20. 3. 2006 | Mladina 12
20 let stara raziskava se je izkazala za zastarelo
Preprogramiranje semaforjev bomo morali spet plačati
Pred kratkim smo bili slovenski državljani deležni spremembe prometne politike in smo se znašli pred odpravo zelene utripajoče luči. To naj bi pomenilo večjo varnost za vse nas. Nekateri pa so poleg varnosti dobili še posel. S preprogramiranjem semaforjev. V Kopru je bilo treba preprogramirati štiri semaforje, za kar je Mestna občina Koper plačala podjetju Asist, d. o. o., 650.000 tolarjev. V Novi Gorici je ta dela opravila Komunala, d. d., Nova Gorica. Od 13 semaforiziranih križišč v Novi Gorici jih je le pet na občinskih cestah, za kar so Novogoričani plačali 1,141.200 tolarjev. V Kranju je potekalo preprogramiranje v sklopu urejanja javne razsvetljave, ki ga izvaja Vigred. V tem primeru so morali poskrbeti za 12 semaforjev. Celjske semaforje je v novi red spravil Elektrosignal Celje, ki je preprogramiral 28 semaforiziranih križišč. Cena za eno križišče je bila v Celju 120.000 tolarjev. V Murski Soboti je občina morala poskrbeti za le en semafor, ker je ostalih devet na državnih cestah.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 3. 2006 | Mladina 12
Pred kratkim smo bili slovenski državljani deležni spremembe prometne politike in smo se znašli pred odpravo zelene utripajoče luči. To naj bi pomenilo večjo varnost za vse nas. Nekateri pa so poleg varnosti dobili še posel. S preprogramiranjem semaforjev. V Kopru je bilo treba preprogramirati štiri semaforje, za kar je Mestna občina Koper plačala podjetju Asist, d. o. o., 650.000 tolarjev. V Novi Gorici je ta dela opravila Komunala, d. d., Nova Gorica. Od 13 semaforiziranih križišč v Novi Gorici jih je le pet na občinskih cestah, za kar so Novogoričani plačali 1,141.200 tolarjev. V Kranju je potekalo preprogramiranje v sklopu urejanja javne razsvetljave, ki ga izvaja Vigred. V tem primeru so morali poskrbeti za 12 semaforjev. Celjske semaforje je v novi red spravil Elektrosignal Celje, ki je preprogramiral 28 semaforiziranih križišč. Cena za eno križišče je bila v Celju 120.000 tolarjev. V Murski Soboti je občina morala poskrbeti za le en semafor, ker je ostalih devet na državnih cestah.
Največ dela je bilo v Ljubljani, kjer je Javna razsvetljava spremenila delovanje 195 semaforjev, za kar so zaslužili 29,5 milijona tolarjev. Najdražje preprogramiranje je bilo v Novem mestu, kjer je dela opravil Robert`s Elektronik Straža in za eno križišče zaračunal približno 260.000 tolarjev. Mestna občina Novo mesto pa je morala poskrbeti za 10 semaforiziranih križišč. Tu pa se posel za ta podjetja očitno ne bo končal.
Kot smo lahko pred časom slišali, minister za notranje zadeve Dragutin Mate razmišlja, da bi ponovno uvedli utripajočo zeleno luč. Na notranjem ministrstvu so nam povedali, da je za nastalo situacijo, kot vedno, krivo prejšnje vodstvo z ministrom Radom Bohincem na čelu: "Pri tem se je tedanje vodstvo ministrstva za notranje zadeve sklicevalo na dvojni sistem luči na semaforjih, ki smo ga takrat imeli v Sloveniji, na analizo prometnih nesreč v Ljubljani med letoma 1982 in 1984 ter na 23. člen Dunajske konvencije iz leta 1968, ki prepoveduje utripajočo zeleno luč na tribarvnem semaforju." Bili smo poskusni zajčki na podlagi raziskave, stare več kot 20 let. Kakorkoli že, statistika pravi, da so policisti pred odpravo utripajoče zelene luči zabeležili 899 kršitev vožnje v rdečo v treh mesecih, po odpravi utripajoče zelene luči pa so ugotovili 709 takšnih kršitev v trimesečju. Treba pa je povedati, da je bilo zaradi teh kršitev kljub temu več prometnih nesreč, ko utripajoče zelene luči ni bilo, in sicer podatki za trimesečje pred uveljavitvijo in po njem govorijo o razmerju 20 : 29.