Spike Jonze / Prilagajanje

Adaptation, 2002

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 18, 7. 5. 2003

Prilagajanje je film o tesnobnem, nevrotičnem h'woodskem mučeniku, Charlieju Kaufmanu (Nicolas Cage), scenaristu filma Biti John Malkovich, ki zdaj trpi, ko piše nov scenarij. Z adaptacijo knjige Tat orhidej, ki ga je napisala Susan Orlean (Meryl Streep), reporterka revije New Yorker, in ki govori o Johnu Larocheu (Chris Cooper), čudaškem, maničnem, brezzobem, samorastniškem ekspertu za floridske orhideje (in prej za želve, fosile in tropske ribe), se ne premakne z mesta, še huje, adaptacija ga ubija, redi ter dela plešastega, paničnega, nespečnega in impotentnega. Ne nujno v tem vrstem redu, se razume. Ko masturbira ob Susanini fotki, izgleda kot Freud, ki masturbira ob fotki Charlesa Darwina.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 18, 7. 5. 2003

Prilagajanje je film o tesnobnem, nevrotičnem h'woodskem mučeniku, Charlieju Kaufmanu (Nicolas Cage), scenaristu filma Biti John Malkovich, ki zdaj trpi, ko piše nov scenarij. Z adaptacijo knjige Tat orhidej, ki ga je napisala Susan Orlean (Meryl Streep), reporterka revije New Yorker, in ki govori o Johnu Larocheu (Chris Cooper), čudaškem, maničnem, brezzobem, samorastniškem ekspertu za floridske orhideje (in prej za želve, fosile in tropske ribe), se ne premakne z mesta, še huje, adaptacija ga ubija, redi ter dela plešastega, paničnega, nespečnega in impotentnega. Ne nujno v tem vrstem redu, se razume. Ko masturbira ob Susanini fotki, izgleda kot Freud, ki masturbira ob fotki Charlesa Darwina.

Vsi - od producentke (Tilda Swinton) do agenta (Ron Livingston) - ga priganjajo in preganjajo, toda sam še naprej prede o originalnosti, pisanju kot "potovanju v neznano" in svoji veliki fantaziji, neposnemljivem filmu o rožah. Oklepa se "realnega sveta, v katerem se nikoli nič ne zgodi", senzacionalnost, artificielnost in žanrske klišeje, na katere prisega njegov naivni, parazitski, rahlo bebavi enojajčni brat Donald (tudi Cage), ki piše high-concept scenarij o shizofreničnem serijskem morilcu, pa hoče odmisliti, toda na koncu mu ne preostane drugega, kot da v scenarij vključi tudi sebe, srhljivo zgodbo o svoji blokiranosti, agonijo adaptacije - oh, in seks, mamila, nasilje in dirke. Umetnost je v prilagajanju - vedno sicer obstaja kaka zgodba, ki je ni mogoče posneti, toda vedno je mogoče posneti zgodbo o tem, kako zgodbe ni mogoče posneti.

ZELO ZA

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Razveljavimo referendum

Vložen je bil ugovor na referendumski izid. Pobudniki zahtevajo ponovitev glasovanja o zakonu o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja.

V središču

Pogovoriti se je treba o Tarči

Vodstvo RTV Slovenija predlaga spremembe dolgo nedotakljivega paradnega konja informativnega programa

TV komentar

Keš, keš, keš

Pazite se dobrih ljudi, ki zaskrbljeno zrejo z ekranov