Manipulator / Spet neodvisni novinarji

Tudi Danone zlorabil novinarski poklic za spodbujanje prodaje

Vanja Pirc
MLADINA, št. 27, 12. 7. 2007

Pred približno dvema letoma nas je v televizijskem oglasu za pralni prašek Ariel novinar Peter prepričeval, da je ta prašek res zakon. Oglas je takrat zbudil veliko pozornosti, saj bi novinar, ki bi nastopal v reklami, deloval v nasprotju z novinarskimi etičnimi standardi, po katerih se mora izogibati konfliktom interesov, torej tudi oglaševanju različnih izdelkov in storitev. A novinar Peter sploh ni bil novinar, temveč predstavnik neke češke PR-agencije. Zdaj v oglasih zasledimo novinarja Sama. V oglasu za napitek Actimel nas prepričuje, da med opravljanjem tako težavnega poklica, kot je novinarstvo, pač potrebuje nekaj, kar krepi njegovo odpornost. In to naj bi bil Actimel. Televizijski oglas za probiotični napitek Actimel je sicer igran in v njem nastopajoči igralec v zasebnem življenju ni novinar. Istega igralca zasledimo tudi v oglasu Zavarovalnice Tilia.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Vanja Pirc
MLADINA, št. 27, 12. 7. 2007

Pred približno dvema letoma nas je v televizijskem oglasu za pralni prašek Ariel novinar Peter prepričeval, da je ta prašek res zakon. Oglas je takrat zbudil veliko pozornosti, saj bi novinar, ki bi nastopal v reklami, deloval v nasprotju z novinarskimi etičnimi standardi, po katerih se mora izogibati konfliktom interesov, torej tudi oglaševanju različnih izdelkov in storitev. A novinar Peter sploh ni bil novinar, temveč predstavnik neke češke PR-agencije. Zdaj v oglasih zasledimo novinarja Sama. V oglasu za napitek Actimel nas prepričuje, da med opravljanjem tako težavnega poklica, kot je novinarstvo, pač potrebuje nekaj, kar krepi njegovo odpornost. In to naj bi bil Actimel. Televizijski oglas za probiotični napitek Actimel je sicer igran in v njem nastopajoči igralec v zasebnem življenju ni novinar. Istega igralca zasledimo tudi v oglasu Zavarovalnice Tilia.

Zakaj se je podjetje Danone, ki proizvaja Actimel, odločilo, da v oglas postavi „novinarja“? „Stres, vremenske spremembe in mraz, jemanje antibiotikov, spremembe v prehrani in še nekateri drugi dejavniki lahko oslabijo našo naravno odpornost in njeno pravilno delovanje. Številne znanstvene raziskave dokazujejo, da Actimel pomaga krepiti naravno odpornost. Novinarski poklic je poklic, za katerega se predvideva, da je dejavnik stresa pogosto zelo prisoten. To je vsebinska povezava, ki smo jo želeli poudariti v oglasu,“ odgovarjajo v slovenski izpostavi Danoneja. A multinacionalka je z oglasom predvsem zlorabila kredibilnost novinarskega poklica, saj je glavni namen oglasa pač povečanje prodaje oglaševanega izdelka.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

TV komentar

Kdo ob taki komercialni televiziji potrebuje propagandna trobila?

»Dajte nehat’«

Petra Lesjak Tušek / »Janša napada z vsemi topovi«

IZJAVA DNEVA

Intervju

»Na skrajni desnici imamo fantovski klub, le da so fantje v resnici dečki«

Éric Fassin, sociolog