Manipulator / Prevozi v glavno mesto brez razpisov

Slovenski vladi je uspelo doseči približno 15 % popusta za letalske karte v Bruselj

Gregor Cerar
MLADINA, št. 5, 9. 2. 2007

© Denis Sarkić

Prevozi slovenskih državnih uradnikov v glavno mesto Evropske unije Bruselj bodo letos davkoplačevalce stali kar 3.660.000 €. Ta znesek za letalske vozovnice je z največjim slovenskim letalskim prevoznikom Adrio Airways, ki je v državni lasti, izposlovala slovenska vlada. Prevoze državnih uradnikov so državnemu letalskemu prevozniku podelili brez javnega razpisa, oziroma kot so razložili na ministrstvu za javno upravo, so javni razpis izvedli, vendar po postopku s pogajanji, kot to določa 20. člen Zakona o javnih naročilih. Ta člen pa navaja posebne splete okoliščin, pri katerih se lahko javna naročila oddajo točno določenemu ponudniku, recimo če lahko naročilo izpolni le določen izvajalec storitev. Z brniškega letališča ima Adria Airways praktično monopol prevozov v Bruselj, bruseljske letalske vozovnice pa so med najdražjimi (cena poleta med tednom na Adrijini spletni strani je 721,43 eur). "Razlog za tako izvedbo postopka je v dejstvu, da le en ponudnik izpolnjuje pogoje za letalski prevoz Ljubljana-Bruselj-Ljubljana v obsegu, kot ga potrebuje državna uprava," pravijo na MJU. "Konkurenčno podjetje Wizz Air, ki še opravlja storitve na tej povezavi na trgu, za državno upravo ni sprejemljiv. Namreč tako dnevni čas odhodov in prihodov njihovih letal kot urnik poletov (le trikrat na teden) ne omogočata zadovoljive povezave pri vsakodnevnih sestankih, kar bi močno otežilo delo uprave, na drugi strani pa bi lahko pomenilo tudi višje stroške službene poti."

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Gregor Cerar
MLADINA, št. 5, 9. 2. 2007

© Denis Sarkić

Prevozi slovenskih državnih uradnikov v glavno mesto Evropske unije Bruselj bodo letos davkoplačevalce stali kar 3.660.000 €. Ta znesek za letalske vozovnice je z največjim slovenskim letalskim prevoznikom Adrio Airways, ki je v državni lasti, izposlovala slovenska vlada. Prevoze državnih uradnikov so državnemu letalskemu prevozniku podelili brez javnega razpisa, oziroma kot so razložili na ministrstvu za javno upravo, so javni razpis izvedli, vendar po postopku s pogajanji, kot to določa 20. člen Zakona o javnih naročilih. Ta člen pa navaja posebne splete okoliščin, pri katerih se lahko javna naročila oddajo točno določenemu ponudniku, recimo če lahko naročilo izpolni le določen izvajalec storitev. Z brniškega letališča ima Adria Airways praktično monopol prevozov v Bruselj, bruseljske letalske vozovnice pa so med najdražjimi (cena poleta med tednom na Adrijini spletni strani je 721,43 eur). "Razlog za tako izvedbo postopka je v dejstvu, da le en ponudnik izpolnjuje pogoje za letalski prevoz Ljubljana-Bruselj-Ljubljana v obsegu, kot ga potrebuje državna uprava," pravijo na MJU. "Konkurenčno podjetje Wizz Air, ki še opravlja storitve na tej povezavi na trgu, za državno upravo ni sprejemljiv. Namreč tako dnevni čas odhodov in prihodov njihovih letal kot urnik poletov (le trikrat na teden) ne omogočata zadovoljive povezave pri vsakodnevnih sestankih, kar bi močno otežilo delo uprave, na drugi strani pa bi lahko pomenilo tudi višje stroške službene poti."

Slovenska vlada je sicer dobila vozovnice z nekoliko popusta, res pa je, da so jih nabavili za približno 6100 prevozov. Uporabljali pa jih bodo vsi javni uslužbenci, ki bodo službeno sestankovali v Bruslju. Uradniška povratna vozovnica tako stane 625.94 € (150.000 SIT), tista med vikendom pa le 333.83€ (80.000 SIT). Vozovnice v primerjavi z nekaterimi drugimi destinacijami, ki jih ponuja Adria in ima pri tem konkurenci, recimo London in Pariz, so veliko nižje. Slovenska vlada pa za zdaj še ne razmišlja, da bi morda prek javnega razpisa v EU našla kakšnega tujega letalskega prevoznika, ki bi vozil uradnike v Bruselj za manj davkoplačevalskega denarja. "Na ministrstvu bomo razmislili tudi o možnosti odprtega postopka, kjer bi se lahko na javno naročilo javilo več ponudnikov; seveda če bo analiza trga pokazala, da je to mogoče, oziroma če bi se na trgu pojavil še kakšen letalski prevoznik in vzpostavil povezavo z Brusljem ali bi celo, kar pa je malo verjetno, vzpostavil posebno letalsko povezavo zgolj za državno upravo," o tej ideji pravijo na MJU.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

TV komentar

Kako postati Slovenec?

Kakšna sreča, da se nam ni treba učiti slovenščine pri 30 ali celo 50 letih

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi