Transamerika

Transamerica, 2005

Duncan Tucker je leta 2000 posnel Kralja gore, 20-minutni film, ki ga imate lahko za anticipacijo Gore Brokeback: fanta, ki misli, da je heteroseksualec, na plaži zapelje gej. Fant tako spozna, da je spolna identiteta bolj fluidna, kot je mislil, da poti nazaj - v “varno” heteroseksualnost - ni več in da je heteroseksualnost v resnici le iluzija. Kralja gore so potem - s še tremi “gejevskimi” kvikiji - zapakirali v omnibus Boys to Men, ki je osvajal festivale gejevskega filma, kar pomeni, da je prepričeval le prepričane - le tiste, ki vse to že vedo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Duncan Tucker je leta 2000 posnel Kralja gore, 20-minutni film, ki ga imate lahko za anticipacijo Gore Brokeback: fanta, ki misli, da je heteroseksualec, na plaži zapelje gej. Fant tako spozna, da je spolna identiteta bolj fluidna, kot je mislil, da poti nazaj - v “varno” heteroseksualnost - ni več in da je heteroseksualnost v resnici le iluzija. Kralja gore so potem - s še tremi “gejevskimi” kvikiji - zapakirali v omnibus Boys to Men, ki je osvajal festivale gejevskega filma, kar pomeni, da je prepričeval le prepričane - le tiste, ki vse to že vedo.

S Transameriko, svojim celovečernim prvencem, je Tucker vse večjo fluidnost spolne identitete odpeljal tudi v multiplekse - heh, še dlje, vse tja do Oskarjev in podobnih festivalov “heteroseksualnega” filma, jasno, v objemu z Goro Brokeback. Felicity Huffman, ena izmed Razočaranih gospodinj, igra zelo spodobno, zadržano, introvertirano Bree oz. Stanleyja, okej, eks moškega, ki je na tem, da postane ženska - manjka le še zadnja operacija, le še final cut, heh, in Bree bo transseksuirana. Toda ko je bila Bree še Stanley, je tako dolgo mislila, da je hetero, da je celo spočela otroka - sina Tobyja (Kevin Zegers), ki je zdaj pri sedemnajstih in v hudih prestopniških težavah (mamila, tatvine, prostitucija), zato mora ponj, v New York. Problem je kakopak v tem, da Toby, ki hoče postati porno zvezdnik, ne ve, da je filantropistka, s katero se pelje v Los Angeles, v resnici njegov transseksuirani oče.

Transamerika ni sit-com, pa tudi Bree ni Tootsie, ampak moški, ki prehaja iz moškega v žensko in potem nazaj, iz ženske v moškega, se sproti spolno definira, redefinira in samoustvarja (hja, redefinira tudi “sorodstvene vezi”), tako da na road tripu odigra vse spolne vloge, kot da bi hotel pokazati, da je spolna identiteta fluidna, da je odvisna od socialnega konteksta in da je heteroseksualnost bolj artificielna od transseksualnosti. Ko potujeta skozi Teksas, se Toby začudi, ko zagleda “Indijanca s kavbojskim klobukom”. Čakajte, da zagleda Goro Brokeback. Duncan Tucker ni velik režiser, toda do časa, v katerem živi, kaže tako ekscesno občutljivost, da je velik.

ZA