19. 12. 2006 | Mladina 51 | Kultura | Film
Počitnice
The Holiday, 2006
Po dveh božičnih filmih, Bitki za Božič in Božičku 3, je čas za ultimativni božični film, v katerem kar prši od adventne pijanosti - pravzaprav ljubezni. Počitnice niso le film, ampak epos - romantična komedija, ki traja skoraj dve uri in pol. Razumete, ne - skoraj toliko kot Schindlerjev seznam. Skoraj toliko kot Ben-Hur. Skoraj toliko kot Gospodar prstanov. Kaj nam hoče reči Nancy Meyers, scenaristka in režiserka tega eposa, je na dlani: ljubezen je tako pomembna kot Auschwitz, križev pot in iskanje magičnega prstana, ki lahko svet butne v totalni srednji vek.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
19. 12. 2006 | Mladina 51 | Kultura | Film
Po dveh božičnih filmih, Bitki za Božič in Božičku 3, je čas za ultimativni božični film, v katerem kar prši od adventne pijanosti - pravzaprav ljubezni. Počitnice niso le film, ampak epos - romantična komedija, ki traja skoraj dve uri in pol. Razumete, ne - skoraj toliko kot Schindlerjev seznam. Skoraj toliko kot Ben-Hur. Skoraj toliko kot Gospodar prstanov. Kaj nam hoče reči Nancy Meyers, scenaristka in režiserka tega eposa, je na dlani: ljubezen je tako pomembna kot Auschwitz, križev pot in iskanje magičnega prstana, ki lahko svet butne v totalni srednji vek.
Pri ljubezni, kot si jo predstavljajo Počitnice, gre za biti ali ne biti - saj veste, kot pri Hamletu. Če izpustite vse zabavne dele, lahko tudi Hamleta spravite v dve uri in pol. In glej, no - Počitnice izgledajo kot romantična komedija, v kateri so zabavni deli izpuščeni.
Tisto, kar naj bi bilo zabavno, komično, smešno, je namreč spečeno brez ljubezni - le toliko, da se dobro poda napovedniku. Oh, in ker smo že ravno pri napovedniku: ena izmed obeh glavnih junakinj se preživlja z montiranjem napovednikov za h'woodske blockbusterje, iz katerih sam film brije norca. Jasno, bejba živi bajno - v h'woodski palači z bazenom in daljinsko vodenimi sobanami. Kaj sem vam rekel - trik je v napovednikih. In Počitnice izgledajo natanko tako: kot film, ki so ga posneli zato, da bi lahko zmontirali atraktiven napovednik.
Bejbi je ime Amanda (Cameron Diaz). In Amanda je bitch - frigidna riba, ki misli le nase. Jokala ni že 20 let. Še huje, Amanda je taka egoistka, da se ji jebe za orgazem - orgazem je treba deliti, ne. Da ne ve, kaj je to ljubezen, nam pove stokrat - vsakič z drugo grimaso, toda vse te grimase izgledajo tako plastično in kataloško, kot da jih je pobrala na boljšjem trgu. Barbie premore več globine. Na drugi strani Atlantika pa živi Iris (Kate Winslet), ki je njeno nasprotje: ne montira napovednikov, ampak piše. Ne živi v palači, ampak v dickensovski hiški, v kateri se je treba tuširati peš. In orgazme z veseljem deli z moškim, ki pa ji je pozabil omeniti, da se je medtem, ko je ležal na njej, zaročil z drugo bejbo. Razlog več, da Iris, ne ravno Irene Dunne, stalno joče. Trik je v tem, da Amanda in Iris potem zamenjata hiši in življenji - Iris se preseli v Amandino palačo, Amanda pa v Irisino hiško. Hujši kliše bi bil le, če bi zamenjali telesi. Vsaka nabaše na svojega princa (Jude Law & Jack Black), toda ko se film posveti enemu paru, na drugega potem za lep čas pozabi, tako da imate nehote občutek, da pri ljubezni vendarle ne gre za biti ali ne biti in da bi bilo bolje, če bejbi ne bi zamenjali življenj, ampak film.
PROTI