20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Film
Veliki pohod
The Great Raid, 2005
Leto 1945: obroč okoli Japonske se zapira, zato japonskim vojakom na Filipinih ukažejo, da naj pobijejo vse vojne ujetnike, vključno z ameriškimi. In res, če jih že ravno ne razobesijo na drogove, ji zbašejo v bunkerje, polijejo z bencinom, zažgejo in potem prerešetajo. Uvodno sporočilo Velikega pohoda, vojnega mini eposa, ki ni niti Veliki beg niti Ducat umazancev, pa četudi se zelo trudi, da bi bil vsaj mali brat Reševanja vojaka Ryana, je jasno: Japonci so si atomsko bombo zaslužili. Ne le eno, ampak obe - da bi svoja grozodejstva prikrili, so zagrešili še hujša grozodejstva. Japonci so bili kot naciji!
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Film
Leto 1945: obroč okoli Japonske se zapira, zato japonskim vojakom na Filipinih ukažejo, da naj pobijejo vse vojne ujetnike, vključno z ameriškimi. In res, če jih že ravno ne razobesijo na drogove, ji zbašejo v bunkerje, polijejo z bencinom, zažgejo in potem prerešetajo. Uvodno sporočilo Velikega pohoda, vojnega mini eposa, ki ni niti Veliki beg niti Ducat umazancev, pa četudi se zelo trudi, da bi bil vsaj mali brat Reševanja vojaka Ryana, je jasno: Japonci so si atomsko bombo zaslužili. Ne le eno, ampak obe - da bi svoja grozodejstva prikrili, so zagrešili še hujša grozodejstva. Japonci so bili kot naciji!
Drugo sporočilo je zato logično: tudi Američani so trpeli in hirali v lagerjih smrti. Tretje sporočilo pa že povzema jedro filma: Američani nikoli ne pustijo nikogar zadaj. Specifično: 121 ameriških komandosov, ki jih vodita polkovnik Mucci (Benjamin Bratt) in kapetan Prince (James Franco), pošljejo, da osvobodijo 500 Američanov, ki so preživeli bataanski “marš smrti” in zdaj hirajo v lagerju Cabanatuan... ee, japonskem Auschwitzu. Film do finala, ki je čisti ka-bum, ne ve, ali bi vojno stereotipiziral, ali pa bi o njej le meditiral, kar je razumljivo - posnet je bil med 11. septembrom in napadom na Irak, odtehmal pa se je ameriški pogled na vojno stalno spreminjal, tako da tudi film, ki je v dolgi postprodukciji očitno skakal sem in tja, svojih “vtisov” o vojni ni uspel urediti.
ZADRŽAN