Film / Tsotsi
Gavin Hood, 2005
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 25, 22. 6. 2006
Tsotsi, ki ga igra briljantno brezizrazni Presley Chwenayagae, je fant iz johannesburškega sluma, nihilist iz obubožanega Soweta, goodfella na začetku kariere, brezčutni rent-a-killer. Ko ga vidimo prvič, s svojo bando na metroju likvidira nekega debeluha. Ko ga vidimo drugič, v nekem baru divje, joe-pescijevsko razbije člana svoje bande, ker je ob likvidaciji onega debeluha pokazal preveč srca - šlo mu je na bruhanje. Tsotsiju, apatičnemu deklasirancu, gre na bruhanje le ob pogledu na krasni, urejeni svet onstran sluma, v katerem je apartheid zamenjala kruta razredna ločnica. Ko ga vidimo tretjič, ukrade neki ženski avto, ko pa ga skuša ženska ustaviti, jo ustreli. Ko odpelje, ugotovi, da v avtu ni sam - na zadnjem sedežu namreč zagleda dojenčka, ki postane njegov Pygmalion, njegov kontakt z realnostjo, prva in zadnja možnost, ki jo je kdaj imel. Tsotsi je kombinacija družbeno-kritičnega filma, moralitete in vzgojnega filma, toda s tistim katarzičnim, “inspirativnim” robom, ki ga meče med tipične dobitnike tujejezičnega Oskarja.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 25, 22. 6. 2006
Tsotsi, ki ga igra briljantno brezizrazni Presley Chwenayagae, je fant iz johannesburškega sluma, nihilist iz obubožanega Soweta, goodfella na začetku kariere, brezčutni rent-a-killer. Ko ga vidimo prvič, s svojo bando na metroju likvidira nekega debeluha. Ko ga vidimo drugič, v nekem baru divje, joe-pescijevsko razbije člana svoje bande, ker je ob likvidaciji onega debeluha pokazal preveč srca - šlo mu je na bruhanje. Tsotsiju, apatičnemu deklasirancu, gre na bruhanje le ob pogledu na krasni, urejeni svet onstran sluma, v katerem je apartheid zamenjala kruta razredna ločnica. Ko ga vidimo tretjič, ukrade neki ženski avto, ko pa ga skuša ženska ustaviti, jo ustreli. Ko odpelje, ugotovi, da v avtu ni sam - na zadnjem sedežu namreč zagleda dojenčka, ki postane njegov Pygmalion, njegov kontakt z realnostjo, prva in zadnja možnost, ki jo je kdaj imel. Tsotsi je kombinacija družbeno-kritičnega filma, moralitete in vzgojnega filma, toda s tistim katarzičnim, “inspirativnim” robom, ki ga meče med tipične dobitnike tujejezičnega Oskarja.
ZADRŽAN +