Gregor Cerar

 |  Mladina 46

Policija kaznuje voznike s tujimi napravami

Sporno nadziranje in kaznovanje voznikov s pomočjo kamer

Kamere v Trojanah

Kamere v Trojanah
© Borut Krajnc

Policisti so v skladu s svojim preventivnim delovanjem minuli ponedeljek začeli nadzorovati promet pri predoru Trojane. V sodelovanju z Darsom naj bi voznike opominjali na varno vožnjo, s postavljenimi radarji pa naj bi vsake toliko časa lovili prehitre voznike. Pojavile so se tudi novice, da namerava policija v preventivni akciji na Trojanah nadzorovati tudi varnostno razdaljo in uporabo mobilnih telefonov ter da bo ugotavljala, ali vozniki po nepotrebnem vozijo po prehitevalnem pasu. Za kaznovanje kršilcev predpisov pa bo začela uporabljati kar kamere Darsa. Kršilci naj bi po pošti prejeli položnico in posnetek vožnje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Gregor Cerar

 |  Mladina 46

Kamere v Trojanah

Kamere v Trojanah
© Borut Krajnc

Policisti so v skladu s svojim preventivnim delovanjem minuli ponedeljek začeli nadzorovati promet pri predoru Trojane. V sodelovanju z Darsom naj bi voznike opominjali na varno vožnjo, s postavljenimi radarji pa naj bi vsake toliko časa lovili prehitre voznike. Pojavile so se tudi novice, da namerava policija v preventivni akciji na Trojanah nadzorovati tudi varnostno razdaljo in uporabo mobilnih telefonov ter da bo ugotavljala, ali vozniki po nepotrebnem vozijo po prehitevalnem pasu. Za kaznovanje kršilcev predpisov pa bo začela uporabljati kar kamere Darsa. Kršilci naj bi po pošti prejeli položnico in posnetek vožnje.

Dokler policija uporablja za nadzor prometa in posledično kaznovanje kršilcev svoje naprave, je vse v redu, saj smo jim jih davkoplačevalci zato nabavili. Precej bolj sporno pa je žuganje policije, da bo voznike kaznovala tudi s pomočjo videonadzornih naprav upravljalca slovenskih avtocest. Dars, d. d., je pač gospodarska družba in ne neko podjetje v lasti policije. Kakšna pooblastila ima torej policija, da lahko prek videonadzornih sistemov pravnih oseb nadzira državljane? Danes Dars, jutri neko drugo podjetje in policija bo slovenske državljane pod krinko preventive v slogu velikega brata spremljala na vsakem koraku. Na Darsu so nam pojasnili, da se z njihovimi napravami ne zbirajo osebni podatki, saj "obstoječe naprave za nadzor prometa niso namenjene in ne omogočajo razpoznavanja ne registrskih številk in ne voznikov ali kakršnihkoli drugih osebnih podatkov". Obveznost posredovanja razpoložljivih podatkov o prekrških in kaznivih dejanjih, storjenih v cestnem prometu, pa Darsu nalaga zakon o varnosti cestnega prometa in razpoložljive podatke posreduje policiji na njeno zahtevo. Toda kako lahko potemtakem policija kaznuje voznike, če jih ne more prepoznati? Z Darsa so nam potem poslali med drugim izjavo nekega policista, ki je za Val 202 izjavil, "da je ugotavljanje odgovornosti odvisno predvsem od tega, ali je na podlagi nekega posnetka moč identificirati vozilo ali njegovo registrsko številko, s čimer je seveda največja težava, in ali so iz posnetka dejansko razvidni elementi prekrška".

Toda če je možna identifikacija registrske tablice ali osebe, potemtakem to sodi v zbiranje osebnih podatkov, za katero veljajo posebna pravila, kar nam je potrdil glavni inšpektor za varovanje osebnih podatkov Jože Bogataj. Omenjenega primera pa ni mogel komentirati, saj bi moral biti prej opravljen inšpekcijski nadzor. Videonadzorne naprave Darsa, ki jih kot cestne naprave definira zakon o javnih cestah, pa tam niso omenjene kot naprave, s pomočjo katerih bi policija lahko sankcionirala voznike.