

Podhod Ajdovščina v Ljubljani
© Marko Jamnik

Te dni - no, že nekaj tednov - je tja do zgodnjega popoldneva v slovenski prestolnici en sam kaos. Zaradi popravila nekaterih ulic v mestnem središču se na drugih ulicah nabirajo stoječe kolone avtomobilov. Pa se pritožujemo, hupamo, bentimo ..., toda če smo čisto iskreni, se nam zdi fino: tudi LA ima stoječe kolone, tudi Pariz ima stoječe kolone, tudi vsaka druga svetovna metropola ima stoječe kolone. Metropole pa se od navadnih mest razlikujejo po posebnem filingu, specifični estetiki, ki je mešanica kozmopolitstva, premo sorazmernega s številom klošarjev, taksijev, prostitutk in džankijev. In to je tisto, kar želi postati vsako mesto.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Janja Prešern

 |  Mladina 46

Podhod Ajdovščina v Ljubljani

Podhod Ajdovščina v Ljubljani
© Marko Jamnik

Te dni - no, že nekaj tednov - je tja do zgodnjega popoldneva v slovenski prestolnici en sam kaos. Zaradi popravila nekaterih ulic v mestnem središču se na drugih ulicah nabirajo stoječe kolone avtomobilov. Pa se pritožujemo, hupamo, bentimo ..., toda če smo čisto iskreni, se nam zdi fino: tudi LA ima stoječe kolone, tudi Pariz ima stoječe kolone, tudi vsaka druga svetovna metropola ima stoječe kolone. Metropole pa se od navadnih mest razlikujejo po posebnem filingu, specifični estetiki, ki je mešanica kozmopolitstva, premo sorazmernega s številom klošarjev, taksijev, prostitutk in džankijev. In to je tisto, kar želi postati vsako mesto.

A naša mala prestolnica to nikoli ni bila. Tujci so jo vedno opisovali kot očarljivo provincialno lepotico, eno tako srednjeevropsko Trnuljčico, mirnih zaspanih ulic, ležernega posedanja v kafičih, tržnice kot osrednje točke srečanj, romantičnega pogleda z gradu ..., vse tako majhno in kjut. S tem smo se sprijaznili. Nikoli ne bomo veliki.

In iz mesta niti nismo poskušali narediti česa drugega. Dokler ... dokler niso začeli nastajati prometni zamaški. Toda to ni edino znamenje, ki je v zadnjih tednih nakazalo, da se Ljubljana spreminja v metropolo.

Prvo znamenje je videospot skupine Garbage Enemy. Sexy music, režija Dejan Babosek - Babo. Zelo kozmo. Tipček, ki na zelo seksi način hodi po mestu, očitno velemestu. In šele ko video gledamo drugič, zaštekamo, da je to pravzaprav Ljubljana. Da se ne spušča v metro New Yorka, ampak postopa po podhodu Ajdovščina. Čudež ščepca filmskega lišpa je Ljubljani podaril metro!

Drug podoben navidezno metropolski čudež je reklama za novo ponudbo mobilnih telefonov Siemens. Spet - ko prvič gledamo reklamo, se nam zdi najprej to, da je reklama tuja, potem ugotovimo, da se ustnice premikajo v slovenskem jeziku. Nakar pomislimo, da so jo snemali v Ameriki. Pa naostrimo oči in spoznamo nemogoče: saj to je vendar naše malo mestece! Spet čudež filmskega lišpa, videz, ki vara, iluzija, blef, obrtniška perfekcija.

Zaradi tega smo lahko razočarani, lahko se celo počutimo opeharjene, toda pomislite: vsakič ko se bomo poslej po tekočih stopnicah spuščali v nagravžni podhod Ajdovščina, si bomo mislili: "Saj bi bila lahko postaja metroja!"