• STA

    9. 9. 2025  |  Kultura

    Nova pravila bivanja

    V Ljubljani bodo danes odprli 40. mednarodni literarni festival Vilenica, letos s temo Nova pravila bivanja. Festival bo tudi tokrat ponudil literarna branja in pogovore z domačimi in tujimi avtorji, glavna gosta sta nagrajenec Georgi Gospodinov in slovenska avtorica v fokusu Maja Haderlap. S podelitvijo istoimenske nagrade se bo sklenil v soboto.

  • STA

    8. 9. 2025  |  Kultura

    Kdo je slavil na podelitvi MTV nagrad?

    Na nedeljski podelitvi MTV Video Music Awards (VMA) so pevko in igralko Lady Gaga, ki je prejela več nagrad, razglasili za izvajalko leta. Nagrado za najboljši videospot je prejela pevka Ariana Grande za brighter days ahead, ki je bila izbrana tudi za najboljšo pop skladbo, nagrado za skladbo leta pa sta prejela ROSÉ in Bruno Mars za skladbo APT.

  • STA

    8. 9. 2025  |  Kultura

    Odprli center Davida Bowieja

    Londonski muzej Viktorije in Alberta bo v soboto v predelu Stratford na vzhodu mesta odprl Bowiejev center, v katerem bo domoval obsežen arhiv angleškega glasbenika Davida Bowieja. Med eksponati bodo na ogled tudi glasbenikovi zapiski iz doslej neznana projekta The Spectator.

  • Uredništvo

    6. 9. 2025  |  Kultura

    Film tedna / Jona

    V Kinodvoru bo 10. septembra ob 20.30 premiera filma Jona, ki ga je v Hamburgu živeči režiser palestinsko-sirskih korenin Ameer Fakher Eldin postavil na majhen, poplavam izpostavljen otok v Vatskem morju. Melanholični, razpoloženjski film o izgnanstvu in ranah, ki jih to pušča za seboj, zaznamuje igralski nastop legendarne Hanne Schygulla.

  • Dora Trček

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  Za naročnike

    Poroči se ali umri

    Tik pred poroko predsednika vlade Roberta Goloba in njegove srčne izbranke Tine Gaber, ki je napovedana za to soboto, 6. septembra, se ugiba o tem in onem. Kdo vse bo povabljen? Kakšno obleko bo imela nevesta? Kdo bo jokal? In kdo pregloboko pogledal v kozarec? O vsem tem se bo lahko prepričalo nekaj srečnih (povabljenih) izbrancev, navadni smrtniki pa se bomo verjetno morali – no, če nam ne bosta ravno naklonila posebnega fototermina, tako kot sta to storila Janez Janša in Urška Bačovnik Janša na svoji poroki leta 2009 – zadovoljiti le s kakšno objavo na Instagramu, kjer sta precej dejavna oba, ženin in nevesta. Povsem mogoče je tudi, da bosta presenetila in se na družbenih omrežjih ovila v molk, javnosti pa namenila le kakšno uradno poročno fotografijo. Te nam včasih razkrijejo pristne intimne trenutke, spet drugič prikažejo le skrbno izbrano in kurirano podobo dogodka. Vse je odvisno od tega, kdo stoji za fotoaparatom.

  • Gregor Kocijančič

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Dijon: Baby

    Številni navdušenci nad lo-fi R & B-neopsihedelijo smo že leta prepričani, da je edinstveni zvok, kakršnega ustvarjata Dijon in njegov tesni sodelavec Mk.gee, prihodnost spalničnega popa, zanimivo pa je, da je industrija v njem prepoznala tudi mainstreamovski potencial: pred nedavnim je tandem podpisal produkcijo na novi plošči Justina Bieberja, a tega zmazka ne bi zmogel rešiti niti Midasov dotik. K sreči pa Dijon časa ne namenja le obrtniškemu delu: preizkus druge plošče je prestal z odliko, kar je po mojstrovini, kakršna je bila plošča Absolutely, res velika zmaga. Čeprav Baby zveni kot organsko nadaljevanje prvenca, je v vseh pogledih tudi njegova nadgradnja: je popolno zlitje surove kantavtorske iskrenosti in domiselnih žanrskih dekonstrukcij, s katero je avtor presegel vsa pričakovanja.

  • Jaša Bužinel

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Adrian Sherwood: The Collapse Of Everything

    Sherwood je za britansko basovsko glasbo to, kar je bil Lee »Scratch« Perry za jamajško – vizionar, povezovalec, mag za mešalko, ki v nizkih frekvencah prepoznava neizrekljive razsežnosti našega obstoja. Bas kot izraz božanskega. Na povratniški solo plošči servira apokaliptične bluesovske dub žalostinke, v katerih aktualne politične realnosti ne odražajo eksplicitne družbene reference, pač pa svinčena, introspektivna atmosfera, ki te živega požre. Gre za obrtniško impresivno picajzlasto, floydovsko psihedelično ploščo s številnimi gosti (tudi Brianom Enom), s katero Britanec z žilico za cinematične zvočne pokrajine prerašča meje duba in se vpenja v tradicijo velikanov kalibra Morricone in Badalamenti.

  • Gregor Kocijančič

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Deftones: private music

    Staroste alt-metala se vračajo z novo zbirko čvrstih rifov, epskih zvočnih zidov in pompoznih napevov China Morena, čigar mogočne glasilke po vsem tem času niso niti kanček popustile, čeprav tokrat malo prepogosto zakrindža s spoken-word modrovanjem. Trditev, da se bendov modus operandi v petih letih ni kaj dosti spremenil, bi bila preskromna – bend je tistemu, kar je značilno zanj, pravzaprav zvest že več kot četrt stoletja –, a čeprav se oklepa preverjene formule, to ne pomeni, da zgolj reciklira stare dosežke. Kot je bilo mogoče pričakovati, plošča ne dosega veličine vrhuncev Deftonesovega opusa (White Pony in Around the Fur), presenetljivo pa se ji na vsaj treh mestih nevarno približa, kar je v tako poznem obdobju v karieri občudovanja vreden dosežek.

  • Borja Borka

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Mac DeMarco: Guitar

    Naslov nove plošče kanadskega indie trubadurja s kolikor le mogoče malo uporabljenimi črkami pove bistvo: Guitar je preprosto Macovo druženje s kitaro in komaj kaj več kot to, album pa je tudi sam spisal, odigral, odpel in sproduciral. Skoraj popolnoma »naredi-sam« projekt nas ponovno brez tehničnih filtrov in glasbenoindustrijskih vmesnikov nepretenciozno povleče v intimo prepevanja o neštetih preteklih napakah in zmernega optimizma za prihodnost. Še celo naslovnica je prostodušno dobesedna: na njej je on s svojo kitaro. No, in s (svojim?) psom.

  • Bernard Nežmah

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Andrej Platonov: Džan

    Sodobni bralec bo kratki roman Džan (napisan 1935, angl. izdaja 1966) prebiral kot obravnavo teme umiranja in preživetja v pustinji Turkmenije; kolona domorodcev se je pred pripeko čez dan zakopavala v pesek in spala do noči, žvečila posušene veje osata, si tešila žejo tako, da je jedla ostri mokri pesek … Vendar pa junak Čagatajev ni avanturist, ampak mladi ekonomist, ki ga partija pošlje v kraje njegovega otroštva, da bi na rob Sovjetske zveze pripeljal socializem.

  • Matej Bogataj

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Yoko Tawada: Gledališki roman (zapiski pokojnika)

    V Nemčiji živeča japonska pripovednica Yoko Tawada (1960) postavlja zgodbo v ne tako daljno prihodnost; zaradi podnebnih sprememb so izginili otoki, mislimo si, da japonski, velja prepoved civilnih potovanj z letali in Kitajska je že pred časom prepovedala ves izvoz. Vse drugo je podobno, le angleško govorečim migrantom preti izgon iz Evrope v Ameriko, saj ta nujno potrebuje delovno silo, ker so ji zaradi hitrejšega razvoja južnoameriških sosed nazaj pobegnili Mehičani in Latinskoameričani nasploh.

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Skice

    Amber (Bianca Belle), tipična žalostna, žalujoča, introvertirana, neogotska, a zelo kreativna deklica, na veliko presenečenje svojega očeta (Tony Hale) in ravnateljice (Nadia Benavides) riše grozne, strašne, pošastne reči, ki potem – z velikansko modro pošastjo (»Oko z nogami«), pošastno mačko in invazivnimi megapajki vred – oživijo v vsej komični srhljivosti, kar tole fantazijsko spielbergiano, ki lepo povzame otroški užitek v »nežnosti« in »ljubkosti« terorja (ni ga čez boj s pošastmi iz ida!) in otroško nelagodje v dešifriranju, predelovanju in razreševanju travmatične bolečine, prelevi v igrivo, nevsiljivo reimaginacijo Vojne svetov. (kino)

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Vojna zakoncev Rose

    Pravljična monogamna, tradicionalna, heteroseksualna zakonska zveza je zadnji odcep pred morilsko norostjo. Theo (Benedict Cumberbatch) in Ivy Rose (Olivia Colman), zakonca iz kalifornijskega Mendocina, obešenjaška protagonista rimejka DeVitove Vojne zakoncev Rose (1989), sta srečno poročena, dokler ne gre njena kariera gor, njegova pa dol, tako da se spolna dinamika povsem spremeni – Theo, tradicionalni, patriarhalni moški, izgubi svojo privilegirano tradicionalno, patriarhalno vlogo, ki jo v nekem smislu, z emancipatoričnim kariernim prebojem (in demistifikacijo ameriškega sna, ki ženski predpisuje dom, kuhinjo, skrb za družino ipd.), prevzame Ivy, zato začnejo najprej leteti kruti, živčni, mikroagresivni, zlobni, cinični pogledi (histerični, spiralni, viralni remiksi prezira, resentimenta, zavisti, jeze in ogabe), potem pa še perje. Želja se napne in popači, ambicije se militarizirajo, ljubezen postane sabotaža. Ja, Theo postane toksičen, a film se obnaša tako, kot da prej – v svoji »naravni« tradicionalni, dominantni vlogi – ni bil. Zakaj je potem iz njune zveze bruhnilo toliko gneva, toliko patologije, toliko sovraštva, toliko vojne? (kino)

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Chuckovo življenje

    Chuckovo življenje je končno postalo zanimivo – povsod so oglasi, v katerih se kolegi Charlesu Krantzu (Tom Hiddleston), alias Chucku, zahvaljujejo za dolgoletno predano delo. Za 39 nepozabnih let. Letalo celo na nebu izpiše »Hvala Chuck«. Kdo je sploh to, se sprašuje učitelj (Chiwetel Ejiofor), ko se pelje mimo orjaškega reklamnega panoja s Chuckovo fotografijo. »Še nikoli nisem slišal zanj.« Nihče še ni slišal zanj. Chuck je brezimni uradnik, bančni računovodja, mož brez posebnosti, ki ga ni nihče opazil. Življenje je preživel v anonimnosti. Nikoli se mu ni nič zgodilo. In zdaj očitno odhaja. Toda ironično, ni le konec njegovega življenja, temveč tudi konec sveta – vesolje razpada. Kopičijo se potresi in požari, vulkani bruhajo (v Nemčiji!), mesta gorijo, ljudje umirajo in bežijo, zvezde izginjajo, celo Mars eksplodira, internet odpoveduje. Pornhub ne deluje več. »Jebena tragedija.« A kaj počne Chuck na oglasnih panojih? Kdo še oglašuje tik pred koncem sveta? Nič, kapitalizem očitno računa, da bo preživel konec sveta. In Chuck – čakajoč na aplavz večnosti – je zadnji mem apokalipse. Učitelj, utopljen v melanholiji, zadnje trenutke – kot da bi bral ono Kafkovo »apokaliptično« pismo Mileni – preživlja z bivšo ženo (Karen Gillan), toda njegov »Ljubim te« preseka konec sveta. A potem se film zavrti nazaj, tako da spoznamo Chucka, bančnega računovodjo, ki je prišel na seminar. Med odmorom tava po mestu in išče beat, na katerega bi zaplesal – in ko gre mimo ulične bobnarke, njegovo telo nepričakovano trzne in zapleše. Chuck odlično pleše, a ne ve, zakaj je začel plesati. Vseeno – nekoč itak ne bo mogel ne hoditi ne plesati, niti jesti ne bo mogel več, le spominjal se bo, kako se je nekoč ustavil in za hip zaplesal in kako je še prej, kot otrok (kar izvemo, ko se preselimo v njegovo mladost in otroštvo), plesal z babico (na Dance Hall Days) in z njo gledal mjuzikl Dekle z naslovnice, v katerem sta plesala Gene Kelly in Rita Hayworth, ter se prelevil v izvrstnega, šampionskega plesalca ter potem namesto umetnosti podlegel matematiki.

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Strupeni maščevalec

    Strupeni maščevalec, rimejk kultnega mikrobudžetnega komičnega splatterja (1984), travmatičnega produkta Trome, ki je povzročil pravo »evforijo« (številna nadaljevanja, mjuzikl, animirano serijo, videoigrice ipd.), ni ravno ne vem kaj, a je dobrodošel: »nesmrtna« zgodba o superjunaškem maščevalnem pohodu nedolžnega proletarca (Peter Dinklage), hišnika v pohlepni, brezobzirni, toksični farmacevtski tovarni, ki ga vržejo med kemične odpadke, a potem mutira in ponovno vstane (in postane kombinacija najbolj smiselne reimaginacije Jezusa Kristusa, najbolj realistične vizije okoljevarstvenika in najbolj logične verzije antikapitalista), je namreč dober odgovor na industrijsko onesnaževanje in levitev podnebnega kaosa, saj s satirično, sarkastično, ekscesno brutalnostjo pikantno poudari grozljivi cinizem, ki preveva vse velike besede o skrbi za okolje. (kino)

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Modrost sreče

    »Ne pričakujte preveč,« dahne dalajlama Tenzin Gjatso na začetku tegale dokuja, kombinacije dolgega intervjuja z njim, arhivskih posnetkov (otroštvo in mladost, beg iz Tibeta, kitajsko nasilje nad Tibetanci ipd.) in materialov, ki vizualno poudarijo njegov stand-up. Dalajlama ima kakopak značilen, avtorski, nalezljiv, viralen nasmeh – tako kot britanski komik Jimmy Carr, ki s svojimi stand-upi skrbi za dobro počutje. Kar počne tudi dalajlama: skrbi za dobro počutje, kaže poti do notranjega miru (tudi Carr deluje katarzično, ljudi skuša očistiti vseh nestrpnosti, predsodkov, agresivnosti, resentimenta ipd.), ljudi navdaja z občutkom skupnosti, sodelovanja, empatije, solidarnosti, netekmovanja in enakosti (»Vsi smo isti«), obenem pa svari pred jezo, sovraštvom, strahom, stresom, nezadovoljstvom, obupom, tekmovanjem, osamljenostjo in frustracijami – kapitalističnimi boleznimi. »Vsi so busy, busy, busy. Vsi hočejo še več, še več, še več in to takoj.«

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Ljubezen

    Ko Marianne (Andrea Bræin Hovig), samski urologinji srednjih let, specialistki za odkrivanje raka na prostati, njen asistent Tor (Tayo Cittadella Jacobsen), sicer gej, razkrije, kako zlahka in brezkompromisno s pomočjo Grindra prihaja do hitrih, naključnih, neobveznih fukov, včasih kar na trajektu (cruising pač), med potjo domov, tudi sama sklene, da se bo prepustila temu novemu spolnemu trgu, tako Tinderju kot analognemu dejtanju na slepo, a je razočarana, saj se ji zdi dober fuk, do katerega jo pripelje Tinder, premalo (vprašanja vse pokvarijo, profil vedno obljublja preveč), ločeni moški (Thomas Gullestad), do katerega jo pripelje analogni zmenek, pa ima dva otroka in zapito ženo (Marian Saastad Ottesen), ki – zaradi lažje skrbi za otroka – stanuje kar v sosednji hiši. Izhod iz nuklearnega, tradicionalnega, heteronormativnega, monogamnega seksualnega okvira je travmatičen – in kaotičen.

  • Izak Košir

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    08/09—14/09

  • Stanka Prodnik

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  TV komentar  Za naročnike

    Čas normalnosti ubijanja

    Vojna je res prekletstvo. Nas sploh še ganejo mrtvi v Ukrajini? Koga še zanima, da ljudje v Kijevu spijo na postajah podzemne železnice? Da po vsej Ukrajini ponoči komaj zatisnejo oči, ker čakajo, kdaj bodo zaslišali pritajeni zvok dronov? Vse to je le še novička. Da, z Gazo in Palestinci je nekoliko lažje. Tam pač vidimo umiranje, rane, izstradanost, stisko in grozo, vidimo tudi izraelske vojake, kako se izživljajo med ubijanjem. Palestinci nimajo drugega, le posnetke, to je njihovo edino orožje. A koliko naših celic se še sploh premakne, ko vidimo desettisočo fotografijo tega trpljenja? In kaj naj naredijo mediji, da bomo sploh še hoteli videti in gledati? Kako ljudem pokazati in povedati, kaj se dogaja, ne da bi v tem videli zgolj ponovitev včerajšnjega posnetka, tokrat z drugim umirajočim otrokom? Nekateri mediji so poročanje z vojnih območij Palestine in Ukrajine že popolnoma opustili, ker pač – nič novega ni. Ni novice, vse je enako kot včeraj.

  • Saša Eržen

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Hudo

    Gazebox

    Kleni Slovenci so izjemno navezani in ponosni na svoje jeklene konjičke, zato zna biti prozorna zložljiva garaža, ki kot oklep objame avto, hkrati pa deluje kot izložba, precej blizu njihovih mokrih sanj. Imenuje se Gazebox, kar je angleška sestavljenka iz besed pogled ter škatla, ali beseda gazebo, ki pomeni paviljon ali vrtno uto, z dodanim iksom. V njej je avtomobil zaščiten pred ptičjimi kakci, UV-žarki, zmrzaljo, padavinami, celo pred točo, ne pa tudi pred nevoščljivimi pogledi sosedov in mimoidočih. Odpiranje in zapiranje sta električna. Zložljivo garažo za avto ali motor sestavljajo pocinkano železno ter aluminijasto ogrodje in prosojne polikarbonatne plošče, njen videz in velikost sta povsem prilagodljiva, struktura v izogib učinku tople grede omogoča pretok zraka in regulacijo temperature, tako da je znotraj poleti hladno in pozimi toplo, mogoče pa jo je opremiti celo s klimatsko napravo ali solarnimi paneli. Ne le kot pokrito parkirišče, konstrukcija je uporabna tudi kot nadstrešek za bazen, zimski vrt ali balkon. Izdelujejo jih v Italiji, dostavijo kamorkoli.

  • foto: Igor Škafar

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Ulica

    Aleksandar 

  • Dora Trček   |  foto: Marijo Županov

    5. 9. 2025  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Portret  Za naročnike

    Darja Reichman / Igralka in Borštnikova nagrajenka za igro, ki do te goji neizčrpno ljubezen

    Že po prvih nekaj izmenjanih besedah je jasno, da je polna zanosa, energije in ljubezni do svojega poklica. Pa ne le do igre – do literature, filma in umetnosti nasploh; do prodiranja v nove, še neodkrite in neraziskane svetove. »To je en tak resnično lep svet,« pravi gledališka, filmska in televizijska igralka Darja Reichman (1965), ki je s svojo izrazno močjo, predanostjo in širokim igralskim razponom že več desetletij nepogrešljivi del slovenskega gledališkega prostora. »Lep, čeprav se v njem ukvarjam tudi z grdimi stvarmi – travmami, boleznimi, psihičnimi stiskami. Ampak če odpiram oči sebi, jih lahko tudi drugim. Zato mislim, da ljudje potrebujemo umetnost. Da lahko vstopamo v različne svetove. Da nas vedno znova navdajajo z nečim skrivnostnim, nepoznanim. Da iščemo odgovore, morda kakšnega tudi najdemo. In to nikoli ni dolgočasno.«

  • Uredništvo

    3. 9. 2025  |  Kultura

    Med trenutki, telesi in mislimi

    V Plesnem teatru Ljubljana od 3. do 7. septembra pripravljajo festival plesnih perspektiv Ukrep. Letos poteka v znamenju vmesnosti, ki se odpira tudi v prostorih med trenutki, telesi in mislimi. Petdnevno dogajanje združuje tri premierne uprizoritve hišne produkcije in umetniška dela gostujočih umetnikov, med drugim iz Latvije in Južne Koreje.

  • STA

    3. 9. 2025  |  Kultura

    Devet držav ima dovolj jedrskega orožja, da večkrat uničijo civilizacijo

    Na Beneškem filmskem festivalu so v torek med drugim premierno prikazali dokumentarni portret ameriškega modnega oblikovalca Marca Jacobsa z naslovom Marc by Sofia v režiji Sofie Coppole, triler Kathryn Bigelow A House of Dynamite ter dramo Tujec v režiji Francoisa Ozona. Slednji je filmska adaptacija slovitega istoimenskega romana Alberta Camusa.

  • STA

    3. 9. 2025  |  Kultura

    Najpomembnejši in največji festival za umetnost, tehnologijo in družbo

    Na različnih prizoriščih v Linzu se bo danes začel mednarodno najpomembnejši in največji festival za umetnost, tehnologijo in družbo Ars Electronica. Letošnja tema festivala je Panic - yes/no (Panika - da/ne). Na festivalu z razstavami, koncerti, konferencami in delavnicami bodo podelili tudi nagrade zlata nika. Sodelujejo tudi slovenski umetniki.

  • Uredništvo

    1. 9. 2025  |  Kultura

    Ste videli glasbeni video v podporo Gazi?

    Mednarodna skupina 67 glasbenikov z vsega sveta je v sodelovanju s pevskimi zbori in z glasbeniki, ki se trenutno v Gazi borijo za življenje, posnela glasbeni videospot palestinske ljudske pesmi La Tetlaa’i (Ne odhajaj).

  • STA

    1. 9. 2025  |  Kultura

    Novi nagradi v tujini za slovenska filma 

    Slovenska filma Belo se pere na devetdeset in Kaj ti je deklica sta slavila na filmskem festivalu v črnogorskem Herceg Novem. Igralki Lea Cok in Anica Dobra sta za vlogi Bronje in Dade v filmu Belo se pere na devetdeset Marka Naberšnika prejeli zlato mimozo za najboljšo žensko vlogo, film Kaj ti je deklica Urške Djukić pa nagrado kritikov fedeora.

  • STA

    1. 9. 2025  |  Kultura

    Kruta zgodba o hinavščini elite

    Mednarodni filmski festival Kino Otok - Isola Cinema se ta mesec seli v prestolnico in Sežano. Nocoj bo v Kinodvoru na sporedu indijska klasika Obred, prvenec filmskega mojstra Girisha Kasaravallija, zadnji vikend pa bo Kino Otok obiskal Kosovelov dom v Sežani s programom dokumentarnih filmov z naslovom Vsi smo otroci zgodovine (brez posluha).

  • STA

    1. 9. 2025  |  Kultura

    Ženska seksualnost, sram in samoodločanje po razpadu Jugoslavije 

    Predstava Punce, ki jo je režiserka in dramaturginja Tjaša Črnigoj soustvarila z reškim Kolektivom Igralke, je na festivalu Zürcher Theater Spektakel, ki sodi med najpomembnejše evropske festivale sodobnih scenskih umetnosti, prejela 10.000 švicarskih frankov vredno nagrado občinstva.

  • Uredništvo

    29. 8. 2025  |  Kultura

    »Književnost ni nekaj, kar bi lahko ustavilo ali preprečilo vojno« 

    "Kot pisateljica imam eno samo orožje: da prek pisanja podajam našo izkušnjo. V zadnjih treh letih še nikoli nisem občutila takega brezupa, kot ga občutim zdaj. Žal nimam odgovora na vaše vprašanje, čeprav me ljudje ves čas sprašujejo, kako je biti pisateljica v teh temnih časih, kot jim rečemo v Ukrajini. Književnost ni nekaj, kar bi lahko ustavilo ali preprečilo vojno ali pa vsaj malo izboljšalo svet, čeprav sem upala, da to zmore. Mislim, da smo vsi pisatelji vsaj malce idealistični, mislimo, da lahko s svojimi knjigami kaj spremenimo. Ampak v resnici ni tako."