Spike Jonze / Prilagajanje
Adaptation, 2002
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 18, 7. 5. 2003
Prilagajanje je film o tesnobnem, nevrotičnem h'woodskem mučeniku, Charlieju Kaufmanu (Nicolas Cage), scenaristu filma Biti John Malkovich, ki zdaj trpi, ko piše nov scenarij. Z adaptacijo knjige Tat orhidej, ki ga je napisala Susan Orlean (Meryl Streep), reporterka revije New Yorker, in ki govori o Johnu Larocheu (Chris Cooper), čudaškem, maničnem, brezzobem, samorastniškem ekspertu za floridske orhideje (in prej za želve, fosile in tropske ribe), se ne premakne z mesta, še huje, adaptacija ga ubija, redi ter dela plešastega, paničnega, nespečnega in impotentnega. Ne nujno v tem vrstem redu, se razume. Ko masturbira ob Susanini fotki, izgleda kot Freud, ki masturbira ob fotki Charlesa Darwina.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 18, 7. 5. 2003
Prilagajanje je film o tesnobnem, nevrotičnem h'woodskem mučeniku, Charlieju Kaufmanu (Nicolas Cage), scenaristu filma Biti John Malkovich, ki zdaj trpi, ko piše nov scenarij. Z adaptacijo knjige Tat orhidej, ki ga je napisala Susan Orlean (Meryl Streep), reporterka revije New Yorker, in ki govori o Johnu Larocheu (Chris Cooper), čudaškem, maničnem, brezzobem, samorastniškem ekspertu za floridske orhideje (in prej za želve, fosile in tropske ribe), se ne premakne z mesta, še huje, adaptacija ga ubija, redi ter dela plešastega, paničnega, nespečnega in impotentnega. Ne nujno v tem vrstem redu, se razume. Ko masturbira ob Susanini fotki, izgleda kot Freud, ki masturbira ob fotki Charlesa Darwina.
Vsi - od producentke (Tilda Swinton) do agenta (Ron Livingston) - ga priganjajo in preganjajo, toda sam še naprej prede o originalnosti, pisanju kot "potovanju v neznano" in svoji veliki fantaziji, neposnemljivem filmu o rožah. Oklepa se "realnega sveta, v katerem se nikoli nič ne zgodi", senzacionalnost, artificielnost in žanrske klišeje, na katere prisega njegov naivni, parazitski, rahlo bebavi enojajčni brat Donald (tudi Cage), ki piše high-concept scenarij o shizofreničnem serijskem morilcu, pa hoče odmisliti, toda na koncu mu ne preostane drugega, kot da v scenarij vključi tudi sebe, srhljivo zgodbo o svoji blokiranosti, agonijo adaptacije - oh, in seks, mamila, nasilje in dirke. Umetnost je v prilagajanju - vedno sicer obstaja kaka zgodba, ki je ni mogoče posneti, toda vedno je mogoče posneti zgodbo o tem, kako zgodbe ni mogoče posneti.
ZELO ZA