Manipulator / Akademija, ki je ni - pri nas

Učinkovito zavajanje kupcev

Sebastijan Ozmec
MLADINA, št. 23, 9. 6. 2005

Televizijske reklame ne poznajo omejitev, ko morajo iznajti domiseln način, s katerim lahko pohvalijo izdelek, ki ga propagirajo. Produkte prek televizijskih zaslonov z vso vnemo priporočajo tudi različni pravi in zgolj domnevni strokovnjaki, ki so se na podlagi vseh svojih dolgoletnih izkušenj odločili ravno za določeni izdelek in ne bi sami nikoli kupili kateregakoli drugega. V zadnjem času nam glavne televizijske postaje nenehno vrtijo reklamo za zobno pasto Vademecum, kjer nas na koncu prepričujejo s potrdilom učinkovitosti Medicinske akademije. Zobna pasta naj bi tako nastala v sodelovanju med znanostjo in naturo. Ker pa za zdaj pri nas delujejo bolj umetniške akademije, ki se ukvarjajo z glasbo, slikanjem, igro, režijo, medicino pa poučujejo na medicinski fakulteti, nas je zanimalo, katera strokovna ustanova slovenskim potrošnikom svetuje, naj v trgovini, na polici s kozmetičnimi izdelki, posežejo ravno po zobni pasti, ki je potrjeno učinkovita. Zastopniki za naše trgovinsko področje so nam pojasnili, da akademija, omenjena v oglasu, stoji v poljskem Lublinu, kjer so strokovnjaki na temo učinkovitosti zobne paste opravili obširno raziskavo: "V Henklu Slovenija smo prepričani, da potrditev naših obljub s strani strokovne institucije (ki v Sloveniji ne obstaja) nikakor ne pomeni zavajanja potrošnika, temveč le garancijo kakovosti izdelka. Dejstvo, da lahko s svojimi blagovnimi znamkami naredimo življenje svojim zvestim uporabnikom lažje, boljše in lepše, je privilegij." Malce drugačnega mnenja pa so v Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer menijo, da je uporaba poklicev, kot sta zdravnik ali učitelj, v oglasih še posebej sporna. "V Sloveniji velja prepoved oglaševanj in prezentacije živil s pomočjo zdravstvenih trditev (krepi vašo odpornost, vrača zdravje, proti osteoporozi ...) in zagotovo bi bilo treba razmisliti tudi o omejevanju promocije izdelkov in storitev s pomočjo (zobo)zdravnikov in 'zdravnikov' tipa Hana Suralova ..."

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Sebastijan Ozmec
MLADINA, št. 23, 9. 6. 2005

Televizijske reklame ne poznajo omejitev, ko morajo iznajti domiseln način, s katerim lahko pohvalijo izdelek, ki ga propagirajo. Produkte prek televizijskih zaslonov z vso vnemo priporočajo tudi različni pravi in zgolj domnevni strokovnjaki, ki so se na podlagi vseh svojih dolgoletnih izkušenj odločili ravno za določeni izdelek in ne bi sami nikoli kupili kateregakoli drugega. V zadnjem času nam glavne televizijske postaje nenehno vrtijo reklamo za zobno pasto Vademecum, kjer nas na koncu prepričujejo s potrdilom učinkovitosti Medicinske akademije. Zobna pasta naj bi tako nastala v sodelovanju med znanostjo in naturo. Ker pa za zdaj pri nas delujejo bolj umetniške akademije, ki se ukvarjajo z glasbo, slikanjem, igro, režijo, medicino pa poučujejo na medicinski fakulteti, nas je zanimalo, katera strokovna ustanova slovenskim potrošnikom svetuje, naj v trgovini, na polici s kozmetičnimi izdelki, posežejo ravno po zobni pasti, ki je potrjeno učinkovita. Zastopniki za naše trgovinsko področje so nam pojasnili, da akademija, omenjena v oglasu, stoji v poljskem Lublinu, kjer so strokovnjaki na temo učinkovitosti zobne paste opravili obširno raziskavo: "V Henklu Slovenija smo prepričani, da potrditev naših obljub s strani strokovne institucije (ki v Sloveniji ne obstaja) nikakor ne pomeni zavajanja potrošnika, temveč le garancijo kakovosti izdelka. Dejstvo, da lahko s svojimi blagovnimi znamkami naredimo življenje svojim zvestim uporabnikom lažje, boljše in lepše, je privilegij." Malce drugačnega mnenja pa so v Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer menijo, da je uporaba poklicev, kot sta zdravnik ali učitelj, v oglasih še posebej sporna. "V Sloveniji velja prepoved oglaševanj in prezentacije živil s pomočjo zdravstvenih trditev (krepi vašo odpornost, vrača zdravje, proti osteoporozi ...) in zagotovo bi bilo treba razmisliti tudi o omejevanju promocije izdelkov in storitev s pomočjo (zobo)zdravnikov in 'zdravnikov' tipa Hana Suralova ..."

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

Odločilni glas glede objave Epsteinovih dosjejev

Demokratska kongresnica Adelite Grijalva je pripravljena 

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani