3. 4. 2008 | Mladina 13
So zavajali prej ali zdaj?
Enkrat za, drugič proti
Nekdanji minister Božič
© Borut Krajnc
Vlada in njen prometni minister Radovan Žerjav sta uvedla vinjete. Po zagotovilih ministra bodo ljudje z novim začasnim sistemom cestninjenja prihranili, država pa naj bi na leto pobrala 10 odstotkov ali okoli 20 milijonov evrov več cestnin kot doslej.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 4. 2008 | Mladina 13
Nekdanji minister Božič
© Borut Krajnc
Vlada in njen prometni minister Radovan Žerjav sta uvedla vinjete. Po zagotovilih ministra bodo ljudje z novim začasnim sistemom cestninjenja prihranili, država pa naj bi na leto pobrala 10 odstotkov ali okoli 20 milijonov evrov več cestnin kot doslej.
A nekoč so ista vlada in njene službe trdile drugače. Edina resna analiza, ki so jo pripravili na Uradu za makroekonomske analize in razvoj, namreč uvedbo vinjet odsvetuje. Razlog - premajhen priliv od cestnin. Nekdanji prometni minister Janez Božič je tako januarja 2006 na seji parlamentarnega odbora za promet svaril poslance pred uvedbo vinjet: "Glede vinjet verjamem v korektnost in v kvaliteto urada za makroekonomske analize in tudi v študijo, ki jo je ta urad pripravil s podpisanimi imeni, ki ste jih že danes omenjali. Dejstvo je to, da je bilo že večkrat povedano in neštetokrat izračunano, da vinjete v Sloveniji ne bi prinesle ustreznega priliva." Minister Žerjav ima do analize urada za makroekonomske analize drugačno stališče, kot ga je pred letom dni imel eksminister Božič. Po njegovem je analiza slaba, podatki v njej pa ne držijo. "Stroški uvedbe vinjet bodo za polovico manjši, kot so bili predvideni v analizi urada."
Težko je reči, kdo je imel prav, nekdanji ali sedanji minister. A nedvomno bomo predvolilno uvedbo vinjet in razlike pri pobranih cestninah plačali davkoplačevalci. Če bo pobranega več denarja, bo šel ta iz žepa uporabnikov avtocest, če pa bodo v resnici prihranili uporabniki avtocest, bodo razliko pokrili tisti, ki avtocest ne uporabljajo, ali posredno celo tisti, ki avtomobilov sploh ne vozijo.