Paul Verhoeven, Carice van Houten, Sebastian Koch / Črna knjiga

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 42, 26. 10. 2007

Ker Paulu Verhovnu, avtorju Robocopa, Popolnega spomina, Prvinskega nagona in Vesoljskih bojevnikov, ni uspelo posneti najdražjega h'woodskega filma vseh časov, je sklenil, da posname najdražji nizozemski film vseh časov, toda Črna knjiga, ki so jo mnogi razglasili za njegovo verzijo Schindlerjevega seznama, vsebuje twist, ki bi ga Spielberg težko požrl. Film se odpre leta 1944, ko skuša nizozemska judovska družina Stein s skupino drugih Judov prebegniti na osvobojeno ozemlje, pri čemer jih naciji vse postrelijo - z izjemo atraktivne, radiantne hčerke, kabaretne pevke Rachel (Carice van Houten), ki se reši, tako da pristane pri odporniškem gibanju, ki jo takoj pošlje v akcijo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 42, 26. 10. 2007

Ker Paulu Verhovnu, avtorju Robocopa, Popolnega spomina, Prvinskega nagona in Vesoljskih bojevnikov, ni uspelo posneti najdražjega h'woodskega filma vseh časov, je sklenil, da posname najdražji nizozemski film vseh časov, toda Črna knjiga, ki so jo mnogi razglasili za njegovo verzijo Schindlerjevega seznama, vsebuje twist, ki bi ga Spielberg težko požrl. Film se odpre leta 1944, ko skuša nizozemska judovska družina Stein s skupino drugih Judov prebegniti na osvobojeno ozemlje, pri čemer jih naciji vse postrelijo - z izjemo atraktivne, radiantne hčerke, kabaretne pevke Rachel (Carice van Houten), ki se reši, tako da pristane pri odporniškem gibanju, ki jo takoj pošlje v akcijo.

Da bi rešila junaka undergrounda, se mora - kot “Ellis de Vries” - infiltrirati v nacistični štab, magari v posteljo gestapovskega poveljnika (Sebastian Koch). Ni problema. Njen seksapil - v kombinaciji z njeno totalno peroksidizacijo - je popolna krinka. Za “stvar” se je voljna ponižati, toda prav tu je twist: tako kot ona pritegne gestapovca, tudi gestapovec pritegne njo. Med njima klikne - in njun klik postane rezime vseh moralnih sivih con II. svetovne vojne, zgodovinske sugestivnosti in dvoumnosti revizionizma, toda Verhoven se ne zadovolji le s sivimi conami, sugestivnostmi in dvoumnostmi, ampak ji zniansira do vrtoglavosti, ki jo lahko razreši le mašina, kakršna je triler. Boj za preživetje, morala, pragmatizem, predsodki in cinizem si zastavljajo preprosto preveč precizna vprašanja.


Mladinina DVD trgovina


Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu